صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۵۱۲۳

هرج و مرج در کاخ سفید

لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا، در تاریخ یکم ژانویه، به دلیل تجربه درد شدید، به مرکز پزشکی "والتر رید" در ایالات مریلند منتقل شده و بستری شده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

یکی از موضوعاتی که تئوریسین های آمریکایی همواره سعی داشته اند در قلب نظام حکمرانی کشورشان قرار داشته باشد، ارائه تصویری قدرتمند از آمریکا در عرصه بین المللی است. در این راستا، هم نظام حکمرانی در آمریکا و جریان های همراه با آن، و هم سازوکارهای حوزه تفریح و سرگرمی در این کشور(نظیر سینمای هالیوود)، بر آن بوده و هستند که دولت آمریکا و ترتیبات حاکم در قالب آن را به نحوی به افکار عمومی بین المللی ارائه کرده و بشناسانند که در نوع خود جلوه های عینی از نظم و ترتیب و کارِ دقیق را به نمایش بگذارد. 
با این حال، برخی از منتقدان این قبیل تصویرسازی ها، به طور خاص به این مساله اشاره می کنند که نظام حکمرانی در آمریکا و سیاستمداران عالی رتبه این کشور در طی سال های گذشته، به قدری گاف داده‌اند و فاجعه خلق کرده اند که دیگر نمی توان این قبیل تصویرسازی ها را باور کرد(کافی است چرت زدن ها و حرکات عجیب بایدن در جلسات رسمی و یا نگهداری اسناد فوق سری دولت آمریکا در سرویس بهداشتی خانه ترامپ را به یاد بیاوریم). 
در این راستا، به تازگی وقوع یک رویداد و تحول معنادار در آمریکا، جلوه ای قابل تامل از هرج و مرج و آشفتگی در کاخ سفید را به نمایش گذاشته است. اخیرا کاشف به عمل آمده که "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا، در تاریخ یکم ژانویه، به دلیل تجربه درد شدید، به مرکز پزشکی "والتر رید" در ایالات مریلند منتقل شده و بستری شده است. نکته قابل تامل اینکه پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون، در موضع گیری گفته است که یک روز پس از بستری شدن وزیر دفاع آمریکا از مساله باخبر شده و عجیب تر اینکه کاخ سفید سه روز پس از این ماجرا، از آن باخبر شده است! کنگره آمریکا نیز دیرتر از کاخ سفید از این مساله مطلع شده است. 
حال در این فضا، بسیاری به این نکته اشاره می کنند که وزیر دفاع آمریکا، عملا دومین شخصیت قدرتمند در این کشور است و باید پرسید که اگر ظرف سه روز بستری بودن آستین، اتفاقات غیرمترقبه ای رخ می داد و نیاز به حضور دومین فرد قدرتمند در آمریکا بود، ما شاهد چه بودیم؟ در این راستا، دونالد ترامپ ضمن حمله به لوید آستین، خواستار برکناری فوری او شده و تلویحا از اینکه شخص اول آمریکا، فردی حواس پرت نظیر جو بایدن است(ترامپ او را "جویِ خواب‌آلو" خطاب می کند) و دومین فرد قدرتمند آمریکا یعنی لوید آستین نیز بدون اینکه کسی بفهمد سه روز در بیمارستان بستری می شود و کاخ سفید متوجه نمی شود، ابراز نگرانی کرده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات