صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۰۵۹۳

روایت مسؤولین بسیج دانشگاه‌های تهران از تجمعات دانشجویی/ پرسیدیم از معترضان مطالبه شما چیست؟ گفتند سلف مختلط!

نشست هم اندیشی بررسی حوادث اخیر دانشگاه‌ها با حضور مسئولین بسیج دانشگاه‌های تهران، خواجه نصیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی، شاهد و شریعتی در خبرگزاری فارس برگزار شد.
محمد جواد دارا معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: متاسفانه در تجمعات اخیر دانشگاه تهران عده‌ای از همان روز‌های اول سعی داشتند فضا را رادیکال کنند و شعار‌های هنجار شکنانه سر دادند. این افراد شعارشان آزادی و دفاع از زن بود، ولی در عمل شاهد بودیم به دانشجویان خانم مخالف تفکر آنان، حمله کردند.
 
روایت مسؤولین بسیج دانشگاه‌های تهران از تجمعات دانشجویی/ پرسیدیم از معترضان مطالبه شما چیست؟ گفتند سلف مختلط!

مدعیان آزادی در دانشگاه ها، دانشجویان را تهدید به تحریم کلاس‌ها کردند
وی با اشاره به توهین و تهدید دانشجویان توسط لیدر‌های اغتشاشات دانشگاه تهران، گفت: اقلیت دیکتاتوری که در دانشگاه  شکل گرفته بود به دنبال رادیکال کردن فضا بودند، آن‌ها به توهین و تهدید دانشجو‌ها روی آوردند که شما یا باید کلاس را تحریم کنید و به اعتراضات بپیوندید یا شما را از گروه‌های درسی حذف خواهیم کرد و عمدتا کسانی که مدعی آزادی بودند، خودشان  آزادی دانشجویان را سلب کردند، این افراد دم در کلاس می‌نشستند و دانشجو‌ها را نمی‌گذاشتند وارد کلاس بشوند.

کسی که هدفش صرفا اعتراض است نباید در کیفش سلاح سرد پیدا شود
دارا با اشاره به اینکه درخواست‌های بسیج دانشجویی برای گفتگو با معترضین بی جواب ماند، عنوان کرد: بسیج دانشجویی چندین بار از معترضین در دانشگاه درخواست کرد تا اگر حرف منطقی دارند در میز گفتگو مطرح شود، ولی متاسفانه حاضر به گفتگو نشدند. طبیعتا کسی که هدفش صرفا اعتراض به موضوعی است نباید در کیفش قمه و چاقو و سلاح سرد پیدا شود.
دارا در ادامه، سلاح‌های سرد پیدا شده در تجمعات اخیر را این‌گونه روایت می‌کند: کارمندان حراست دانشگاه هم از این حجم از سلاح‌های سرد پیدا شده درمانده شدند، آن‌ها می‌گفتند در کیف بعضی از معترضان انواع چاقو و قمه پیدا کردیم، چکش‌های کوهنوردی پیدا شد، در پردیس هنر دانشگاه  نیز عده‌ای در حال درست کردن کوکتل مولوتف دستگیر شدند.
آرش شمس معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر هم در ادامه این نشست عنوان کرد: جریانات رسانه‌ای وابسته به کشور‌های غربی جوری فضای اعتراضات محدود دانشگاه‌ها را تصویر سازی می‌کردند که انگار کل دانشگاه‌های کشور درگیر این موضع شده‌اند، پیاده نظام این رسانه‌ها در دانشگاه نیز سعی داشتند فضای اعتراضات دانشگاه خواجه نصیر را به اعتراضات خیابانی متصل کنند که با بصیرت دانشجویان موفق به انجام این کار نشدند.  
 
دانشگاه  فضایی برای تضارب آرا دانشجویان بوده و جای فحاشی نیست
وی افزود: ما در دانشگاه خواجه نصیر عمدتا با افرادی سر و کار داشتیم که قانون دانشگاه را قبول ندارند، اساتید را تهدید می‌کنند و مسیر‌های منتهی به کلاس‌ها را نیز می‌بندند. دانشگاه اتفاقا فضایی برای گفتگو و تضارب آرا سلیقه‌های مختلف بوده و فحاشی کردن در شان دانشجو نیست.  
سید باقر زمانی جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نیز در ادامه با اشاره به تجمعات این دانشگاه، گفت: تجمعات دانشگاه علم و صنعت در ابتدا در فضایی آرام دنبال می‌شد، ولی با ورود لیدر‌های اغتشاشات که عموما فارغ التحصیل بودند و یا اساسا دانشجوی این دانشگاه نبودند و از خارج دانشگاه وارد شده بودند، از مسیر اصلی خارج شد و این افراد سعی داشتند تجمعات دانشجویی را مصادره به مطلوب کنند.
 
انتشار شماره تماس و اطلاعات خانوادگی دانشجویان بسیجی!
وی با اشاره به هتک حرمت‌های اتفاق افتاده در دانشگاه علم و صنعت افزود: متاسفانه مدعیان آزادی بیان و حقوق زنان با فحاشی و توهین اجازه ورود دانشجویان به کلاس‌های درسی را ندادند، اطلاعات خانوادگی و شماره تماس اعضای خانواده دانشجویان بسیجی نیز توسط همین افراد در فضای مجازی منتشر شد.
سید محمد حسین کاظمی جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست عنوان کرد: رویکرد بسیج دانشجویی از ابتدای شروع تجمعات این بود که فضای دانشگاه را باید به سمت گفتگو و تعامل سلیقه‌های مختلف فکری پیش ببریم و اجازه ندهیم فضای مقدس دانشگاه وارد فضا‌های رادیکال و هنجار شکنانه برود.  
 
متاسفانه معترضان حاضر به گفتگو نبودند
وی افزود: ما سعی داشتیم در برهه‌هایی با دانشجویان معترض گفتگو کنیم و مطالبه آن‌ها را جویا شویم، ولی متاسفانه حاضر به گفتگو نبودند و عده‌ای از افراد سطح مطالبه و دغدغه در دانشگاه شاهد را به سلف مشترک تقلیل دادند.  
محمد بهزادی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد نیز در این نشست گفت: معمولا دانشگاه شاهد جو رادیکالی ندارد، ولی باز هم در کانال‌های خبری، شاهد اطلاعیه‌هایی مبنی بر ایجاد آشوب در دانشگاه بودیم که با بصیرت و عدم همراهی دانشجویان خنثی شد.  
وی افزود: ما بیشتر با دانشجویان جدید الورودی مواجه بودیم که اگر هم اعتراضی داشتند از سر هیجانات ورود به دانشگاه بوده و با گفتگو توانستیم ارتباط خوبی با این افراد بگیریم.   
بهزادی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی، گفت: از بدو شروع سال تحصیلی با کادرسازی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی فضای دانشگاه را در دست گرفتیم و الحمدلله اجازه ندادیم عده‌ای با نفوذ در دانشگاه به دنبال سو استفاده از این قشر فرهیخته باشند.
فرزانه سادات باطنی مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه نشست با اشاره به بی هویت بودن بعضی از لیدر‌های اعتراضات در دانشگاه، گفت: درگیری که در دانشگاه تهران شاهد بودیم بین طیف‌های فکری نبود و ما با هویت و گروه فکری خاصی از دانشجویان درگیر نبودیم.
 
 
در حوادث اخیر با لیدر‌های فارغ التحصیلی مواجه بودیم که صرفا هدفشان ایجاد آشوب در دانشگاه بود
وی افزود: مشخصا اگر در حوادث گذشته اختلاف مبنایی اتفاق می‌افتاد بین انجمن اسلامی دانشجویان (اصلاح طلب)  و بسیج  یا دو طیف دانشجویی با هویت مشخص بود، ولی در حوادث اخیر دانشگاه تهران با لیدر‌های فارغ التحصیلی مواجه بودیم که منتظر بودند اتفاقی در دانشگاه بیفتد و ایجاد آشوب کنند.
میرزایی مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علامه گفت: ما در دانشگاه علامه با دانشجویان ریشه دار و هویت داری مواجه نبودیم و مطالبات مشخصی نداشتند.
 
از معترضان پرسیدیم مطالبه دقیق شما چیست؟ می‌گفتند سلف مختلط!
وی افزود: تجمع‌کننده‌ها ابتدا می‌گفتند مسئله ما فوت مهسا امینی است، در مرحله بعد شعار آزادی و دفاع از حقوق زنان  می‌دادند، بعد‌ها گفتند ما هر روز همینجا هستیم و وقتی نهایتا از آن‌ها می‌پرسیدیم مطالبه دقیق شما چیست؟ گفتند سلف دانشجویی مختلط!
تفرشی مسئول بسیج دانشگاه شریعتی در ادامه این نشست با اشاره به حوادثی که در این دانشگاه اتفاق افتاده بود، گفت: شروع تجمعات دانشگاه شریعتی از بیرون دانشگاه بود و محور این تجمعات بر اساس هویت دانشجویی نبود.
 
دشمنان برای کشاندن اعتراضات به دانشگاه‌های تک جنسیتی برنامه داشتند
 
 وی افزود: دانشگاه شریعتی به دلیل تک جنسیتی بودن حساسیت‌هایی داشت و دشمنان برنامه‌هایی برای کشاندن اعتراضات به این دانشگاه داشتند، ولی دانشجویان با بصیرت و بینش سیاسی اجازه ندادند عده‌ای از احساسات آن‌ها سو استفاده کنند.
مهدی هاشم زاده معاون سیاسی ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ نیز در این نشست با اشاره به  اغتشاشات اخیر، گفت: گذر از تابستان داغ  برای  ورود به زمستان سردی که کشور‌های اروپایی درگیر آن هستند ظاهرا برایشان گران تمام شده که به دنبال کشاندن آشوب در خیابان‌های ایران برای گرفتن امتیاز در مذاکرات هستند.
وی افزود:‌ استکبار جهانی بداند آتشی که در خیابان‌های ایران روشن شده در اراضی اشغال شده فلسطین خاموش خواهد شد و پروژه سوریه‌سازی در ایران اسلامی اتفاق نخواهد افتاد.  
هاشم زاده با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در حوادث و اتفاقات مهم کشور، گفت: در گذشته آن چیزی که در احساسات مردم تاثیر گذار بود حوادثی بود که در متن جامعه اتفاق می‌افتاد، ولی در حال حاضر واقعیت و جهت‌دهی میدان در اختیار رسانه است که تصویر سازی انجام دهد.
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات