صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۹۳
عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

حمایت از خانواده های پرجمعیت در طرح جوانی جمعیت

در بحث افزایش ضریب عائله مندی و حق اولاد در حقوق و فیش کارمندان توجه و تمرکز جدی انجام شود؛ در حمایت از زنان خانه دار که اهتمام به فرزندآوری و حمیات از خانواده و نقش همسری دارند نیز در این طرح مباحث جدی مطرح شده است.

راستینه با اشاره به طرح «جوانی و حمایت از خانواده» گفت: در این طرح تمرکز جدی برای حمایت از خانواده های سه فرزند به بالا در نظر گرفته شده، به گونه ای که این خانواده ها می توانند از امتیازات این قانون در ثبت شدن فرم «ج» استفاده کنند.

احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص سرانجام طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» گفت: به لطف خدای متعالی 43 ماده این طرح در کمیسیون مشترک به تصویب اکثریت اعضاء کمیسیون رسیده و امکان دارد در مواد پایانی الحاقی هم داشته باشد؛ موارد بسیار خوبی در این طرح به اتفاق مورد نظر تصویب شده که در حفظ خانواده و جوانی جمعیت موثر خواهد بود.

راستینه افزود: تقریبا روزهای پایانی بررسی این طرح در کمیسیون مشترک است و با توجه به اینکه این طرح، اصل 85 شده است، کلیه مصوبات کمیسیون مشترک، مصوبات صحن تلقی می شود یعنی بلافاصله بعد از اتمام بررسی در کمیسیون ذکر شده، مصوبات به شورای نگهبان ارسال خواهد شود و نیاز به تصویب در صحن مجلس را ندارد.

وی با بیان اینکه موارد بسیار خوبی در حمایت از خانواده و خانواده های پرجمعیت در این طرح مودر توجه قرار گرفته است تصریح کرد: در این طرح مباحثی همچون بیمه عمر و سرمایه گذاری زنان خانه دار غیرشاغل روستایی که صاحب سه فرزند باشند، به رسمیت شناختن حقوق بانوان در زمینه ادامه تحصیل، لحاظ کردن افزایش سن مشارکت در جذب هیئت علمی با تمرکز بر تعداد فرزندان افراد لحاظ شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بحث مسکن اظهار کرد: در این خصوص تمرکز جدی برای حمایت از خانواده های سه فرزند به بالا در نظر گرفته شده، به گونه ای که این خانواده ها می توانند از امتیازات این قانون در ثبت شدن فرم «ج» استفاده کنند. تسهیلات قرض الحسنه فرزند تا افزایش وام ازدواج، موارد دیگری بوده که در این طرح تاکید شده است.

راستینه با اشاره به اصلاح نظام فرهنگی کشور در این طرح، گفت: در اصلاح نظام فرهنگی کشور از بر تمرکز سازمان صداوسیما، دستگاه های فرهنگی در تبیین نهاد خانواده، پرداختن به اهمیت فرزندآوری گرفته تا  اصلاح نظام فرهنگی کشور در نظام آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور مباحث مبسوطی در این طرح بیان شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی درخصوص بحث فرزندآوری تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی این طرح بحث فرزندآوری است؛ همانطور که می دانید کشور ما با رشد کاهش جمعیت عجیبی روبرو است، به گونه ای که تعداد موالید سال 98 نسبت به سال 97 بیش از منفی 150 هزار است؛ به این معنا که با رشد کهنسالی روبه شده ایم و این رشد در کشور ما 3.63 درصد است و رشد موالید نزدیک به یک شده است.

نماینده مردم شهرکرد در خانه ملت گفت: همه این ها به  این معنا است که در آینده با کاهش جمعیت، پیری و کهنسالی جامعه روبرو هستیم, این طرح بر ظرفیت های فرهنگی لازم که باید دستگاه ها در تغییر نگرش خانواده ها در فرزندآوری ایجاد کنند، متمرکز شده است. امروز ثابت شده که فرزند کمتر، زندگی بهتر نیست و امروز با آسیب های جدی و بحران های اجتماعی کم فرزندی روبرو هستیم.

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان می دهند باید به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم؛ دراین افزایش جمعیت علاوه بر اصلاح نگرش فرهنگی، بحث معیشت خانواده های پرجمعیت نیز باید مورد توجه قرار گرفته شود که در این طرح تاکید شده با حذف سه دهک پردرآمد جامعه، یارانه خانوارهای پرجمعیت افزایش پیدا کند.
 
همچنین در بحث افزایش ضریب عائله مندی و حق اولاد در حقوق و فیش کارمندان توجه و تمرکز جدی انجام شود؛ در حمایت از زنان خانه دار که اهتمام به فرزندآوری و حمایت از خانواده و نقش همسری دارند نیز در این طرح مباحث جدی مطرح شده است.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
احمد.میرزازاده
Romania
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
0
باسلام.همش حرف میزنید و عمل نمیکنید.کدوم طرح کدوم کمک.من4تابچه دارم.بخدا سخته تو این شرایط کنونی زندگی کردن
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات