صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۸۵۷۲۸

تابلوی سیاسی 19 دیماه شماره ۳۰5

تابلوی سیاسی 19 دیماه شماره 305- word


تابلوی سیاسی 19 دیماه شماره 305-pdf


  روزنامه جوان / برجام مانع اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران نيست

وزير خارجه امريكا با همتاي ايراني خودش تماس گرفته و بعد از اين تماس گفته كه اجراي توافق جامع هسته‌اي (برجام) به زودي آغاز خواهد شد ولي كنگره امريكا در حال تدوين طرحي است كه در صورت تأييد نهايي، نقض بخشي از تعهدات برجامي امريكاست؛ موضوعي كه حتي برخي نمايندگان كنگره امريكا نيز درباره آن هشدار داده و گفته‌اند چنين طرحي تخريب برجام است. كري بعد از تماس تلفني با ظريف، با همتاي چيني خودش هم تماس گرفت و از روند اجراي توافق هسته‌اي ابراز رضايت كرد ولي جان كربي سخنگوي وزارت خارجه امريكا گفته كه به‌رغم اجراي برجام، واشنگتن قصد دارد به خاطر فعاليت‌هاي موشكي، تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال كند، هر چند فعلاً اعمال آنها را به عقب انداخته است. كربي به خبرنگاران گفته كه واشنگتن فعاليت‌هاي موشكي ايران را زير نظر دارد و در حال بررسي اقدامات مناسب تحريمي براي پاسخ به برنامه موشكي بالستيك ايران است: «هيچ چيز در توافق هسته‌اي وجود ندارد كه ما را از انجام اين كار منع كند، هيچ چيز.» سخنگوي وزارت خارجه امريكا كه كشورش هفته قبل اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران را در دقيقه 90 به تعويق انداخت، گفته كه نمي‌تواند جزئياتي درباره اينكه برنامه‌ امريكا براي مواجهه با آزمايش موشكي اخير ايران چيست ارائه كند ولي تأكيد كرده: «ما ابزارهايي براي اقدام يك جانبه و چند جانبه در اين زمينه داريم و در آينده پاسخي مناسب براي فعاليت‌هاي موشكي بالستيك ايران خواهيم داشت.» كربي گفته كه واشنگتن همچنان در حال تحقيق درباره راه‌هاي واكنش به آزمايش موشك بالستيك ايران در ماه نوامبر، از جمله اعمال تحريم‌هاي جديد است: «در خصوص تحريم‌هاي مرتبط با موضوع آزمايش موشكي ايران بايد بگويم كه اين فرآيند همچنان به پيش مي‌رود.»


تابناک/  نقش شیعیان انگلیسی در حمله به سفارت عربستان

حجت الاسلام عبدالله حاج‌ صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شیخ نمر(ره) که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شده گفته: نسبت به آل سعود کینه‌های بسیار داریم، اما نیروهای انقلاب اهل حمله به سفارت عربستان نیستند و این حادثه، آتشی است که خودشان برای نقشه‌های خود به پا کرده‌اند و به شیعه‌های انگلیسی خود دستور دادند این کار را انجام دهند؛ قوه قضائیه به زودی پیگیر این مسأله خواهد شد.

روزنامه وطن امروز/ «اشرف پهلوی» نماد فساد افسارگسیخته رژیم شاهنشاهی پهلوی در 96 سالگی در سالگرد صدور فرمان کشف حجاب، مرد

دست تقدیر خداوند جان اشرف پهلوی، نماد هرزگی و فساد افسارگسیخته خاندان پهلوی را درست در صبحگاه هشتادمین سالگرد صدور فرمان کشف حجاب در ایران گرفت. اشرف پهلوی، همان زنی که روایت هرزگی و فسادش در هر کوی و برزن ایران‌زمین شهره است، همان زنی که در ادبیات محاوره‌ای مردم ایران معیار فساد و سلیطگی است، در 96 سالگی مرد. حسین فردوست درباره فساد اخلاقى و بى‌بند و بارى اشرف مى‏گوید: «پس از رفتن رضا شاه، اشرف روابط بى‌بند و بار و از نظر فساد کم‌مانندى را شروع کرد. اگر قرار شود لیست مردانى که در دوران 37 ساله سلطنت محمدرضا با اشرف رابطه داشتند تهیه شود، به‌رغم دشوارى و غیرممکن بودن کار، چون حتى خود او نیز ممکن است همه را به یاد نیاورد، مسلما لیست طویلى خواهد شد. وى زمانى معشوقه تقى امامى بود، زمان دیگر عاشق دکتر غلامحسین جهانشاهى شد.[از افراد دیگری که مى‏توان نام برد] پرویز راجى [است]. همچنین فردى به نام پالانچیان (اشرف عاشق این فرد شده بود ولى وى به او توجهى نداشت و جواب رد به او مى‏داد. همین موضوع باعث شد اشرف با همدستى ماموران ساواک او را به قتل برسانند) و بعضى هنرمندان و هنرپیشگان از جمله بهروز وثوقى و....»

خبرگزاری فارس/ بزرگ‌نمایی تایید صلاحیت‌ها و هزینه تراشی برای شورای نگهبان

به نظر می‌رسد هیئت‌های اجرایی در انجام وظایف قانونی خود بیش از حد تساهل و تسامح به خرج داده‌اند و برخی افراد که پاسخ استعلام‌هایشان از یکی از 4 منبع « وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه‌ قضائیه، ثبت احوال» نیز منفی بوده را مورد تایید قرار داده اند.تایید صلاحیت یکی از متهمان پرونده کرسنت که پیش از این از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود یکی از مصادیق این تساهل و تسامح هیئت اجرایی است.در این میان رسانه‌های اصلاح طلب نیز با انتشار خبر 90 درصدی تایید صلاحیت‌ها به ویژه جریان سازی برای برخی از چهره‌‌های همسو با خود که از پرونده سفیدی برخوردار نیستند، تلاش کردند اینطور القا کنند، اگر بحث ناظر و مجری از هم تفکیک شود جامعه فرایند بهتری دنبال می‌کند. موضوعی که حسن روحانی  در سخنان خود بارها و به بیان‌های گوناگون اشاره داشته است.از سوی دیگر این طور به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان می‌خواهد هزینه‌های انتخاباتی تایید و رد صلاحیت‌ها را به پای شورای نگهبان بنویسد و علاوه بر این نوع فضاسازی، بگویند دولت بر قول و وعده خود ایستاده است.چراکه بنابراین گزارش بیشترین و کمترین تایید صلاحیت ها به تفکیک استان‌ها به ترتیب به استان بوشهر با 100 درصد تایید صلاحیت و هرمزگان با 80 درصد کمترین تایید صلاحیت ها اختصاص یافته است.با انتشار خبر تعداد افراد تایید صلاحیت شده در سراسر کشور از سوی هیئت‌‌های اجرایی نگرانی که برخی صاحب نظران از جمله دبیر شورای نگهبان در خصوص نهضت ثبت‌نام مطرح کرده بودند بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ چراکه محرز است جریانی که منجر به فتنه سال 88 و آشوب‌های این چنینی در کشور شده در تلاش است تا از فرصت پیش آمده به بهترین نحوه استفاده خود را کرده و بار عدم احراز صلاحیت تعداد زیادی از جمع 10 هزار نفره تایید شده از سوی هیئت‌های اجرایی را به پای شورای نگهبان بریزد.این استراتژی درحالی مسیر عملیاتی شدن خود را طی می‌کند که آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان پیش از این ضمن انتقاد از تعداد بالای ثبت نام کنندگان برای شرکت در انتخابات خبرگان و مجلس شورای، شیوه عمل هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان را نیز مورد نقد قرار داد؛ «یکی از مشکلاتی که ما با هیأت‌های اجرایی داریم این است که زود تأیید صلاحیت‌ها را از سر خود باز می‌کنند.»دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: «برخی هیأت‌های اجرایی با ما همراهی نمی‌کنند و همه چیز را گردن شورای نگهبان می‌اندازند.»


روزنامه رسالت/  هاشمي فکر مي کند مصون از خطاست

سيد مرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه هاشمي فکر مي‌کند مصون از خطاست و کمتر اتفاق افتاده خطايي را بپذيرد گفت: تسامح هاشمي نسبت به ارزش هاي انقلاب و لغزش هاي خانواده اش همواره محل سئوال است. نبوي در پاسخ به اين سئوال که هدف از طرح مسئله شورايي شدن رهبري را در چه مي دانيد؟ گفت: اين مسئله نشان مي‌دهد اين جريان به اصل ولايت فقيه که محصول آن رهبري نظام و محورهاي ساختاري جمهوري اسلامي است، اعتقادي ندارد. بنابراين آدم نمي‌داند اعلام وفاداري اين جريان به رهبري نظام را قبول كند.يا خير؟عضو شوراي عالي حل اختلاف ميان قوا در پاسخ به سئوالي درخصوص نسبت اصلاح طلبان با هاشمي رفسنجاني، اظهار کرد: يادمان نرفته است قبل از اينکه اصلاح‌طلبان وارد مجلس ششم بشوند، چه تسويه حسابي با آقاي هاشمي کردند و بعد از اينکه با مشارکت کارگزاران به مجلس راه يافتند شروع به تصفيه کارگزاران کردند. البته امروز مجددا منافع مشارکتي ها و کارگزاراني ها به هم گره خورده است.نبوي تاکيد کرد: اگر اصلاح طلبان افراطي مجددا سر کار بيايند، با اولين کسي که برخورد مي‌کنند آقاي هاشمي است. آنها هيچ اعتقادي به آقاي هاشمي ندارند و اولين برخوردهايشان متوجه هاشمي و تسويه حسابهايشان هم متوجه کارگزاران خواهد شد.   


روزنامه جمهوری اسلامی/ ممنوعیت ورود کالا از عربستان و تداوم توقف سفر عمره

هیات وزیران، ورود کالاهای تولید عربستان و یا از مبدا این کشور را از کلیه مبادی ورود کالا به کشور از جمله مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع اعلام و مصوب کرد که سفر عمره نیز کما فی السابق تا اطلاع ثانوی متوقف می‌ماند.هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و اعضا به ادامه بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه پرداختند.در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص لایحه مذکور، تعداد دیگری از مواد آن به تصویب رسید و ادامه بحث به جلسه آینده موکول شد.  


روزنامه جام جم/ پاریس همچنان زیر سایه وحشت

دادگاهی در فرانسه روز گذشته شش عضو گروه تروریستی داعش را به صورت غیابی محاکمه و هرکدام را به حبس محکوم کرد.«سلیم بنقالم» یکی از افرادی که گفته می‌شود با عاملان حمله به نشریه شارلی ابدو در پاریس ارتباط داشته، به‌صورت غیابی توسط دادگاهی در پاریس به 15 سال زندان محکوم شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شش عضو دیگر این گروه تروریستی به حبس از شش تا 9 سال محکوم شدند. گفته می‌شود سلیم بنقالم در سوریه به سر می‌برد.رای این دادگاه درحالی اعلام می‌شود که روز پنجشنبه منابع فرانسوی اعلام کردند یک فرد مسلح به چاقو تلاش داشته وارد اداره پلیس پاریس شود که ماموران به سمت او تیراندازی کرده و او را از پای در آورده‌اند. این حمله همزمان با سالگرد حمله به دفتر مجله هتاک شارلی ابدو در پاریس صورت گرفت. از یک سال پیش تاکنون فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی به سر می‌برد، با این حال یک ماه پیش زنجیره‌ای از حملات تروریستی در این شهر اتفاق افتاد که بر اثر آن 130 نفر کشته شدند .ابتدا منابع فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند فرد مهاجم کمربند انتحاری داشته است اما بعد اعلام شد وی مواد منفجره‌ای همراه نداشته و کمربند انفجاری او نیز جعلی بوده است. پلیس فرانسه می‌گوید این فرد قبلا وفاداری خود را به گروه د اعش اعلام کرده بود ! ساعاتی بعد از وقوع این حادثه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در مراسمی که برای قدردانی از نیروهای امنیتی برگزار شده بود تاکید کرد، تروریسم هنوز تهدیدی پنهان در این کشور است. وی با اشاره به کنترل بهتر افرادی که در عراق و سوریه به گروه داعش پیوسته سپس به فرانسه بازگشته‌اند، گفت: ما باید قادر به کنترل این افراد باشیم و تدابیر خاصی را برای آنها بیندیشیم و درصورت لزوم آنها را در بازداشت خانگی نگهداریم؛ زیرا این افراد خطرناک هستند.


روزنامه خراسان/ حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا

در پی حملات هوایی عربستان سعودی به ساختمان سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن، حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان خبر داد که «در این حمله علاوه بر وارد آمدن خسارت به ساختمان سفارت، تعدادی از نیروهای نمایندگی ایران نیز مجروح شده‌اند.» به گزارش فارس، جابری انصاری در این خصوص افزود: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض تمامی کنوانسیون‌ها و قواعد حقوقی بین‌المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در کلیه وضعیت‌ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت‌های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت به عهده دولت عربستان است.دراین باره معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اظهار داشت: متاسفانه در جریان پرتاب راکت و حمله هوایی که عربستان سعودی به صنعا داشته، در نزدیکی سفارت ما راکتی اصابت کرده که یکی از نگهبان های ما به شدت مجروح شده است. به گزارش تسنیم، امیر عبداللهیان افزود: ما این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم و قرار است در یک گزارش رسمی به سازمان ملل، آن ها را در جریان جزئیات این موضوع بگذاریم.در پی این خبر، «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن گفت: درباره آنچه ایران گفته تحقیق می‌کنیم. احمد عسیری ادعا کرده «انصارا... سفارت‌های متروکه را برای عملیات نظامی استفاده می‌کنند و ائتلاف سعودی موشک‌اندازهای آن ها را هدف گرفته است.»  

خبرگزاری تسنیم/ استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن می‌تواند جنایت جنگی باشد

دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از تشدید حملات هوایی ائتلاف به‌سرکردگی عربستان به یمن و نیز درگیری‌های زمینی در این کشور، علی‌رغم درخواست‌های مکرر برای اجتناب از مناقشات، اعلام کرد.سخنگوی بان کی مون در بیانیه‌ای اعلام کرد وی بالاخص درباره گزارش‌های منتشره در خصوص حملات هوایی گسترده و شدید به مناطق مسکونی و ساختمان‌های غیرنظامی در صنعا شامل اتاق بازرگانی، یک تالار عروسی و یک مرکز مخصوص افراد نابینا ابراز نگرانی کرد.دبیرکل سازمان ملل گزارش‌های نگران کننده نیز درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در صنعا در ششم ژانویه دریافت کرده است. استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در مناطق پرجمعیت می‌تواند به‌منزله جنایات جنگی باشد. وی به تمام طرف‌های درگیر لزوم احترام به تعهدات‌شان بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر را که حملات مستقیم به غیرنظامی‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی را ممنوع می‌داند، یادآوری کرد.  


روزنامه کیهان/   واردات 2600 میلیارد تومان خودرو و آدامس در 9 ماهه اول سال جاری

آمارهای رسمی منتشر شده توسط گمرک نشان می‌دهد در 9 ماه گذشته از امسال بیش از 30 هزار و 400 دستگاه خودرو سواری به ارزش 717 میلیون و 857 هزار و 445 دلار وارد کشورمان شده است.همچنین در این مدت یک میلیارد و 363 میلیون دلار خودرو به همراه قطعات خودرو به کشور وارد شده که این میزان، در هشت ماهه اول امسال بالغ بر یک میلیارد و 211 میلیون دلار بوده است، همچنین از لحاظ ارزش دلاری 12/55 درصد رشد را نشان می‌دهد. مهر در این باره نوشت: البته در هشت ماه ابتدای امسال 26 هزار خودروی سواری به ارزش 646 میلیون و 180 هزار و 50 دلار وارد کشور شده بود.فارس هم نوشت: آمار گمرک نشان می‌دهد طی 9 ماه گذشته از سال جاری بالغ بر سه میلیون و 366 هزار دلار برای واردات آدامس از کشور خارج شده است.به گزارش خبرنگار ما محاسبه جمع مبلغ واردات خودرو و آدامس و تبدیل آن به پول رایج کشور  براساس دلار 3700 تومان نشان می‌دهد که بیش از 2600 میلیارد تومان فقط برای همین دو قلم کالا از جیب مردم رفته است. آن هم در شرایطی که مقامات دولت یازدهم مدام از اجرای اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویند. واردات بی‌رویه انواع کالاهای مصرفی از چین، ترکیه، امارات و هند مانند کفش، پوشاک، صنایع چوبی، قطعات خودرو و حتی محصولات کشاورزی، تولید داخلی را از نفس انداخته تا جایی که از مسئولان اتحادیه‌ها تا ائمه جمعه سراسر کشور و نمایندگان مجلس و کسبه در حال اعتراض به این رویه هستند اما هیچ واکنش موثری از دولت نمی‌بینند.گمرک آمار داده که طی 9 ماه گذشته از سال جاری، 216 هزار دلار محصولاتی نظیر بیل و کلنگ و 23 هزار دلار سنگ‌پا وارد شده است. واردات این کالاها از کشورهای سوئد، لهستان، ایتالیا، ترکیه، امارات، تایوان و چین صورت گرفته، حال آنکه کالاهای مشابه و مرغوب‌تر از این وارداتی‌ها در کشور وجود دارد.


روزنامه ایران/  آغاز ثبت نام متقاضیان خرید کالا

افراد مشمول طرح کارت اعتباری خرید کالا معرفی شدند. بعد از ثبت‌نام 110 هزار متقاضی برای وام 25 میلیونی خودرو، امروز دومین بخش تسهیلات بسته ضد رکود دولت در قالب وام خرید کالا آغاز می‌شود وام خرید کالا 10 میلیون تومانی است و متقاضیان با مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده در سایت وزارت صنعت نسبت به خرید کالای خانگی اقدام می‌کنند مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز 12 ماهه تعیین شده است و برای خرید کالاهای ایرانی با نرخ سود 12 درصد محاسبه می‌شود روزشنبه(امروز) سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج باز می‌شود و زوج‌هایی که کد رهگیری دارند، کارت اعتباری دریافت خواهند کرد.


خبرگزاری رسا/   آمریکا از همه توانمندی‌های ایران اطلاع ندارد

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم بزرگداشت شهدای عرفه که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: آمریکا این شیطان بزرگ هنوز به صورت کامل نسبت به همه توانمندی‌های انقلاب اسلامی اطلاع پیدا نکرده است اما زمانی به آن مطلع می‌شود که توسط همین توانمندی‌ها نابود خواهد شد. وی گفت: کشورهای غربی با همکاری کشورهای مرتجع منطقه طی پنج سال اخیر تلاش می‌کنند تا سوریه را شکست دهد اما با حمایتی که جمهوری اسلامی ایران از این کشور دارد آنها به اهداف خود نرسیدند.فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال رشد و پیشرفت است ما در طول سال‌های گذشته حتی یک شبانه روز را برای بالا بردن توان خود و از بین بردن دشمنان خدا از دست نداده‌ایم.سردار فدوی افزود: امروز قدرت انقلاب اسلامی ایران به میزانی است که شیطانک‌های کوچک جایی برای ابراز قدرت ندارند.وی ابراز کرد: امروز کشور یمن با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به مدت 10 ماه است که در مقابله با تجاوزات کشورهایی نظیر عربستان، قطر و امارات مقاومت می‌کنند و همین مساله سبب عصبانیت دشمنان آنها شده است.فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز یمنی‌ها 9 ناو و شناور 800 میلیون دلاری سعودی ها را مورد هدف قرار دادند که این به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بوده است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات