صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۴۶

سفر غافلگیر کننده جانسون به کی‌یف/انگلیس ۲ هزار پهپاد و موشک به اوکراین می‌دهد

وریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس که تا چندی دیگر باید این مسئولیت را به جانشین خود واگذار کند امروز ( چارشنبه) به مناسبت روز استقلال اوکراین در سفری غیر منتظره به کی یف رفت.
به نوشته روزنامه هندلزبلات آلمان، به مناسبت روز استقلال اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را در کی یف پایتخت این کشور پذیرفت. جانسون به اوکراین وعده کمک نظامی بیشتر به ارزش 54 میلیون پوند (حدود 64 میلیون یورو) را داد.
این بسته کمکی شامل 2000 پهپاد و موشک های هدایت شونده است که گفته می شود ارتش اوکراین را قادر می سازد بهتر با نیروهای مهاجم روسیه مقابله کند و تحرکات آنها را با دقت بیشتری دنبال کند. جانسون در پیامی توئیتری اعلام کرد: بریتانیا همچنان در کنار دوستان اوکراینی ما خواهد بود. من معتقدم اوکراین می‌تواند در این جنگ پیروز شود و خواهد بود.
"بوریس جانسون"، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، در جریان سفر به کی‌یف، طرح‌های نیمه کاره برای مذاکره در جنگ بین روسیه و اوکراین را رد کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی خود با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که اکنون زمان مناسبی برای آن نیست.
انگلیس همچنین در روز استقلال اوکراین به این کشور اروپای شرقی از حمایت خود در جنگ علیه روسیه اطمینان داد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پیامی ویدیویی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: من هرگز تردید نداشتم که اوکراین در این مبارزه پیروز خواهد شد، زیرا هیچ قدرتی بر روی زمین نمی تواند بر میهن پرستی 44 میلیون اوکراینی غلبه کند. وی افزود: هر چقدر هم که این جنگ طول بکشد، بریتانیا در کنار اوکراین خواهد ایستاد و هر کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه ای را که بتواند ارائه خواهد کرد.
در این روز همچنین طاقی از گل های آفتابگردان، نماد اوکراین، در اطراف درب اقامتگاه رسمی جانسون در داونینگ استریت قرار گرفته است. دو نامزد پست نخست وزیری هم متعهد شدند به حمایت از اوکراین ادامه دهند.
لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس و نامزد مطرح نخست وزیری در روزنامه تلگراف وعده داد که اوکراین کشور متحد نزدیکتر از بریتانیا نخواهد داشت. وی اعلام کرد که اطلاعات بیشتری در مورد تاکتیک‌های اطلاعات نادرست روسیه منتشر خواهد کرد تا استراتژی پوتین را به جهان نشان دهد. ریشی سوناک ، رقیب او برای جانشینی جانسون هم در نامه ای سرگشاده مقاومت مردم اوکراین را تمجید کرد. اینکه چه کسی جانشین جانسون در داونینگ استریت خواهد شد در 5 سپتامبر تعیین می شود.
لندن و کی یف همچنین مذاکراتی را در مورد توافق تجارت دیجیتال آغاز کردند. دولت بریتانیا اعلام کرد که به این ترتیب قصد دارد از شغل، معیشت و خانواده‌های اوکراینی حمایت کند. هدف از این توافق حذف موانع بوروکراتیک برای شرکت های اوکراینی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات