صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۵۶۳

عضو پارلمان اروپا: آمریکا و اسرائیل از تروریسم حمایت می‌کنند

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در نشست روز گذشته این نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا مواضع جنگ طلبانه آمریکا کشور‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی،  عربستان سعودی و امارات متحده عربی را محکوم کرد.
 
عضو پارلمان اروپا: آمریکا و اسرائیل از تروریسم حمایت می‌کنند +فیلم
 
وی طی نشستی در استراسبورگ فرانسه مقر پارلمان اروپا به سراغ آمریکا، کشور‌هایی اروپایی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی رفت و جنگ ۲۰ ساله علیه افغانستان، جنگ یمن و جنگ هر روزه علیه فلسطینیان را تروریسم توصیف کرد.
میک والاس در ابتدای صحبت خود ضمن محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: «وقتی روسیه در مناطق مسکونی اوکراین بمب می‌اندازد، من هیچ تردیدی ندارم که مردم اوکراین زیر این بمباران‌ها وحشت زده می‌شوند، این کار اقدامی تروریستی است».
این قانونگذار چپگرای پارلمان اروپا که پیش از این بار‌ها به مواضع آمریکا و متحدانش در قبال کشور‌های مختلف تاخته بود، در صحبت تازه خود بار دیگر این اظهاراتش را تکرار کرد.
میک والاس گفت: «وقتی ایالات متحده و ناتو به مدت ۲۰ سال افغانستان را مورد بمباران قرار دادند و چند صد هزار نفر را کشتند و میلیون‌‎ها نفر را بی خانمان کردند، آن‌ها هم داشتند مردم را به وحشت می‌انداختند. نتیجه یک بررسی سازمان ملل نشان داد که ۴۵ درصد از قربانیان حملات و بمباران‌های ایالات متحده و ناتو علیه غیرنظامیان در افغانستان، کودکان بودند».
نماینده ایرلندی پارلمان اروپا ادامه داد: «وقتی ایالات متحده بیش از یک میلیون غیر نظامی را در عراق کشت، آیا این تروریسم نبود؟ وقتی اسرائیل هر روزه در حال به وحشت انداختن فلسطینیان است، آیا این تروریسم نیست؟»
وی گفت: «وقتی که فرانسه، بریتانیا و دیگران عربستان سعودی و امارات متحده عربی را مسلح می‌کنند که در یمن نسل کشی در یمن مرتکب شود، جایی که به گفته سازمان ملل بیش از ۴۰۰ هزار نفر کشته شدند و ۱۶ میلیون نفر با گرسنگی مواجه هستند به خاطر نسل کشی که دارد با حمایت ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و چندین کشور اروپایی دیگر انجام می‌شود، آیا این تروریسم نیست؟»
قانونگذار نهاد قانونگذار اتحادیه اروپا در پایان سخنان خود خطاب به همکارانش گفت: «شما چه زمانی می‌خواهید بیدار شوید و شروع به زندگی در جهان واقعی بکنید؟»
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات