صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۴۰۸۹۹

اعتراض به اقدام گوگل علیه پلتفرم‌های ایرانی/ تنها تغییر روبیکا در2 ماه اخیر افزایش کاربران بوده است

برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه نسبت به اقدام اخیر گوگل برای حذف برخی برنامه های ایرانی گلایه کرده اند.

سردبیر این سوژه می گوید: گوگل روی سیستم عامل اندروید خود به کاربران ایرانی پیامی مبنی بر خطرناک بودن استفاده برخی اپلیکیشن های ایرانی مانند روبیکا ارسال کرده است.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که با توجه به متن باز بودن اپلیکیشن‌های اندرویدی میزان دسترسی هر اپلیکیشن از لحاظ فنی توسط هر متخصصی در دسترس است و با بررسی تخصصی اپلیکیشن روبیکا مطابق فایل مانیفست درمی‌یابیم که میزان دسترسی‌های آن کاملا در حد سایر پیام رسان ها است و این پیام گوگل بی دلیل، غیرتخصصی و نوعی شنود و نقض حریم خصوصی است.

* تنها تغییر نسخه در 2 ماه اخیر افزایش کاربران است

احمد حدادی مدیرعامل روبیکا در واکنش به این اقدام توضیح داد: اساسا متن باز یا اپن سورس یعنی سایرین می توانند از سورس برنامه ها استفاده کنند و استدلال اپن سورس کمک به توسعه دهندگان برای توسعه سریعتر برنامه ها است.

وی ادامه داد: این ادعا به دلایل ابتدائی کاملا باطل است. می توانند بگویند در سال 97 از سورس برنامه های دیگر استفاده کردیم اما در روبیکای سال 1401 خیر.

وی همچنین درباره هشدار گوگل مبنی بر خطرناک بودن استفاده برای کاربر، گفت: تاکنون ده ها نسخه از روبیکا در اپ استورهای داخلی و اپ استورهای گوگل عرضه شده و بارها این نسخه ها بررسی شده اند و مشکلی نداشتند. در نهایت معتقدیم که این حرف ها منطقی و فنی نیست. 

حدادی ادامه داد: همین نسخه ای با هشدار گوگل مواجه شده از 20 شهریور ارائه شده و تنها تغییر روبیکا در 2 ماه اخیر این بوده که کاربران آن افزایش یافته است. روبیکا قبل از اقدام گوگل به آمار ۵۰ میلیون کاربر فعال و ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده بود.

وی درباره تاثیر اقدام گوگل بر فعالیت این پلتفرم، گفت: این اقدام در مجموع ترافیک روزانه روبیکا را کمتر از 10 درصد کاهش داد و 10 درصد از کاربران روبیکا را حذف کردند. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات