صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۹۹

تابلوی سیاسی12دیماه شماره302

تابلوی سیاسی12دیماه شماره302- word

تابلوی سیاسی12دیماه شماره302- pdf

خبرگزاری تسنیم/ تونل‌های سپاه مملو از موشک‌های آماده پرواز است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هرگز نوشته‌های روی کاغذ را که قدرتهای جهانی دیکته می‌کنند نمی‌خوانیم، بلکه ما انشای قدرت می‌کنیم.سردار حسین سلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر توقف توسعه قدرت موشکی ایران خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تا زمانی که شما فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کنید، تا زمانی که ملت مظلوم یمن را زیر سقف خانه‌هایشان شبانه دفن می‌کنید، تا زمانی که ملت مسلمان سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که خانه‌های پاکستانی‌ها را ویران می‌کنید و بلادهای اسلامی را در اشغال دارید با شتاب بیشتری توسعه قدرت موشکی‌مان را ادامه خواهیم داد. وی افزود: ملت ایران مطلع باشند که انبارهای موشکی‌ ما و صدها تونل طویل مملو از موشک‌هایی داریم که همگی آنها آماده پرواز هستند تا از عزت، استقلال، آزادی و حریت ملت و سایر مسلمانان عالم دفاع کنند. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که امروز برای جای دادن موشک‌ها در انبارها با کمبود فضا مواجهیم، اظهار داشت: در توسعه قدرت دفاعی و بازدارنده خود هرگز توقف نخواهیم کرد و این خواسته مسلمان ملت ایران است چرا که ما از تاریخ آموخته‌ایم که هر کشور اسلامی که ضعیف شد آمریکا، انگلیس و اسرائیل یا به آنها حمله و اشغال کردند و یا آنها را بمباران کرد و به ذلت کشانده‌‌اند؛ما می‌خواهیم عزیز بمانیم و عزت شان ملت ایران است. جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ادعای اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر شلیک موشک توسط سپاه درتنگه هرمز اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌گویند که قایق‌ها و شناورهای رزمی سپاه علیه آنها موشک شلیک کرده است. ما به آنها می‌گوییم آنقدر مقتدر، توانمند، جوانمرد و واقع‌نگر هستیم که اگر موشکی شلیک کنیم، آشکارا آن را اعلام خواهم کرد.  

  روزنامه جوان/ پيام رهبري، سنگ‌صبوري بود براي دل‌هاي زخمي ما
چهارشنبه شب پيش بود كه دقايقي پس از پخش برنامه ثريا، پيامي از طريق دفتر مقام معظم رهبري، امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) به تهيه‌كننده اين برنامه اعلام شد. ثریا در برنامه شب گذشته خود با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، به موضوع این جشنواره پرداخت.اما نکته قابل توجه این برنامه، انتشار پیامی بود که محسن مقصودی مجری برنامه ثریا در صفحه شخصی خود نوشت. او در این پیام یاد‌آور شد که رهبری برنامه دیشب ثریا را دیده است و از دست‌اندرکاران و مهمانان حاضر در برنامه تشکر کرده است.متن پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص برنامه امشب ثریا که با موضوع جشنواره عمار پخش شد به‌شرح زیر است:«از قول من از ایشان تشکر کنید، من امشب خیلی خسته بودم، نشستم این برنامه را تماشا کردم، واقعاً لذت بردم، هم آقای طالب‌زاده، هم مجری جوان و هم سه فیلم کوتاهی که پخش شد، جالب بود. از چند نفر اشخاصی هم که آنجا بودند (مهمانها) تشکر می‌کنم».محسن مقصودي، مجري برنامه ثريا در خصوص پيام تشكر رهبر معظم انقلاب از برنامه ثريا مي‌گويد: پيامي كه رهبري(مدظله‌العالي) به برنامه ثريا دادند پيامي براي تمامي رسانه‌هاي جبهه انقلاب است. از اين منظر كه برنامه ثريا برآيندي از تلاش‌هاي رسانه‌هاي جبهه فرهنگي انقلاب در قالب جشنواره عمار است. 

سایت خبری تابناک/ رمزگشایی وزیر سابق اطلاعات از عملیات داعش در پاریس
 حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه گروه‌هایی مانند داعش را برای مقابله با ایران ساخته‌اند، گفت: جریانی که در فرانسه به‌نام داعش راه افتاد، برای برهم زدن روابط اقتصادی این کشور با ایران بود.وی با بیان اینکه فرانسه برای این انتخاب شد که بیشترین ارتباط تجاری و صنعتی را با ایران دارد افزود: پس‌ از اینکه مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسید، فرانسه فکر می‌کرد از جریان عقب‌افتاده است، به همین دلیل نخستین کشوری بود که وزیر خارجه خود را به ایران فرستاد؛ در این قضایا آمریکا تصمیم گرفت فرانسه را بر سر جای خود بنشاند. 

روزنامه کیهان/  بسیاری از نامزدهای خبرگان فاقد شرایط اجتهاد هستند
برخی از ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طی روزهای گذشته همزمان با پایان یافتن زمان ثبت‌نام برای این مجلس، اقدام به انتشار تأییدیه‌هایی از سوی برخی از مراجع و آیات عظام برای خود در فضای مجازی کرده‌اند.به عنوان مثال آقای «ن» که یکی از ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان است، اخیراً برگه‌هایی مبنی بر اجازه دریافت وجوهات شرعی مردم به نمایندگی از برخی از مراجع تقلید و آیات عظام کرده است. این اقدام به منظور فضاسازی برای تأیید شرط اجتهاد این افراد و عدم شرکت در آزمون علمی که توسط شورای نگهبان برگزار می‌کند، صورت گرفته است.این در حالی است که طبق قانون درجه علمی و اجتهاد نامزدها باید برای فقهای شورای نگهبان از طرق مختلف مشخص شود که یکی از آنها برگزاری آزمون اجتهاد است.آیت‌الله مؤمن پیش از این اظهار داشته بود که یکی از جهاتی که تصمیم گرفته شد اجازه اجتهاد از مراجع تقلید فایده‌ای نداشته باشد این بود که اعتبار داشتن اجازه اجتهاد موجب می‌شد که عده‌ای برای گرفتن اجازه اجتهاد به مراجع عظام تقلید اصرار کرده و باعث آزار و اذیت ایشان شوند و حتی بعضی از مراجع فرمودند که به اجازه اجتهاد ما ترتیب اثر ندهید.آیت‌الله سبحانی نیز گفت: بنده از تدوین کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان، هیچ‌گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیفتد. چرا جایگاه خبرگان را این قدر تنزل داده‌اند؟! آیا واقعاً این 801 نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آنها به بنده رجوع کردند که تأییدیه بگیرند؛ ولی بنده از دادن تأییدیه اجتهاد امتناع کردم. چرا که می‌دانم اینها اشخاص فاضلی هستند ولی نه در حد اجتهاد.


سایت خبری انتخاب/  شمایی که رای اصولگرایان را می شکنی، نه می‌خواهد احساس تکلیف کنی و نه رای داری
آیت الله  موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همایش ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه اگر اخلاص باشد، مورد لطف خدا قرار می‌گیریم، گفت: وقتی اخلاص باشد دیگر بر سر صندلی مجلس دعوا نمی شود و فرد می‌گوید اگر با آمدن من رای اصولگرایان می شکند، پس کنار می روم.دبیرکل جامعه روحانیت مبارز دلیل بسیاری از شکست ها را نبودن اخلاص عنوان کرد و گفت: شرک خفی این است که در عمل خود، غیر خدا را وارد کنیم.وی ادامه داد: خدا به رهبر انقلاب طول عمر دهد و امیدواریم دیگر نیازی نباشد تا ظهور امام عصر(عج)، خبرگان فردی را انتخاب کنند ولی باید فکر بعد را نیز کرد.وی ادامه داد: فردی می آید و رای اصولگرایی را می‌شکند و می‌گوید که من احساس تکلیف کردم؛ نه می‌خواهد احساس تکلیف کنی و نه رای داری؛ در موضوع انتخابات خبرگان نیز تلاش هایی در حال انجام است و گروه‌های زیادی از اصولگرایان جمع شده اند اما نباید به این تعداد خود غره شویم.آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ضرری که همیشه اسلام خورده به این دلیل بوده که برخی افراد، حق و باطل را با هم مخلوط کردند. 

 روزنامه آرمان روز/ اكثريت مجلس دهم اصولگرا هستند!
محمد عطريانفر رئيس شوراي شهر تهران در دوره اول، معاون سياسي وزرات كشور در دولت هاشمي و عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي و از محکومان فتنه 88 در گفتگویی با روزنامه آرمان امروز در خصوص ترکیب مجلس آینده و اینکه مجلس سه قطبی خواهد شد گفت: در هيچ كدام از مجالس ايران پس از انقلاب اسلامي، با سه اقليت روبه رو نبوده‌ايم و وضعيت به شكلي نبود كه يك اقليت بتواند از اهرم فشار خود عليه رقيب استفاده كند. در همه مجالس گذشته، اكثريت مجلس يا در اختيار اصولگرايان قرار داشته يا اينكه اصلاح‌طلبان مجلس را در اختيار داشته‌اند. از سال 68 تا كنون جز سال 78 هيچ گاه يك مجلس اصلاح‌طلب در ايران تشكيل نشده است. تنها مجلسي كه اصلاح‌طلبان سهم بيشتري در آن داشتند مجلس ششم بوده كه حالت استثنائي در بين مجالس ديگربوده است. مجلس ششم تحت تاثير حماسه بي‌نظير دوم خرداد76و اتمسفر سياسي آن زمان شكل گرفت. ممكن است برخي گمان كنند انتخابات مجلس دهم نيز ممكن است تحت تاثير انتخابات رياست‌جمهوري و پيروزي آقاي حسن روحاني قرار گيرد و اصلاح‌طلبان موفق شوند اكثريت مجلس را به دست گيرند. به نظر من اين اتفاق واقع بينانه نيست وغيرقابل تكرار است. نكته ديگر اينكه اگر بپذيريم مجلس آينده از سه اقليت تشكيل شود بدون شك اين سه اقليت اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و اعتداليون نخواهند بود. به نظر من مجلس آينده در اختيار اصولگرايان قرار خواهد داشت. اصلاح‌طلبان نيز يك اقليت قدرتمند را خواهند تشكيل داد. گروه احتمالي سوم نيز جماعت محدود وراديكالي خواهد بود كه هويت خود را از جبهه پايداري الهام گرفته است. 

 روزنامه وطن امروز/ با ترکیه برخورد نظامی می‌کنیم
حدود یک ماه پیش صدها نظامی ترکیه با پشتیبانی ده‌ها دستگاه تانک و تجهیزات زرهی با نقض حاکمیت عراق وارد خاک این کشور  شدند و در پایگاه بعشیقه  نزدیک موصل که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است مستقر شدند. این اقدام ترکیه بلافاصله با اعتراض شدید نخست وزیر و دیگر مقام‌های عراق روبه‌رو شد و این مقام‌ها ضمن اعتراض به نقض حاکمیت خاک کشورشان از سوی ترکیه، از آنکارا خواستند فورا نظامیان  و تجهیزات زرهی خود را از خاک عراق خارج کند.  با وجود درخواست‌های مکرر دولت عراق ولی دولت ترکیه ضمن رد این درخواست‌ها برای خارج کردن نظامیان ترکیه از خاک عراق ادعا می‌کند «ما در پایگاه بعشیقه، نیروهای پیشمرگ و نیز ترکمن‌ها را برای جنگ با تروریست‌های داعش آموزش می‌دهیم». با این‌حال عراق در قبال این اقدام متجاوزانه ترکیه خویشتنداری پیشه کرده و به راه‌های دیپلماسی متوسل شده است ولی وزیر خارجه عراق از عدم جدیت ترکیه در خارج کردن نیروهایش از خاک عراق انتقاد کرد و از احتمال انجام عملیات نظامی برای اخراج این نظامیان خبر داد. ابراهیم جعفری گفت: عراق به راه‌های مسالمت‌آمیز پایبند است و هیچ تصمیمی برای ایجاد تنش ندارد اما در صورتی‌که طرف مقابل اصرار به جنگ داشته باشد، این راهکار مطرح است، زیرا وقتی که حاکمیت یک کشور نقض می‌شود، مقاومت مشروع خواهد بود. الجعفری در عین حال از موضع ضعیف آمریکا در قبال تجاوز ترکیه به عراق انتقاد کرد.  در همین حال نخست‌وزیر ترکیه در برابر تهدید عراقی‌ها درباره حمله به نیروهای ترکیه گفت در صورتی ‌که عراق بخواهد از زور استفاده کند، این زور و قدرت باید علیه داعش باشد.  احمد داوود اوغلو در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ان‌تی‌وی مدعی شد آنکارا به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد ولی یک‌سوم اراضی عراق در کنترل این کشور نیست. از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه رفتار گستاخانه ترکیه با عراق را نتیجه سرکشی و خودبرتربینی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا ارزیابی کرد. وزیر خارجه روسیه گفت: ترکیه مدعی است در عراق کارشناسانی دارد که تانک‌هایش را برای حمایت از آنها فرستاده و به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد، این نشان‌دهنده خودسری سران ترکیه است

روزنامه رسالت/  نفوذ صهيونيست ها در انتخابات آمريکا
رئيس جمهور بعدي ايالات متحده، هر که باشد، زياد تفاوتي نمي کند. چون صهيونيست ها و اسرائيل به هر حال با پول او را خواهند خريد. "هيلاري کلينتون" که از همين حالا اعلام کرده که در صورت برنده شدن در انتخابات، روابط آمريکا و اسرائيل را به مرحله بعدي ارتقا خواهد داد. او همچنين قول اين را داده که در نخستين روز از رياست جمهوري خود از بنيامين نتانياهو دعوت خواهد کرد تا با او ملاقات داشته باشد. واقعا سخت است که بفهميم منظور هيلاري کلينتون از مرحله ي بعدي چه مي تواند باشد. اصولا مگر ممکن است روابط ميان آمريکا و اسرائيل از آنچه که تا کنون بوده، مستحکم تر و قويتر هم بشود؟ شايد قرار است تا نتانياهو کنست پارلمان اسرائيل را به واشنگتن منتقل کند تا بدين شکل به آمريکا و همينطور به مرکز سلاحهاي مرگباري که براي قتل عام کودکان فلسطيني استفاده مي کند نزديکتر باشد.


روزنامه جام جم/ دزدی 75 هزار میلیاردی آمریکا و عربستان از جیب ایران
سیاست‌های خصمانه آمریکا و عربستان سعودی در کاهش قیمت نفت همزمان با آغاز مذاکرات هسته‌ای طی ۱۷ ماه گذشته موجب خسارت 23.6 میلیارد دلاری به درآمد نفتی ایران شد و بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان در این مدت از جیب دولت و مردم ایران رفت.متوسط قیمت نفت سنگین ایران در سال 2015 نیز به 48.64 دلار رسید که نسبت به نفت 104.94 دلاری هفت ماهه 2014 میلادی 56.3 دلار کاهش داشته است و همین امر موجب شد که درآمد نفتی کشور در سال 2015 با احتساب صادرات روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت خام با کاهش 20 میلیارد و 550 میلیون دلاری مواجه شود.طی 17 ماه گذشته یعنی از شهریور 93 تا دی‌ماه 94 بیش از 23 میلیارد و 606 میلیون دلار خسارت از محل کاهش قیمت نفت به دولت روحانی وارد شد و اگر متوسط فروش هر دلار در بازار آزاد را در این مدت 3200 تومان در نظر بگیریم، سیاست خصمانه غرب به ویژه آمریکا و عربستان سعودی در این مدت بیش از 75 هزار میلیارد تومان به بودجه دولت و جیب ملت ضرر زده است و امروز شاهدیم که توطئه آمریکا پس از حصول توافق هسته‌ای و در آستانه اجرایی شدن برجام، هنوز علیه دولت و ملت ایران ادامه دارد و تحریم به گونه‌ای دیگر رخ نشان داده است.   

خبرگزاری فارس/ مسئولان برای رفع کابوس رکود شب و روز نداشته باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، با بیان اینکه باید قدرت و نعمت‌های خدادادی را برای خدمت به مردم کشورمان و گشودن گره‌های مشکلات مستضعفان به کار برد، گفت: بعضی‌ها تجربه و سواد لازم برای مدیریت را نداشتند ولی بنابر دلایلی در پستی مسئول شده‌اند این افراد روز قیامت باید پاسخگو باشند.وی افزود: آنان که با جواز شرعی هم پست گرفته‌اند باید هر روز خدا را به یاد بیاورند و بدانند که خدا انها را امتحان می‌کند.حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: مسئولان باید از قدرت و نعمتی که خدا به آنها داده برای از بین بردن رکود و بیکاری استفاده کنند. کسانی که پستی دارند باید شب و روز خود را یکی کنند تا بیکاری از بین برود زیرا بیکاری باعث فساد سیاسی و مشکلات فرهنگی می‌شود. 

خبرگزاری مهر/  امیدبه حمایت دولت ازموشک با برد۵هزار
دبیرمجمع تشخیص مصلحت در نامه‌ای به روحانی گفت:همان‌طور که سیلی ۲۰هزار سانتریفیوژی، آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره کشاند امیدوارم با حمایت جنابعالی به‌زودی برد موشک‌هایمان از۵هزار عبور کند.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن قدردانی از وی برای توجه به گسترش و تقویت توان موشکی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد. تنها راه حضور مقتدرانه ما در روابط بین‌المللی مسیری است که حضرت امام (ره) در سیاست خارجی بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب آن را پاسداری و با قوت ادامه دادند. رضایی تصریح کرد: همان‌طور که سیلی بیست هزار سانتریفیوژی، آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره کشاند و موجبات به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی کشورمان را فراهم ساخت، امیدوارم که با حمایت جنابعالی به‌زودی برد موشک‌های ایران نیز از مرز پنج هزار کیلومتر عبور کند.وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید پس از رسیدن توان دفاعی ما به برد پنج هزار کیلومتری که قادر خواهد بود اهدافی ازجمله جزیره دیه‌گو گارسیا، پایگاه هوایی امریکا در حمله به طبس، را تهدید کند امریکا از عملکرد خود پشیمان خواهد شد و درخواهد یافت که این‌گونه اقدامات، هیچ سودی در پی ندارد.  

الف/ کاخ سفید اعمال تحریم جدید علیه ایران را به تعویق انداخت
به‌نظر می رسد با توجه به موضع‌گیری رسمی ایران علیه اقدام غیرقانونی آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید در آستانه اجرایی شدن برجام و تهدید به پاسخگویی به این مسأله و همچنین با رایزنی‌های فشرده سیاسی فعلا دولت آمریکا از اعلام اسامی افراد تحریمی صرف‌نظر کرده است.روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات کاخ سفید نوشت: آمریکا اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران را به تعویق انداخته است.این مقامات با این حال گفته‌اند که دولت باراک اوباما همچنان به مقابله با برنامه موشکی ایران متعهد است و تحریم‌هایی که در وزارت خزانه داری آمریکا آماده شده بود، همچنان روی میز است. مقامات آمریکایی مدعی‌اند که اعمال چنین تحریم‌هایی، ناقض مفاد توافق هسته‌ای که تیر ماه امسال میان ایران و ۱+۵ به دست آمد، نیست.به نوشته وال استریت ژورنال، با این حال مقامات آمریکایی هیچ زمانبندی مشخصی در ارتباط با اینکه چه زمان قرار است این تحریم‌ها اعمال شوند، ارائه نکرده‌اند.  

جمهوری  اسلامی/  تجارت 31 میلیارد دلاری ایران و چین در 11 ماه
مبادلات تجاری ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر 2015 با کاهش 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به 31.09 میلیارد دلار رسید.به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 11 ماهه ژانویه تا نوامبر 2015 با کاهش قابل توجه 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال 2014 بالغ بر 47.1 میلیارد دلار گزارش شده بود اما این رقم در مدت مشابه سال 2015 با کاهش حدود 16 میلیارد دلاری به 31.09 میلیارد دلار رسیده است.به‌خلاف سالهای گذشته که همواره تراز تجاری دو کشور به‌نفع ایران بوده است در 11 ماهه سال 2015 تراز تجاری ایران با این کشور منفی شده است. صادرات چین به ایران در این دوره بیش از یک میلیارد دلار از میزان واردات این کشور از ایران بیشتر بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات