صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۳۹۶

اخبار

۱- اجرای برجام با ترامپ یا کلینتون دچار مشکل خواهد شد
«شهیر شهیدثالث» طی تحلیلی در پایگاه خبری - تحلیلی «میدل ایست‌آی» نوشت: در صورت راهیابی هر یک از دو نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آمریکا توافق هسته‌ای ایران دچار مشکل خواهد شد. وی که تحلیلگر و روزنامه‌نگار مقیم کاناداست، افزود: اگر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هیلاری کلینتون، گزینه مطلوب اسرائیلی‌ها [صهیونیست‌ها] باشد و کنگره کماکان تحت سلطه حزب جمهوریخواه باشد، آیا کلینتون آماده جدال با کنگره و مقاومت در برابر فشارهای اسرائیل و لابی‌های آنها خواهد بود؟ در صورتی که ترامپ رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد، آیا او می‌تواند از همکاری با کنگره برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران امتناع کند؟
۲- روحانی می‌تواند پاسخگوی مطالبات اصلاح‌طلبان باشد یا خیر!
یک عضو حزب اعتماد ملی در مصاحبه‌ای اظهار داشت: اصلاح‌طلبان با توجه به سناریوهای جریان رقیب باید به جز روحانی گزینه دیگری هم داشته باشند و به آن فکر کنند. وی تصریح کرد: جریان اصلاح‌طلب و حامی روحانی در سال ۹۲ با توجه به جمیع جهات به این جمع‌بندی رسیدند که از روحانی حمایت کنند؛ اما در برخی حوزه‌ها منتقد رئيس‌جمهور است. محمدجواد حق‌شناس همچنین افزود: امروز زمان کافی وجود دارد تا درباره این مطالبات و خواسته‌ها گفت‌وگوهایی انجام شود و جریان اصلاح‌طلب به صورت دقیق‌تر مشخص کند که چه می‌خواهد و آیا روحانی می‌تواند این مطالبات را پاسخ دهد یا خیر.
۳-غرب دیگر روی آنکارا حساب نکند
«فیسک» روزنامه‌نگار مشهور و رئیس بخش خاورمیانه روزنامه «ایندیپندنت» در مقاله‌ای آورده است: ایران و روسیه به ترکیه درباره وقوع کودتای نظامی در این کشور هشدار داده بودند. وی در این یادداشت نوشته است: همزمان با دیدار اردوغان و پوتین در سن‌پترزبورگ، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به دقت اوضاع را دنبال می‌کند و طبق معمولِ حزب بعث، سیاست صبر را در پیش گرفته است. فیسک با لحن کنایه‌آمیز همیشگی به مواضع متضاد روسیه و ترکیه در سوریه پرداخته و نوشته است: بهتر است غرب دیگر روی آنکارا برای کنار زدن بشار اسد یا کنترل موج مهاجران حساب نکند.
۴- برخی لابی‌ها در وزارت نفت پیگیر حذف کارت سوخت هستند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لابی وزارت نفت برای حذف کارت سوخت از قانون بودجه ۹۵، گفت: حفظ کارت سوخت از مصوبات مجلس بوده و مزایای بسیاری برای کشور داشته است که می‌توان به افزایش شفافیت و کاهش قاچاق بنزین، کاهش واردات بنزین با استفاده از سهمیه‌بندی، ایجاد زمینه اصلاح قیمت بنزین با کمترین فشار به مردم، ایجاد پایگاه اطلاعاتی منسجم از ناوگان حمل‌ونقل و مصرف سوخت، ایجاد بستری برای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی عرضه و تقاضای سوخت و امکان مدیریت مصرف بنزین در شرایط مختلف اشاره کرد.
۵- پیشنهاد تشکیل شورای عالی فراکسیون‌های مجلس دهم
مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس دهم گفت: تاکنون ۱۰۰ نماینده، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شده‌اند و در هفته جاری هیئت‌رئیسه این فراکسیون دو بار تشکیل جلسه داده است. وی افزود: به رؤسای فراکسیون‌های «ولایت» و «امید» پیشنهاد کرده‌ایم شورای عالی فراکسیون‌ها را در پارلمان دهم تشکیل دهیم. در همین راستا، جلسه‌ای با حضور عارف و لاریجانی برگزار شد که پیشنهاد کردیم شورایی متشکل از نمایندگان فراکسیون ولایت، امید و مستقلین به صورت ادواری جلساتی را برگزار کنند تا به فهم مشترکی برای پیشبرد اهداف خود برسند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات