صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۴۳۰۲۳

آمریکا و اروپا خشن‌ترین گزینه‌های ممکن را علیه ملت ایران استفاده کرده‌اند/گزینه باقی‌مانده‌ای ندارند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن در برابر تمدن اسلامی ایران ماهیت خود را در خطر می‌بیند، گفت: آمریکا و اروپا هیچ گزینه‌ای ندارند که استفاده نکرده باشند.

سعید جلیلی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در 12 دی 1386 به استان یزد و همچنین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی که در مسجد روضه محمدیه(ص) یزد برگزار شد اظهار داشت: علیرغم تلاش‌هایی که دشمنان در طول سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های زیادی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند اما به اذعان خودشان نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

آمریکا و اروپا خشن‌ترین گزینه‌های ممکن را علیه ملت ایران استفاده کرده‌اند/گزینه باقی‌مانده‌ای ندارند

وی تصریح کرد: مردم ایران هم به خوبی در طول بالغ بر چهل سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد هم دشمنی دشمنان را احساس کردند و هم دیدند که کشورشان برابر تمام این توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار به کرّات از گزینه‌های روی میز در طول سال‌های گذشته صبحت کرده‌اند تصریح کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب هیچ گزینه‌ای نبوده که آنها از آن استفاده نکرده باشند و همه آنها را در خشن‌ترین حالت ممکن به کار گرفتند.

جلیلی خاطرنشان کرد: تنها از یک ابزار ترور دشمن چنان به صورت حداکثری استفاده کرد که بالغ بر 17 نفر از مردم این کشور را به خاک و خون کشیدند تا به اهدافشان دست پیدا کنند ولی با چنین جنایت بزرگی هم نتوانستند آنچه که دنبال می‌کردند را محقق کنند.

وی بیان کرد: گزینه نظامی هم دیگر ابزاری بود که دشمن در بدترین حالت انجام داد و نه تنها در خط جنگ بلکه شهرهای ایران را بمباران شیمیایی می‌کردند و زن و مرد و کودک و بزرگ را قربانی می‌کردند و حتی حاضر به صادر کردن یک قطعنامه یا بیانیه و حتی یک محکومیت خشک و خالی هم انجام ندادند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به کشتار مردم کردستان توسط رژیم بعث و با حمایت آمریکا و کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: امروز همان هایی که روزی بر سر مردم ایران بمب شیمیایی می‌انداختند، برای این مردم اشک تمساح می‌ریزند.

جلیلی افزود: فشار اقتصادی با راهبرد فشار حداکثری که خود غربی‌ها اعلام کرده‌اند یکی دیگر از راه‌هایی بود که در طول سال‌های پس از انقلاب انجام شد و همچنان هم دشمن با تحریم‌هایی که خودش آنها را فلج کننده نامیده اجرا می‌کند و سعی دارد به مردم ایران سخت‌ترین فشارها را تحمیل کند.

وی تحریم‌های ثانویه را یکی از راهکارهای ابزاری این فشار اقتصادی دانست و گفت: همه این کارها و فشارهایی را که اعلام می‌کردند در طول این سال‌ها اعمال هم می‌کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: سوالی که الان مطرح است علت عدم موفقیت دشمن در تمام این سال‌ها است و اینکه چرا با وجود تمام این اقدامات، فشارها و توطئه‌ها نتوانستند موفق بشوند در حالی که اگر یک دهم این اقدامات را در دیگر کشورها انجام می‌دادند در کمتر از یک سال یا دو سال آن کشور سقوط می‌کرد و نمونه‌های این موارد را در کشورهایی همچون مصر به کرات مشاهده کرده‌ایم.

جلیلی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فعلی آمریکا در نشستی با خاخام‌های صهیونیست و در پاسخ به گلایه آنها مبنی بر اینکه چرا فشار بیشتر به ایران وارد نمی‌شود اعلام کرد که ما آنچه که در توانمان بوده را تاکنون انجام دادیم و بیشتر از این دیگر در توانمان نیست.

وی افزود: در تاریخ نمونه‌های زیادی داریم زمانی که دشمنان یک ملت یا منطقه‌ای توان موفقیت در عرصه‌های نظامی به دست نمی‌آوردند سعی در تلاش برای ایجاد ناامنی داخلی در آن ملت می‌کند و به غارت، کشتار و ایجاد ناامنی که همه نشانه استیصال آن دشمن بود می‌پرداختند؛ موضوعی که امروز از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم که سعی در ایجاد ناامنی در داخل کشور دارد و در این مسیر هم نتوانست از سد ملت بصیر و ولایت‌مدار ایران بگذرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: این که امروز دشمن هرآنچه که در اختیار و توان دارد به کار گرفته و تمام هست و نیست خود را پای کار آورده به دلیل  آن است که می‌داند با تمام توان و برنامه‌ها و گزینه‌هایش نتوانست در ایران نتیجه بگیرد و اگر الان هم نتواند کاری انجام دهد دیگر کار از دستش به صورت کامل از بین رفته است.

وی بیان کرد: امروز اینکه حتی رئیس جمهور فرانسه و آمریکا و نخست وزیر دیگر کشورها خودشان به صورت مستقیم به میدان آمده‌اند و علیه ایران به صحبت می‌پردازند به دلیل آن است که امروز تمدن انقلاب اسلامی ایران در دنیا به اوج اقتدار رسیده و ماهیت آنها را به خطر انداخته است به همین دلیل هم آنها دست و پا می‌زنند تا از منجلابی که در آن گیر کرده‌اند نجات پیدا کنند.

جلیلی تاکید کرد: امروز دشمن می‌ترسد که این تمدن بسیار قدرتمندی که به واسطه ایران در جهان شکل گرفته تمدن آنها را به زمین بزند و با مشکل جدی مواجه کند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات