صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۶۴۱۰
سردار فدوی:

آمریکا و دشمنان اعلام کرده‌اند که «ولایت فقیه» و «سپاه» دو عاملی است که نگذاشته به پیروزی برسند

امام خمینی(ره) از روزهای ابتدایی‌ِ پیروزی انقلاب اسلامی تدبیر کردند تا پاسدارانی بر مبنای تعالیم انقلاب که همان تعالم اسلام است، درست کنند تا بتواند از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری کنند.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک حلول ماه شعبان اظهار داشت: امام خمینی(ره) از روزهای ابتدایی‌ِ پیروزی انقلاب اسلامی تدبیر کردند تا پاسدارانی بر مبنای تعالیم انقلاب که همان تعالم اسلام است، درست کنند تا بتواند از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری کنند.
وی افزود: خداوند را شاکریم پاسداران انقلاب در این 43 سال به برکت انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای که سپاه را فرماندهی می‌کنند، توانسته‌ایم به میزان قابل قبولِ خداوند متعال، پاسداری که وظیفه‌مان است را انجام داده و در انجام به تکالیف خود موفق بشویم. دلیل این‌همه موفقیت‌های بی‌شمار که خداوند در این 43 سال عنایت کرده، عمل به تکالیف و اعتقاد به تخلف‌ناپذیر بودن وعده‌های الهی است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: موارد بی‌شماری موارد وجود دارد که می‌بایست پاسداران باید به میدان بروند و بدون کم‌کاری و با ایمان، اخلاص و صدق کامل در صحنه حضور یابند تا خداوند نیز به وعده‌ی خود عمل کند و عمل کردند و این همه پیروزی‌ها عنایت شده است.
سردار فدوی تصریح کرد: دشمنان ما، شیطان بزرگ یعنی آمریکا و همه کسانی‌که او را در این خصومتِ 43 ساله با جبهه‌ی حقِ انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند، معترف هستند که دو عامل اساسی در انقلاب وجود دارد که ما موفق نشده‌ایم حتی یک پیروزی را برای خود اعلام کنیم؛ یکی ولایت فقیه است و بعدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این را با صراحت عنوان می‌کنند و برخی مواقع خداوند این اعراف را به زبان آنان می‌اندازد تا همه‌ی دنیا از زبان دشمنان ما موفقیت‌های انقلاب را ببینند و بفهمند.
وی خاطر نشان کرد:  یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود "در هر جای منطقه و دنیا که حضور یافتیم"، -که شرارت کنند"- "قبل از ما، سپاه پاسداران آن‌جا بود"؛ چراکه پاسداری از انقلاب جغرافیا و موضوع نمی‌شناسد؛ هر موضوعی که انقلاب با آن مواجه شود و به‌طور خاص موضوعاتی که خبیثان عالم علیه انقلاب فعال هستند، پاسداری از آن از واجباتِ سپاه است. خداوند متعال را شاکریم در تمام این 43 سال  در حالی‌که نسل‌ها عوض شده‌اند، الان پاسدارانی در سپاه فعال هستند که انقلاب، امام راحل(ره)، شهدا و جنگ تحمیلی را ندیده‌اند ولی به‌مثابه پاسداران سلفِ خود عمل می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: چیزی از دفاع از حرم در سوریه نگذشته و اغلب پاسداران که در سوریه حضور یافتند جوانانی بودند که آن ایام را ندیدند و این به‌خاطر اصولی است که امامین انقلاب به سپاه دستور داده و توصیه فرموده‌اند و آن را با دل، زبان و عمل دنبال کردند تا انجام بگیرد. ایمان به خدا، کوشش دائمی برای تعمیق ایمان، باور به وعده‌های خداوند از مشحصه‌های پاسداران است. فرمانده معظم کل قوا این نکات را به‌عنوان مشخصات خاص پاسداران یاد کرده‌اند و پاسداران بر اینکه این مشخصات باید در وجود همه‌شان هر روز ارتقا یابد، تأکید دارند.
سردار فدوی تصریح کرد: خداوند کار می‌کند و نتیجه را نصیب ما می‌کند و آیا در این 43 سال خداوند متعال بهترین نتایج  را برای انقلاب رقم نزده است؟ غیر از مقطعِ پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و مقطع امیرالمومنین(ع) که آن‌زمان دشمنانِ اسلام قوی‌تر از دشمنانِ امروزِ ما بودند اتحادی در تاریخ نمی‌توان یافت که در دشمنی با جبهه‌ی حق متحد باشند ولی نمی‌توانند یک پیروزی را ادعا کنند.
وی با بیان اینکه ما دائم می‌توانیم بگوییم در همه توطئه‌های آنان پیروز شده‌ایم، عنوان کرد: ما در روزهای اول انقلاب در خانه‌مان با دشمنان می‌جنگیدیم و روزهای اول دفاع مقدس در خرمشهر با دشمن می‌جنگیدیم و دلدادگان انقلاب اسلامی خیلی سریع به فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) عمل کردند که "اگر شما با دشمنان خود در خانه‌هایتان بجنگید ذلیل می‌شوید و باید در خانه‌های دشمن با او بجنگید تا عزیز شوید"؛ و ما خیلی سریع اول در خارج از خاک خود با دشمن متجاوز جنگیدیم و این را به هزاران کیلومتر دورتر از خانه‌های خودمان توسعه دادیم و این مهم همچنان ادامه دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: نه‌تنها در ام‌القرای انقلاب یعنی در ایران این روال برقرار بوده، بلکه در دوردست‌هایی که نفس انقلاب و پاسداران به آن‌ها خورده، آنان نیز مانند ما عمل می‌کنند؛ در یمن همه جبهه‌ی کفر با مظلومان یمنی می‌جنگند ولی جز شکست نصیبی نداشته‌اند؛ الان حدود هفت سال است که همه مستکبرین عالم با یمن می‌جنگند ولی آن‌ها هر روز شکست خورده‌اند. این یک قاعده قرآنی است و اگر در انجام به تکالیف خود اصرار داشته باشید، خداوند نتایج را رقم می‌زند.
سردار فدوی گفت: شکست‌های دشمنان ما علنی شده و به‌صورتی‌که همه دنیا فهمیدند و این‌قدر علنی بود که هیچ نتوانستند با همه‌ی توانمندی‌های رسان‌های خود آن را کتمان کنند. ما وقتی در قسمت سختِ اقدامات دشمن علیه ما به قاعده‌های خداوند و تکالیف خود عمل کردیم، خداوند هم بهترین نتایج را رقم زده و این را باید به همه موارد توسعه دهیم. در عرصه سخت مانند جنگ، امنیت و دفاع از حرم باید جان بدهیم و این سخت است و بیش از 40 هزار پاسدار در لباس پاسداری شهید شده‌اند؛ در دوران دفاع مقدس کمتر از 40 هزار نفر پاسدار داشتیم و این یعنی به اندازه‌ی کل سپاه در سپاه شهید داده‌ایم و پای‌کار رفتیم.
وی ادامه داد: چون این کار در ابلاترین صورتِ ممکن صورت گرفت، خداوند به وعده خود عمل کرد. در همه موارد و حتی غیر از موارد سخت و موضوعاتی که کشور با آن مواجه می‌شود، پاسداران به مثابه خدمتگزارترین افراد پای‌کار می‌روند. سیل، زلزله، گرفتاری، کرونا و هر موضوع کشور پاسداری باید انجام بگیرد.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان بیان کرد: مردم عزیزمان فرزندان خود در سپاه را دعا کنند که بیش از پیش خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که بتوانیم در هر موضوعی که خدمتگزاری برای کشور و جبهه‌ی وسیع انقلاب نیاز است، بیش از پیش درخدمت باشیم. امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای فرمودند که پاسداری از انقلاب به شرطی است که پاسدران از خودشان پاسداری کرده و ما بر این موضوع تکیه داریم و این مسئله در سپاه مورد توجه است که خودسازی اول برای خود انجام می‌شود تا بتوان از انقلاب پاسداری کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات