صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۹۰۹۹

بسته خبری/ شرط رئیسی برا مذاکرات

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۳۳۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۴۷۷ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۸۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۶۹۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۹۳۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

رئیسی: مردم در عزاداری‌ها، اصول بهداشتی را نیز رعایت کنند

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، به وقایع و رویدادهای مهم این روزها پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی در جنایت دیشب خود، بار دیگر خویِ اشغالگری و تجاوزگری خود را به جهانیان نشان داد، اما مقاومت مردم غزه، افول این رژیم کودک‌کش را سرعت خواهد داد.

رئیس جمهور همچنین به توطئه تفرقه‌افکنان و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان اشاره کرد و گفت: کسانی که مجلس عزای حسینی را در افغانستان به خاک و خون می‌کشند، همان یزیدیان زمان و ایادی استکبارند که در صدد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند و لازم است هیات حاکمه افغانستان این جنایتکاران را شناسایی و امنیت همه مردم افغانستان را تامین کند.

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: مردم ایران بر اساس ویژگی دینداری و ولایتمداری خود، عزای امام حسین (ع) را با شکوه اقامه می‌کنند و ضرورت دارد همگان در برگزاری مراسم‌ها و برپایی تکایا و هیات‌های عزاداری به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

***

شرط رئیسی برای توافق نهایی

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در توییتی نوشت: 

«در تمامی گفت و گوهای تلفنی آیت الله سید ابراهیم رییسی با روسای جمهور فرانسه روسیه و چین، موضع قاطع رییس جمهور این بود فقط زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود توافق نهایی قابل دست یافتن است.»

ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها برای دومین بار در سطح کارشناسی  

به گزارش ایرنا، کارشناسان جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در دو روز گذشته، دقایقی پیش به منظور ادامه مذاکراتی که با محور رفع تحریم‌ها در وین جریان دارد، وارد هتل کوبورگ شدند.

هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه به ریاست علی باقری جهت ادامه مذاکرات رفع تحریم وارد وین پایتخت اتریش شده است.

یک دیپلمات ایرانی در وین گفت: پایداری توافق در توازن آن است؛ اطمینان در مقابل اطمینان. مسائل ادعایی پادمانی با فشار سیاسی ایجاد شدند و با فشار سیاسی ادامه پیدا کرده‌اند و ماهیت سیاسی دارند و نباید دستاویزی برای سواستفاده علیه ایران در آینده باشند.

وی در خصوص فضای گفتگوها در وین گفت: اکنون ساعات در وین تعیین کننده است و هرچه زودتر باید اطمینان طرف ایرانی باید جلب شود.

تیم مذاکره‌کننده مردم را نسبت به انتظارات غیرمنطقی تیم مقابل آگاه کنند

فریدون عباسی، نماینده کازرون در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به از سرگیری روند مذاکرات هسته ای در وین، بیان کرد: یکی از مسائلی که در حوزه مذاکرات هسته ای با آن مواجه هستیم و در ۸ سال دولت گذشته نیز وجود داشت این است که کسی نمی داند دقیقا در این مذاکرات چه گفته می شود؟ احتمالا به مقامات بلند پایه کشور و اعضای شورای عالی امنیت ملی این اطلاعات داده می شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل که اطلاعاتی به ما داده نشد و بعد به ما می گفتند نتوانستیم شروطی که برای اجرای برجام لازم است را در مذاکرات پیش ببریم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در ادامه مدعی شد: اتفاقی که در کشور رخ داد، این است که عده ای به عنوان گروه مذاکره کننده انتخاب شدند ولی وقتی به مذاکرات می رفتند گاف های زیادی داشتند، متنی را امضا می کردند که خودشان هم درست نخواندند، این رویه را ما در ۸ سال گذشته شاهد بودیم. اما امروز نیز ما هرچه می گوییم شما در این مذاکرات درباره چه چیزی صحبت می کنید پاسخ دقیقی نمی شنویم.

وی گفت: تیم مذاکره کننده ما نباید اصلا درخصوص بازگشت به برجام صحبت کند، ما در برجام بودیم ولی عایدی نداشتیم. تکالیف متعددی برای ما نوشتند و ما نه تنها همه آن تکالیف را اجرا کردیم بلکه اضافه بر آن هم اجرا کردیم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی افزود: اگر مذاکرات در خصوص رفع تحریم است واضح به مردم بگویید که این موضوع را مطرح کردیم و طرف مقابل چه جوابی داده است؟ مردم باید بدانند که طرف های مقابل بی منطق هستند. آنگاه مردم نمی روند از رسانه های خارجی اطلاعات غلط بگیرند.

مرندی: بحث ارائه تضمین به ایران هنوز روی میز است

سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای طی پیامی در توئیتر نوشت: اتهام های سیاسی علیه برنامه هسته ای ایران قرار بود بعد از گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای حل شوند اما آمریکا و سه کشور اروپایی برعکس عمل کردند. این رویکرد باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت هایی حاصل شده است اما همه مسائل دیگر از جمله ارائه تضمین به ایران هنوز روی میز هستند.

انریکه مورا: به گفتگوها خوش بین هستم

انریکه مورا جمعه شب در جمع خبرنگاران درباره شایعه ضرب الاجل هفتاد و دو ساعت در مذاکرات گفت: «من آن را در بلومبرگ خواندم. نمی‌دانم چه کسی آن را گفته است، اینکه یا ۷۲ ساعت یا هیچ چیز.»

مسئول هماهنگ کننده برجام در پاسخ به اینکه «آیا به گفتگوها خوش بین هستید؟»، گفت: بله

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات ادامه پیدا می کند؟، گفت: بله حتما.

***

توضیحات خاندوزی درباره زمان اجرای کالابرگ

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص ارائه کالابرگ از سوی دولت در شهریور برای ادامه روند پرداخت یارانه‌ها به این شیوه گفت: ارائه کالابرگ منوط به این است که گزارش استقرار زیرساخت‌های فنی خدمت آقای رئیس‌جمهور ارائه شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد ماه توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، گفت: با توجه به اینکه پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتماً حمایت اولیه صورت بگیرد در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

***

سردار قاآنی: ضریب امنیتی اسرائیل در حال افول است

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین شب وداع عاشورایی با سه پیکر مطهر کربلایی شهدای مدافع حرم در ساری با اعلام اینکه "دشمنان باید بدانند هیچ‌گاه از خباثت‌ها و جنایت‌هایشان درحق مظلومان منطقه و هر نقطه جغرافیایی غافل نخواهیم شد"، گفت: اگرچه دشمن پاسخ دشمنی‌های خود  را در بسیاری از موارد در زمان بسیار کوتاهی گرفته است اما  هر کدام که باقی ماند، ما برای آن برنامه داریم.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است، تصریح کرد: هر روز شاهد هستیم که ضریب امنیتی رژیم صهیونیستی در حال افول است.

به‌گفته فرمانده نیروی قدس سپاه مبارزان فلسطینی در حال برنامه‌ریزی هستند تا در زمان مناسب آخرین ضربات را بر پیکر پوسیده رژیم صهیونیستی وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل روزانه 15 عملیات علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام می‌شود که آنها حتی از ترس جانشان داخل شهرک‌ها را هم حصارکشی کرده‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان تأکید کرد: فرزندان اسلام در سرزمین‌های اشغالی به ظرفیتی رسیدند که نیازهای‌شان را خودشان برطرف می‌کنند و فرزندان پرورش‌یافته مکتب شهدا، در برابر رژیم اشغالگر قدس تا پیروزی کامل ایستادگی می‌کنند.

***

هشدار رستم قاسمی به بانک‌ها درباره وام مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خانه ملت،در رابطه با احتمال تشکیل پرونده قضایی برای بانک‌های مستنکف از اجرای ماده (4) قانون جهش تولید مسکن در خصوص پرداخت حداقل 20 درصد از تسهیلات پرداختی به بخش مسکن، گفت: حتما اگر بانک‌ها تعهدات خودشان را انجام ندهند طبق قانون اقدام می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با عدم همکاری تعدادی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اضافه کرد: تعدادی از بانک‌ها همکاری می‌کنند مانند بانک مسکن که به تمام تعهدات خود در این حوزه عمل کرده است، اما قانون برای بانک‌هایی که همکاری نکرده و به تکلیف خودشان عمل نکنند جریمه‌ای برابر20 درصد تعهد انجام نشده، پیش بینی کرده است.

گفتنی است؛ طبق ماده ( 4) قانون جهش تولید مسکن؛ بانکها و مؤسسات اعتباری مکلفند حداقل بیست درصد(۲۰%) از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند، به صورتی که در سال اول اجرای قانون از حداقل سه میلیون و ششصد هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای موضوع این قانون کمتر نباشد و برای سالهای آینده نیز حداقل منابع تسهیلاتی مذکور با افزایش درصد صدرالذکر مطابق با نرخ تورم سالانه افزایش یابد.

***

امیرعبدالهیان: از حق‌‌آبه‌های تاریخی و مرزی ملت ایران نخواهیم گذشت

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبدالهیان: وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدامات 11 ماهه وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی، دیپلماسی آب و مباحث زیست‌محیطی از جمله مقابله با پدیده گرد و غبار را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان در موضوع حقابه ایران از ارس به تشکیل کمیته مشترک آبی ایران و ترکیه برای اولین بار در ماه‌های گذشته اشاره کرد.

وزیر امور خارجه در موضوع حقابه ایران از هیرمند و ارس تأکید کرد: حتی از یک قطره از سهم ملت ایران از حقابه‌های تاریخی و مرزی نخواهیم گذشت.

همچنین در این جلسه وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از صادرات محصولات غیر نفتی کشورمان، از افزایش تلاش‌های دستگاه دیپلماسی در این رابطه در همکاری مشترک با وزارتخانه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

***

آمار تکان‌دهنده کنکور امسال

به گزارش تسنیم، با اعلام اسامی 40 نفر برتر کنکور 1401 در گروه‌های آزمایشی مختلف مشخص شد امسال نیز رتبه‌های برتر در تصاحب مدارس خاص است و از میان نفرات برتر کنکور امسال صرفاً یک دانش‌آموز در مدرسه دولتی عادی تحصیل کرده است! 29 نفر از مدارس استعدادهای درخشان، 9 نفر مدارس غیرانتفاعی و یک نفر مدارس نمونه دولتی بودند!

حدود 85 درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس دولتی عادی تحصیل می‌کنند که سهمشان از رتبه‌های برتر و رتبه‌های زیر 3000، حدود 2.5 درصد است.

کمتر از 2 درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند که سهم آنها از رتبه‌های برتر و رتبه‌های زیر 3000 در کنکور سراسری، 72.5 درصد است.

مدارس استعدادهای درخشان و مدارس خاص غیرانتفاعی با پوشش 3 درصدی آموزش در کل کشور، سهم 95 درصدی از رتبه‌های برتر را از آن خود کرده‌اند.

***

طرح نظارتی شورای ائتلاف بر عملکرد منتخبان این شورا تصویب شد!

به گزارش ایرنا، امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به جلسه اخیر این شورا به ریاست حداد عادل گفت: در جلسه روز چهارشنبه ۱۲ مردادماه کلیات طرح نظارتی شورای ائتلاف بر عملکرد منتخبان این شورا در مجلس و شوراهای شهر تصویب شد و به موجب این مصوبه به‌زودی کارگروهی زیر نظر رئیس شورا فعالیت خود را جهت تدوین آیین‌نامه اجرایی و عملیاتی کردن طرح آغاز خواهد کرد.

رسولی همچنین افزود: با تصویب اعضا در این جلسه مصوب شد کارگروه اقتصادی شورای ائتلاف با مسئولیت پورابراهیمی فعالیت خود را آغاز کند.

سخنگوی شورای ائتلاف با اشاره به تأکید رئیس شورا بر پویایی بیشتر ائتلاف در پیگیری مشکلات امروز کشور خاطرنشان کرد: ائتلاف در جهت تقویت خود گام‌های تحولی را در برنامه‌ها پیش‌بینی کرده که به‌زودی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

گفتنی است منتخبان شورای ائتلاف در مجلس اکنون بیش از نیمی از عمر نمایندگی را از سر گذرانده اند و شورای ائتلاف تازه پس از دو سال و نیم به فکر تصویب طرحی برای نظارت بر ایشان افتاده است! 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات