صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۵۸

امام خمینی (ره) را هنوز نشناخته ایم

با گسترش دایره ظلم که اصل آن به رژیم اشغالگر اسرائیل برمی‌گردد دایره تجارب مبتنی بر تفکر و ایدئولوژی امام خمینی (ره) و مکتب ایشان در آزادی، انسانیت، قدرت و ایمان نیز گسترش یافت از لبنان و عراق گرفته تا یمن و بسیاری از کشورهای جهان.
خط و مشی امام خمینی (قدس) مانند خط و مشی یک انسان عادی که در طول حیاتش کمترین دستاوردی را نداشت و دنیا را مثل بسیاری دیگر ترک کرد، نیست بلکه ایشان تفکر و انسانیتی از خود بر جای گذاشتند که الگویی برای نسل‌های بعدی شده است تا با تأسی از آن، مسیر و سرنوشت‌شان را مشخص سازند.

"جوزف ادیسون" نویسنده انگلیسی- متوفقی در قرن هجدهم- می‌گوید: نمی‌توان جنبش امام خمینی (ره) را جدا از عقل و تفکر دانست. انقلاب‌ها، مبارزات و جنگیدن‌ها علیه ظلم و استبداد قبل از هر چیزی نیازمند تفکر و کلام است. تفکر و کلام به اعتقاد مطلق به آزادی منجر می‌شود و هنگامی‌که انسان آزاده باشد شجاعت، قدرت و دیگر صفات مطلوب برای موفقیت در رویارویی با ظلم و برپا ساختن انقلاب‌های آزادی‌خواهانه را به دست می‌آورد.

در آینه ۳۱ ساله بعد از رحلت امام خمینی (ره) روایت‌ها و بازتاب‌های بیشتری از میراث فکری، عقلی و انسانی ایشان که مبتنی بر عشق به آزادی و انسانیت و عمل است، وجود دارد.

در واقع، برجسته‌ترین تصویری که در این آینه به وضوح دیده می‌شود اتحاد عقل، کلمه، آزادی، تفکر و انسانیت در شخصیت امام خمینی (قدس) است که اولین گام، تبدیل سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل به سفارت فلسطین بود و بعد از آن، اعلام روز جهانی قدس بود. این دو گام نگاه کلی امام خمینی (ره) به مسائل و قضایای جهان اسلامی را آَشکارا نشان می‌دهد. اهمیت این دو گام نیز با فشار‌های گسترده غرب علیه ایران، محاصره، تحریم و تحریک علیه این کشور اسلامی، مشخص است، اما معروف است که آزاده نمی‌ترسد؛ از این‌رو ایران به حرکت خود در مسیر دفاع از فلسطین و حقوق ملت فلسطینی همچنان ادامه می‌دهد.

بازتاب این رویکرد، واضح و آشکار است. در واقع، ایران اصلی‌ترین و نخستین مدافع قضیه فلسطین است و فلسطین نیز قطب‌نما، اساس و محور است.

از این انعکاس، انعکاس‌های دیگر نیز بازتاب می‌یابد. با گسترش دایره ظلم که اصل آن به رژیم اشغالگر اسرائیل برمی‌گردد دایره تجارب مبتنی بر تفکر و ایدئولوژی امام خمینی (ره) و مکتب ایشان در آزادی، انسانیت، قدرت و ایمان نیز گسترش یافت از لبنان و عراق گرفته تا یمن و بسیاری از کشور‌های جهان.

امت اسلام همچنان بعد از ۳۱ سال از رحلت امام خمینی (ره) همچنان در معرض تحریک‌ها، تحریم‌ها و تهدید‌ها و تخریب وجهه قرار دارد. از ایران گرفته تا سوریه و عراق و یمن و نیز هر جریان و مجموعه و هر انسانی که متکی به مکتب ایشان است در این وضعیت قرار دارد. در این میان، کشوری که پایه‌های خود را با ایمان و مقاومت بنا کرده همچنان مقاوم می‌ماند. ایران امروز قوی‌تر است و قدرت آن تنها به دلیل قدرت مالی و نظامی نیست بلکه همچنین برگرفته از قدرت علمی، فکری و اجتماعی است که به بر حق بودن خود، آزادی، حاکمیت و استقلال رای ایمان دارد.

ایران و همچنین جریان‌های مقاومت و ملت‌های آزاده همچنان که در دوران حیات امام خمینی در معرض تلاش‌های پلید برای تخریب چهره‌شان قرار داشتند، اکنون نیز قرار دارند، ولی این اقدامات خصمانه، رویکرد این محور را تحت تاثیر قرار نداده است.

مبالغه‌گویی نمی‌کنیم وقتی که می‌گوییم دستاورد‌های کشور‌های منطقه و امت اسلام مدیون تفکر، انسانیت، قدرت و رویکرد امام خمینی (قدس) است، و این دلیلی قاطع بر این امر است که این تفکر و انسانیت و قدرت بر حق بود؛ به بیانی دیگر، حق می‌ماند و باطل نابود می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات