صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۰۹

اغتشاشگر آمریکایی، اغتشاشگر ایرانی

اغتشاشگر آمریکایی، اغتشاشگر ایرانی
هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در یادداشت خود به بررسی مزایایی پرداخته است که در صورت تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا، او از آن‌ها محروم خواهد شد. بر اساس این نوشته، در صورت موفق بودن استیضاح، ترامپ مجبور است از مزایای زیر بر اساس قانون «رئیس‌جمهور سابق» صرف‌نظر کند: «مستمری مادام‌العمری، حقوق مخصوص سفر، هزینه حفظ دفتر و استخدام کارمندان، حق درمان در بیمارستان نظامی و بیمه درمانی مادام‌العمر، هزینه‌های حفاظت فیزیکی توسط سرویس مخفی، از دست دادن مصونیت بعد از ترک دفتر رئیس‌جمهوری و سپس او را می‌توان به خاطر نقش خود در حمله به کنگره تحت پیگرد قانونی قرار داد و مهم‌ترین نکته، عدم امکان شرکت مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود». همچنین بر اساس قوانین کشور آمریکا، «شخصی که به‌عنوان یکی از مقامات یا به‌عنوان عضو مجلس قانون‌گذاری ایالتی یا در مقام یک مسئول اجرایی یا قضایی ایالتی، برای حمایت از قانون اساسی قبلاً سوگند ادا کرده، ولی بعداً برعلیه خود ایالت شورش یا طغیان کند یا به دشمنان وابسته آن کمک و مساعدت نماید، نمی‌تواند سناتور یا نماینده کنگره، یا عضو هیئت انتخاب‌کننده رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور شود، یا هرگونه سِمت کشوری و لشکری را در ایالات‌متحده یا در هر یک از ایالت‌ها تصدی نماید».
گزاره‌های تحلیلی:
۱- اغتشاش و بر هم زدن امنیت ملی در هرکجای دنیا محکوم است و با عاملین آن برخوردی تند می‌شود، حال چه عامل آن شخصی در مقام رئیس‌جمهور باشد یا یک فرد عادی؛ اما تعریف آشوب و اغتشاش برای کشور‌های حامی غرب با غیر آن تفاوت می‌کند. همان‌هایی که روزی همه رسانه‌های خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده و برای فتنه گران و اغتشاشگران داخل ایران، دلسوزی می‌کردند، امروز در تناقضی آشکار، پیگیر برخورد قانونی با عاملین آشوب‌های داخلی در آمریکا هستند. این عملکرد دوگانه غرب، درس دقیق و عملی دشمن‌شناسی برای افزایش قدرت تحلیل است. ۲- پیگیری مجازات ترامپ علی‌رغم توصیه وی به هواداران خویش برای پرهیز از تنش‌زایی و آشوب و پایبندی به قوانین کشور و منافع ملی آمریکا، بیانگر حق نظام اسلامی در برخورد با سران فتنه‌ای است که با فتنه‌گری در کشور، موجبات کشته شدن تعدادی از مردم را در سال ۸۸ فراهم کردند، امنیت روانی شهروندان را به مخاطره انداختند و فشار‌ها بر کشور را افزایش دادند، اما همچنان با رأفت نظام اسلامی مواجه شده و محاکمه نشده‌اند. در آمریکا و کشور‌های غربی با هرکسی که فتنه‌گری، قانون‌شکنی و دعوت به آشوب کند و داعیه پیروزی، بدون سند و مدرک و اعلام تقلب در انتخابات نماید، علاوه بر حذف تمامی جایگاه‌های شخصیتی، عملاً مدال ننگ تاریخ کشور را برگردن وی آویزان می‌کنند. فتنه گران سال ۸۸ در ایران باید این‌گونه برخورد نظام آمریکا با فتنه گران انتخاباتش را روزانه در اذهان خود تکرار کرده و قدرشناس رأفت نظام اسلامی در برخورد با عملکرد خود باشند.
نکته پایانی:
پیام نادوست داشتنی آمریکا به آمریکا دوستان داخل ایران این است که، آمریکا را به‌گونه‌ای در کشور، تمجید و تعریف کنید که وقتی این افتضاحات امنیتی آمریکا را می‌بینند، فاصله بین تعاریف صورت گرفته با واقعیت‌های موجود آن‌قدری باشد که بتوانید غرب دوستی خود را توجیه کنید.
(نویسنده: حسین عباسیان)
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات