صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۲۸

از اقدام انتخاباتی تا نامه‌نگاری منافقین

۱- گروهک منافقین به دنبال ملاقات با ترامپ
پایگاه شبکه خبری «فاکس‌نیوز» با انتشار گزارشی با عنوان «مخالفان ایرانی به دنبال ملاقات با ترامپ هستند»، از تلاش‌های مذبوحانه گروهک تروریستی منافقین برای تحریک ترامپ علیه ایران و ارسال نامه به وی به منظور تجدیدنظر در توافق هسته‌ای خبر داد. در این گزارش آمده است: این گروه مخالف ایرانی به دنبال برقراری یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و یا حتی یک نشست است تا ترامپ را به وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر مذاکره مجدد توافق هسته‌ای ایران ترغیب کند. بر اساس گزارش فاکس نیوز، تعدادی از زندانیان سیاسی سابق و فعالان حقوق بشر، مانند احمد باطبی و سیاوش صفوی نیز نامه‌ای را که قرار است برای ترامپ فرستاده شود، امضا کرده‌اند. در این نامه آمده است: «ما امیدواریم در زمانی که شما رهبری آمریکا را برعهده دارید، به مردم ایران کمک کنید که کشور خود را بازپس‌گیرند»!

۲- آیت‌الله یزدی: منشور حقوق شهروندی تبلیغات انتخاباتی است
آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: منشور حقوق شهروندی نه طرح بوده و نه لایحه؛ بلکه «تبلیغات انتخاباتی» است. من تک‌تک ۱۲۰ بند تنظیم شده در این منشور را خوانده‌ام؛ اما متأسفانه یک کلمه از اصل ۴ قانون اساسی سخنی به میان نیامده است. اگر این منشور لایحه است، باید به مجلس برود و آنگاه در شورای نگهبان بررسی شود و اگر مصوبه دولت است، باید طبق قانون به رئیس مجلس بدهند تا بررسی شود که مفاد آن برخلاف قانون اساسی نباشد. برای اولین‌بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می‌شود و متأسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده‌اند.

۳- نامه‌نگاری بین رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه‌ای که تیم انتقال قدرت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا منتشر کرده، آمده است: ترامپ نامه‌ای بسیار محبت‌آمیز از ولادیمیر پوتین دریافت کرده که در آن اندیشه‌های مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور روسیه بسیار درست است. وی در این باره گفته است: امیدوارم هر دو طرف بتوانند این اندیشه‌ها را محقق کنند و مجبور نباشیم راه‌های جایگزین را بپیماییم. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز گفته است: پوتین نامه‌ای به همراه تبریک سال نو برای دونالد ترامپ فرستاده و ابراز امیدواری کرده است که دو کشور روابط خود را ترمیم کنند.

▼ تا انتخابات
با فشار شورای مشورتی اصلاح‌طلبان چند وقتی است که محمدعلی نجفی (رئیس فعلی ستاد انتخاباتی حسن روحانی) از حضور در این ستاد خودداری کرده و مرتضی بانک، مدیر اجرایی این ستاد هم خواستار اختیارات کامل برای اداره آن شده است. گفتنی است، یک مقام اجرایی خواستار آن بوده است که «علی ربیعی» ریاست ستاد را برعهده داشته باشد؛ ولی اصلاح‌طلبان تصور کرده‌اند این اقدام پروژه‌ای برای برکناری یک اصلاح‌طلب از دولت بوده است و مانع آن شده‌اند.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: در درون جریان اصولگرایی بیشتر نیروها با ائتلاف موافقند؛ اما اینکه چه کسی به عنوان کاندیدای نهایی ما معرفی شود، محل بحث است. وی درباره زمان قطعی دعوت از احزاب اصولگرا برای رسیدن به ائتلاف، گفت: در حال حاضر نیز پیگیر برگزاری یک نشست هستیم؛ اما هنوز زمان قطعی و دقیقی مشخص نشده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات