سیاسی >>  تاریخ معاصر >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۲۸

حماسه اي براي امروز و فردا

در فتنه نفوذ، نخستين چارچوب استکبار القاء ناکارآمدي نظام اسلامي است. آنها مي‌خواهند به ايرانيان القا کنند که براي پيشرفت و زندگي در دنياي امروز بايد با کدخداي دنيا، يعني آمريکا کنار بيايند تا زندگي راحت و جامعه اي توسعه يافته و پيشرفته داشته باشند. متأسفانه عده‌اي هم در داخل کشور اين حرف‌ها را تکرار مي‌کنند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / فتح الله پریشان

امروز پنجمين سالگرد حماسه حضور و جشن بصيرت مردم هميشه در صحنه ايران عزيز براي مقابله با فتنه امريکايي- صهيونيستي در 9دي 1388 است. اين روز به دليل مختصات و ويژگي هايي نظير؛ بصيرت سياسي نافذ، اخلاص، خنثي سازي پيچيده ترين فتنه ها با هنر حضور و مشارکت، تمييز حق از باطل، ولايت مداري، عاشورامحوري و محبت اهل بيت(ع) و ... توانست خودش را در خيل ايام الله و روزهاي خدايي ملت بزرگ ايران به ثبت ملي و تاريخي برساند.   

خنثي سازي فتنه‌اي به بزرگي و عمق فتنه 88 ، که با برنامه‌ريزي مدون چند ده ساله دشمنان اصلي انقلاب اسلامي، پشتيباني رسانه‌اي و اطلاعاتي و حمايت مالي و ميداني از فتنه‌گران در کف خيابان هاي تهران روي داد و به برخي شهرهاي بزرگ تسري يافت،‌ به مدد عواملي بزرگ‌تر از مولفه‌ها و مقوم‌هاي فتنه‌گري و فتنه‌گران ميسر شد و الا چنين فتنه‌اي از ظرفيت و مايه‌هاي لازم براي به چالش کشيدن قدرتمندترين واحد سياسي دنيا نيز برخوردار بود.

بدون شک، اقتدار نظام اسلامي در برخورد با فتنه و توان مديريتي و هدايتي مقام معظم رهبري در کنار حضور ميليوني و زمان شناسانه مردم مومن، بصير و مسلمان ايران در تظاهرات 9 دي سال 1388 که در طول سه دهه تاريخ انقلاب بي‌نظير بود، پس از تاييدات غيبي و نصرت الهي از عوامل اصلي خنثي سازي فتنه 88 بود؛ همان مولفه‌هاي قدرتي که همواره از بدو پيروزي انقلاب تا رساندن نظام اسلامي به جايگاه منطقه‌اي و جهاني امروز در تار و پود کشور و مردم ما وجود داشته است.

امروز که از آن سال ها فاصله گرفته ايم، لازم است با امانت داري در تاريخ به بازخواني اين مقطع مهم پرداخته شود. اين ضرورت زماني بيشتر خودش را نشان مي دهد که بدانيم جريانات طرفدار فتنه در آستانه انتخابات اسفند ماه جاري بار ديگر در صدد احياي جريان فتنه و فرستادن افرادي به مجلسين خبرگان و شوراي اسلامي هستند که طرفدار فتنه و رفع حصر سران فتنه بوده و در مخيله خود طراحي براي در اختيار گرفتن جايگاه رهبري نظام را به عنوان آخرين و مهمترين مانع اقدامات و تحرکات خود در سر مي پرورانند.

عبور مقتدرانه و موفقيت‌آميز نظام اسلامي از فتنه 88 با همه پيچيدگي‌ها، دشمنان نظام و انقلاب را اگر چه تا حدودي ناکام گذاشت، اما آنها نااميد نشدند و فلش تحرکات و تلاش‌هاي خود براي مقابله با نظام اسلامي را از راهبردهاي تقابلي به تعامل و در دل آن به ارتباط‌گيري و نفوذ به داخل ساختارهاي کشور به بهانه مذاکرات هسته‌اي قرار داده‌اند. برخي از دلسوزان انقلاب با بررسي ابعاد و اهداف و آماج نفوذ و وجود بسترهايي در رويکرد و نگاه برخي مسئولان در داخل، از فتنه نفوذ دشمن در آينده سخن مي‌گويند که بايستي با رصد و مراقبت از تحرکات دشمنان نگذاريم نقشه آنها در اين حوزه قرين موفقيت شود.

در فتنه نفوذ، نخستين چارچوب استکبار القاء ناکارآمدي نظام اسلامي است. آنها مي‌خواهند به ايرانيان القا کنند که براي پيشرفت و زندگي در دنياي امروز بايد با کدخداي دنيا، يعني آمريکا کنار بيايند تا زندگي راحت و جامعه اي توسعه يافته و پيشرفته داشته باشند. متأسفانه عده‌اي هم در داخل کشور اين حرف‌ها را تکرار مي‌کنند.

چارچوب دوم دشمن در اين جريان ايجاد اشتباه محاسباتي در ميان مسئولان است، به‌گونه‌اي که با جريان نفوذ به‌دنبال اين هستند تا اهداف خود را پيش ببرند مسائلي مانند وابستگي اقتصادي و بي‌بندوباري را در جامعه عادي‌سازي کند.

چارچوب مهم ديگري که دشمن در جريان نفوذ پيگيري مي کند و روي آن حساب ويژه باز کرده است، پيوند‌زدن مشکلات معيشتي مردم به جهت‌گيري سياست خارجي نظام مقدس جمهوري اسلامي است. آنها در پرتو اين سياست به دنبال نفوذ در ساختارهايي هستند که موجب توانمندي منطقه اي ايران اسلامي شده است. دشمنان از اين طريق به دنيال تقطيع پيروزي هايي هستند که در حوزه مقاومت منطقه اي به محوريت ايران به دست آمده است. نفوذ از طريق جريان سازي فرهنگي و شبكه‌سازي اجتماعي و بسترسازي براي ايجاد عمليات نرم عليه كشورهاي مستقل، هدف ديگر برنامه جدي استكبار در دوره فتنه نفوذ است.

بنابراين امروز که از آن سال ها فاصله گرفته ايم، لازم است با امانت داري در تاريخ به بازخواني اين مقطع مهم پرداخته شود. اين ضرورت زماني بيشتر خودش را نشان مي دهد که بدانيم جريانات طرفدار فتنه در آستانه انتخابات اسفند ماه جاري بار ديگر در صدد احياي جريان فتنه و فرستادن افرادي به مجلسين خبرگان و شوراي اسلامي هستند که طرفدار فتنه و رفع حصر سران فتنه بوده و در مخيله خود طراحي براي در اختيار گرفتن جايگاه رهبري نظام را به عنوان آخرين و مهمترين مانع اقدامات و تحرکات خود در سر مي پرورانند.

  

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات