صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۶۱۳۵

سی‌ان‌ان: وزارت خارجه آمریکا پیام‌های رهبران خارجی را به بایدن نمی‌دهد

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا ده ها پیام رهبران خارجی را که به این وزارتخانه داده شده است، به جو بایدن یا تیم انتقالی اش تحویل نخواهد داد.

مقام های وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: دولت ترامپ مانع از دسترسی بایدن به پیام های رهبران خارجی شده است که طی روزهای اخیر به وزارت خارجه ایالات متحده ارسال شده آن هم پس از اعلام پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری.


وزارت خارجه آمریکا معمولا ارتباطات و تماس ها بین روسای جمهور منتخب و رهبران خارجی را تنظیم می کند ولی دولت ترامپ حاضر نشده است پیروزی بایدن در انتخابات را به رسمیت بشناسد و مانع از دسترسی وی و تیم انتقالی اش به این پیام ها شده است.
به همین علت، تیم بایدن بدون کمک وزارت خارجه آمریکا اقدام به برقراری ارتباط و تماس با رهبران خارجی کرده است ولی یک منبع آگاه گفت: تیم بایدن ترجیح می دهد تا از منابع و امکانات وزارت خارجه آمریکا برای برقراری این تماس ها استفاده کند.

منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند برخی رهبران خارجی که متوجه شده‌اند وزارت خارجه آمریکا کمکی برای برقراری ارتباط بین آنها و بایدن نخواهد کرد، از دیپلمات های سابق دولت اوباما کمک خواسته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا هنوز به این مساله واکنش نشان نداده است. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا سه شنبه در اظهارات جنجالی گفت: یک انتقال آرام قدرت به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت.
ترامپ تاکنون حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری نشده و شکایت های متعددی را علیه روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا در ایالت های حساس و سرنوشت ساز مطرح کرده است.

این در شرایطی است که به نوشته روزنامه واشنگتن پست، واشنگتن‌پست گزارش داد: «امیلی مورفی» مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای خودداری می‌کند که اجازه می‌دهد تا تیم بایدن کار خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی‌تواند شروع شود. اینکه چه شرایطی لازم است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی مشخص نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به شمار می‌رود و به معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است را امضا نکرده است.
امضای سند مذکور امکان دسترسی به برخی ابزارهای امنیتی خاص برای بررسی سوابق افراد و همچنین منابع مالی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات