صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۰۳۳۵
رهبر انقلاب:

اسرائیل یک پایگاه تروریستی علیه ملت‌های مسلمان است/ مبارزه مشروع را تا قبول همه‌‌پرسی ادامه دهید

سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفاک، دست یک ملت را از خانه خود، از میهن و خاک آبا و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در یوم‌الله جهانی قدس، لحظاتی قبل آغاز شد.

این سخنرانی به‌صورت زنده از شبکه‌های  داخلی و برون مرزی صداوسیما و سایت و حسابهای Khamenei.ir در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

* ماجرای فلسطین همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است.

* سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفاک، دست یک ملت را از خانه خود، از میهن و خاک آبا و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

* سست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟

* اروپایی‌ها بنابر ادعای خود به یهودیان ظلم کرده‌اند پس باید با آواره کردن ملتی و کشتار فجیع در آن کشور انتقام یهود را بگیرند. این منطقی است که کشورهای غربی با منطق خود به آن تکیه کرده و بدین گونه همه ادعاهای دروغین خود درباره حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند.

* صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را به پایگاه تروریست تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور که پایگاه تروریستی علیه ملت‌های مسلمان است.

* مبارزه با این رژیم سفاک مبارزه با ظلم و تروریسم و این وظیفه‌ای همگانی است.

* اگرچه دولت غاصب در سال 1948 تأسیس شد ولی مقدمات دست‌اندازی به این نکته حساس از منطقه اسلامی سال‌های پیش از آن آغاز شده بود. این سال‌ها مقارن است با دخالت غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم و ناسیونالیسم کور و حاکم کردن رژیم‌های دست‌نشانده.

* مطالعه آن سال‌ها این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه امت اسلامی باعث غصب فلسطین شد.

* این عبرت‌آموز است که در آن مقطع هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارون‌های صهونیست به هم‌افزایی رسیدند. انگلیس  اصل توطئه را طراحی کرد و  سرمایه‌داران صهونیست اجرای آن را با پول و سلاح به‌عهده گرفتند و شوروی اولین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع صهیونیست را رسمیت بخشید و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.

* رژیم غاصب محصول آن وضعیت در جهان اسلام از سویی و این تجاوز اروپایی از سویی دیگر بود.

* امروز دیگر وضع جهان مانند آن روز نیست. ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است.

* حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌های عمیق مدیریتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرده است.

* قضایای انتخابات در آمریکا و آزمون به‌شدت رسوای مدیران پرمدعا و متکبر آن، و نیز مواجهه یکساله ناموفق با کرونای همه‌‌گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم‌آور آن و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده سیر نزولی‌ اردوگاه غرب است.

* در سوی دیگر،‌ رشد نیروهای مقاومت در حساس‌‌ترین نقاط اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و امید در ملت‌های مسلمان،‌ رشد گرایش در شعارهای قرآنی،‌ رشد علمی و خوداتکایی نشانه‌های مبارکی است که آینده بهتر را نوید می‌دهد.

* در این آینده مبارک باید هم‌افزایی کشورهای مسلمان یک هدف عمده و اساسی باشد و این چندان دور از نظر نیست.

* محور این هم‌افزایی، قضیه فلسطین یه معنی «همه‌ کشور» و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی عزیز رحمة الله علیه را  به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هدایت کرد.

* هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام معامله قرن و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط توسط چند دولت ضعیف، تلاش‌هایی برای رهایی از آن کابوس است. من قاطعانه می‌گویم این حرکت‌ها به جایی نخواهد رسید.

* حرکت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت. دو عامل مهم تعیین کننده آینده است. اول و مهم‌تر، تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تداوم خط شهادت و دوم حمایت همه ملت‌ها از فلسطین است.

* همه؛ دولتمردان، روشنفکران،‌عالمان دینی، احزاب و گروه‌ها، جوانان غیور و همه و همه باید جایگاه خود را در این حرکت سراسری را بیابیم و نقش ایفا کنیم. این است آن چیزی که کید دشمن را باطل می‌کند و برای وعده الهی مصداقی آخر‌آلزمانی بوجود می‌آورد.

* مایل هستم اندکی با جوانان عرب به زبان خود آنان سخن بگویم:

* سلام بر همه آزادگان عرب بویژه جوانان و سلام به مردم مقاوم فلسطین و مردم قدس

* سلام بر شهدای مقاومت و خیل عظیم مجاهدانی که در این راه، جان خود را تقدیم کردند، به‌ویژه شهید شیخ احمد یاسین و شهید سید عباس موسوی و شهید فتحی شقاقی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رنتیسی و شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهره برجسته شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی که هر یک پس از حیات پربرکت خود با شهادت، تأثیر مهمی در محیط مقاومت بر جای گذاشتند.

* مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهدای مقاومت توانسته است این پرچم مبارک را برافراشته نگه دارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر کند.

* جوان فلسطینی یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع می‌کرد و امروز با پرتاب موشک نقطه‌زن به دشمن پاسخ می‌دهد.

* فلسطین و قدس در قرآن مجید، الارض مقدسه نامیده شده است. ده‌ها سال است که این سرزمین پاک در اشغال ناپاک‌ترین و خبیث‌ترین آحاد بشر است. شیاطینی که انسان‌های شریف را به خاک و خون می‌کشند و با افتخار از آن حمایت می‌کنند.

* نژادپرستانی که در بیش از هفتاد سال صاحبان سرزمین را با شکنجه و قتل و غارت و حبس، معذب ساخته‌اند ولی بحمدلله نتوانسته‌آند اراده آن‌ها را مغلوب کنند.

* فلسطین زنده است و به جهاد ادامه می‌دهد و به لطف خدا خواهد توانست بر دشمن خبیث فائق آید.

* قدس شریف و همه فلسطین متعلق به مردم آن است و به آنان برخواهد گشت ان‌شاءالله.

* در قضیه فلسطین همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان دارای مسئولیت هستند، ولی محور مجاهدت،‌ خود فلسطینی‌ها هستند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدوداً 14 میلیون نفر هستند و عزم واحد این جمع خواهد توانست کاری بزرگ انجام دهد.

* امروز وحدت بزرگ‌‌ترین سلاح فلسطینی‌ها است. دشمن وحدت فلسطین رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی دیگر قدرت‌ها هستند. امّا اگر از داخل خود سرزمین فلسطین وحدت‌شکنی نشود،‌ دشمن بیرونی نخواهد توانست کاری بکند.

* محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمن باشد. دشمن اصلی فلسطین یعنی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تکیه‌گاه سیاست‌های فلسطینی قرارداد.

* صهیونیست‌ها چه در قدس چه در کرانه باختری چه در سرزمین‌های 1948 چه در اردوگاه‌ها همه یک واحد را تشکیل می‌دهند و باید راهبرد بهم پیوستگی را در پیش بگیرند.

* هر بخش باید از بخش‌های دیگر دفاع کند و به‌هنگام فشار بر آن‌ها از ابزارهای در اختیار خود استفاده کنند.

* امید به پیروزی امروز از همیشه بیشتر است. موازنه قوا به‌نفع فلسطینی‌ها به شدت تغییر کرده است.

* ارتش صیهونیستی که خود را ارتشی که هرگز شکست نمی‌خورد معرفی می‌کرد، امروز بعد از تجربه جنگ‌های 3 روزه و 22 روزه و 8 روزه به ارتشی که هرگز رنگ پیروزی را نخواهد دید، تبدیل شده است.

* وضعیت سیاسی این رژیم،‌ ناگزیر از 4 انتخابات در دو سال است و وضعیت امنیتی به‌طور پی‌درپی دچار شکست می‌شود و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معکوس مایه فضاحت آن رژیم پرمدعا شده است.

* تلاش پیگیر با کمک آمریکا برای عادی‌سازی‌ها با کمک چند کشور عربی خودبخود، نشانه‌ای برای ضعف آن‌هاست.

* ده‌ها سال پیش هم با مصر رابطه برقرار کرد. از آن روز تاکنون هم  این رژیم بسیار آسیب‌پذیرتر شده است. با این وصف آیا رابطه با چند کشور ضعیف و حقیر خواهد توانست به آن کمک کند.

* البته این حقایق نباید وظیفه سنگین دیگران را از یاد ببرد. علمای مسلمان و مسیحی باید عادی‌سازی را حرام شرعی اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان باید نتایج این خیانت را که خنجری از پشت به فلسطین است برای همه تشریح کنند.

* در مقابل، روند نزولی رژیم اشغالگر و افزایش توانایی‌های جبهه مقاومت و افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاح‌های مؤثر و اعتمادبه نفس مجاهدان و خودآگاهی روزافزون جوانان و گسترش دایره مقاومت به سراسر کشور فلسطین و به بیرون آن و نیز خیزش اخیر در دفاع از مسجدالاقصی و انعکاس توامان مجاهدت و مظلومیت ملت فلسطین در افکار عمومی در بسیاری از نقاط جهان، بشارت دهنده آینده درخشان است.

* منطق مبارزه فلسطینی هم که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده است،‌ منطقی جذاب است. مبارزان فلسطینی می‌توانند بر اساس این اسناد، یک همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی و بومیان فلسطینی  مطرح کنند. این همه‌پرسی نظام سیاسی کشور را معین می‌کند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین حتی از جمله آوارگان در آن شرکت خواهند کرد و آن نظام سیاسی آوارگان با برمی‌گرداند و سرنوشت بیگانگان سکنی‌گزیده را تعیین خواهد کرد. این بر اساس دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته شده و هیچ کس در مترقی بودن آن نمی‌تواند خدشه کند.

* مجاهدان فلسطینی مبارزه مشروع و اخلاقی خود را با رژیم صهیونیستی باید با قدرت ادامه دهند تا آن‌ها ناچار به قبول این مطالبه شوند.

* به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه. والسلام علیک و رحمه‌الله و برکاته.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات