صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۶۳۳۹۱

جشن برای هیولا!

پایگاه بصیرت / حسن نوروزی/ گروه سیاسی

گر بخواهیم شرورترین فرد تاریخ را معرفی کنیم، بی‌شک یکی از آنها «بنیامین نتانیاهو» است. درسی که ما از تاریخ گرفته‌ایم این است که اگر حاکمی ظلم و جنایت بی‌وقفه‌ای را در پیش گرفت، مردم پس از مدتی علیه وی شوریده‌اند و او را سرجایش نشانده‌اند، یعنی زیر  خاک؛ در این میان خیلی کم اتفاق می‌افتد که دسته یا گروه‌ پرشماری بتوانند به طور دسته‌جمعی جنایت کنند، خون بریزند و بر روی کشته‌ها رقص و پایکوبی راه بیندازند و به کرده خودشان به طور دسته‌جمعی افتخار کنند؛ مسئله‌ای که امروزه ما با آن مواجه هستیم، از قسم دوم است؛ ده میلیون صهیونیست دو رهم جمع شده‌اند و به زور بخشی از جهان را اشغال کرده‌اند و هر روز جوی خون راه می‌اندازند و هر شب بی‌آنکه عذاب وجدانی در وجودشان شکل بگیرد، به صورت حق به جانب سر بر بالین می‌گذارند.
این روزها گویی ورق برگشته و دست خون‌آلود صهیونیست‌ها  پس از 75 سال رو شده است؛ مردم دنیا دیدند آنچه را که صهیونیست‌ها سالیان سال مخفی می‌کردند؛ از این رو با مردم دنیا نسبت به هر اقدام این ارتش خبیث صهیونیستی که مردم عادی‌شان هم یک سرباز صهیونیستی است، واکنش نشان می‌دهند؛ از هو کشیدن برای ورود کودک‌شان لباس ورزشی پوش صهیونیستی در المپیک تا شعار دادن علیه صهیونیست‌ها در پشت درهای کاخ سفید. این دو نمونه برای نشان دادن این موضوع بود که واکنش نشان دادن و بی‌تفاوت نبودن نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها فقط در کشورهای اسلامی و کشورهای آزاده نیست؛ بلکه کشورهایی که تا دیروز دست‌شان با صهیونیست‌ها در یک کاسه بود، امروز دست و زبان فلسطین شده‌اند.
با این حال، در گوشه‌ای از دنیا دولتمردانی پیدا می‌شوند که خون را به قیمت پول و مقام می‌فروشند و برای این جنایتکاران تاریخ دست هم می‌زنند. هفته گذشته و در پرواز اجباری بنیامین نتانیاهو به «واشنگتن دی. سی» که از ترس حکم بازداشت صادر شده در دادگاه لاهه و خطر دستگیری به جرم «نسل‌کشی» و «جنایت جنگی» در غزه شکل گرفته بود، نمایندگان کنگره عوض دستگیری این قصاب کودکان غزه او را 79 بار تشویق کردند؛ یعنی هر 45 ثانیه یک بار وی را تشویق کردند! 
تشویق «بنیامین نتانیاهو»، قاتل دست‌کم 40 هزار غیرنظامی ساکن غزه در کنگره آمریکا با واکنش اعتراضی گسترده‌ای در جهان مواجه شد تا جایی که یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا می‌گوید: «تاریخ، تشویق یک جنایتکار جنگی در کنگره ما را هرگز فراموش نخواهد کرد.»
دنیا در آن ساعات در کمال ناباوری می‌دید، فردی که دست‌کم 15 هزار کودک و نوزاد فلسطینی را طی همین 9 ماه گذشته قتل عام کرده و تقریباً همین تعداد زن فلسطینی را سلاخی کرده، جلوی دوربین‌های تلویزیونی از سوی نمایندگان کنگره کشوری تشویق می‌شود که بزرگ‌ترین مدعی دفاع از حقوق بشر است.
نتانیاهو کیست؟
بنیامین نتانیاهو ملقب به «بی بی» در 21 اكتبر سال 1949در تل‌آویو به دنیا آمد. او دوران كودكی را در بیت‌المقدس سپری كرد و تحصیلات دبیرستان را در آمریكا گذراند. پدرش در آمریكا در رشته تاریخ تدریس می‌كرد. در سال 1967 به فلسطین اشغالی برگشت و فوراً به ارتش پیوست و در یگان ویژه تكاوری فنون نظامی را فرا گرفت.
 از سال 72-1967 افسر یگان ویژه ضد ترور بود، وظیفه‌ اصلی این یگان شناسایی و ترور مبارزان فلسطینی است. نتانیاهو در چندین جنگ شركت داشته است. از جمله در عملیات فرودگاه بیروت در سال 1970 كه به هنگام ربوده شدن هواپیمای سابانا مجروح شد. او در سال 1972 ارتش را رها كرد؛ اما در سال 1973 به علت جنگ و شكست رژیم صهیونیستی به ارتش بازگشت و به درجه ژنرالی رسید. 
نتانیاهو قبل از انتخاب شدن در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به‌عنوان عضو لیکود در سال ۱۹۸۸ چندین سمت سفیر داشت. او در سمت معاون وزیر امور خارجه (۱۹۸۸-۱۹۹۱) و سپس به‌عنوان معاون وزیر در کابینه ائتلافی نخست‌وزیر اسحاق شامیر خدمت کرد.
در سال ۱۹۹۳، او به‌راحتی در انتخابات عنوان رهبری حزب لیکود را به دست آورد و جانشین شامیر در آن پست شد. نتانیاهو به دلیل مخالفتش با توافقنامه صلح ۱۹۹۳ رژیم صهیونیستی و ساف و خروج این رژیم از کرانه باختری و نوار غزه مورد توجه قرار گرفت. «بنیامین نتانیاهو» وعده‌های انتخاباتی متعددی را در راستای انتخابات سراسری اسرائیل (۲۰۰۹) داد. از ‌جمله او در دیدار از شهر اشکلون وعده داد که در صورت دستیابی به مقام نخست‌وزیری اسرائیل، حکومت حماس در نوار غزه را سرنگون خواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو همچنین وعده داد تا «رشد طبیعی شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری رود اردن را ادامه دهد، با برچیدن شهرک‌ها مخالفت کند، از دادن امتیاز درباره تقسیم اورشلیم به فلسطینی‌ها خودداری ورزد و سرانجام اینکه به توافقات پشت‌پرده دولت‌مردان سابق اسرائیل با حکومت خودگردان فلسطین تعهدی نداشته باشد.»
در تاریخ ثبت خواهد شد...
نتانیاهو در نطق خود رژیم صهیونیستی را «متمدن» و «فلسطینی‌های مظلوم ساکن غزه» را «وحشی» خطاب می‌کرد! آمریکایی‌ها با هدف بی‌اعتبار کردن حکم دادگاه لاهه از او برای سفر به آمریکا دعوت کرده بودند، اما این سفر و آن تشویق‌ها آنقدر «رسوا» بود که با اعتراض‌های گسترده حتی در میان همین سناتورها و نمایندگان آمریکایی مواجه شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، از مجموع 263 نماینده و سناتور حزب دموکرات 135 نفر (112 نماینده و 23 سناتور) سخنرانی نتانیاهو را تحریم کرده و در جلسه سخنرانی شرکت نکردند. نانسی پلوسی، آدام شف، جیمز کلایبرن، بنی تامپسن، برنی سندرز و حتی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سنا از جمله افرادی بودند که در این سخنرانی شرکت نکردند. بخشی از این شرکت نکردن‌ها، به دلیل «بالا بودن هزینه حمایت از چنین موجودی» رخ داد و برخی نیز به دلیل بیدار بودن وجدان. برای نمونه، «کوری بوش» نماینده کنگره آمریکا ضمن اعلام اینکه «نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و تشویق او مایه انزجار است» گفت: «تاریخ کسانی را که از نسل‌کشی حمایت کردند و کسانی را که با آن مخالفت کردند به یاد خواهد آورد.» 
«جمال بومن» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در «گاردین» نوشت: «وجدان آمریکایی، صلح‌طلب و آکنده از خشمی است که در کنگره ابراز نمی‌شود و بازتاب نمی‌یابد. حضور نتانیاهو و سخنرانی بی‌شرمانه او، لگدمال‌کردن خواسته اکثریت آمریکایی‌هاست.» 
آمریکا دروغ می‎گوید
همزمان «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «آمریکا درباره نگرانی از ادامه جنگ در غزه دروغ می‌گوید و این کشور اگر قصد توقف جنگ را داشت، آن را متوقف می‌کرد.»
او این را هم گفت که «کامالا هریس تبلیغات انتخاباتی خود را با دروغ‌های ساختگی و نادیده گرفتن حقوق بشر که مدعی حمایت از آن است و حق مقاومت در برابر رژیم اشغالگر که در قوانین بین‌الملل مورد تأکید قرار گرفته و رویکرد و نگرشی انحرافی به نفع این رژیم و علیه ملت فلسطین و حق زندگی آن آغاز کرد.» الرشق تصریح کرد: «ادعای نگرانی نسبت به وضعیت انسانی و ناراحتی بابت درد و مصیبت‌های مردم غزه نیز یک دروغ جاری آمریکایی است، زیرا آنها اگر قصد توقف جنگ را داشتند، آن را متوقف می‌کردند و به حمایت نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی خود از ارتش نازی صهیونیستی پایان می‌دادند.»
هیچ‌کس آزاد نیست
اما بیرون کنگره افرادی بودند که به پست و مقام‌ها  و مال و منال‌های دنیا پشت کرده بودند و شعار آزادگی سر می‌دادند. یکی از این افراد «سوزان ساراندون» بازیگر معروف آمریکایی و برنده جایزه نوبل در جمع تظاهرکنندگان آمریکایی علیه سخنرانی نتانیاهو در کنگره بود که می‌گفت: «تا آزادی همه فلسطینی‌ها هیچ‌کس آزاد نیست. ما خواستار آزادی فلسطین هستیم.»
مزدور ایران!
نتانیاهو که باورش نشده بود این تظاهرات‌کنندگانی که در برابر کنگره آمریکا به اعتراض دست زدند، جوانان و دانشجویانی هستند که چهره کشورشان را تغییر داده و دیر یا زود به این هم‌سویی شرم آور آمریکا با جنایات رژیم صهیونیستی پایان خواهند داد، شروع به تهمت‌زنی و دروغ‌بافی کرد. او که طاقت دیدن هزاران معترض به جنگ غزه و حامی فلسطینیان در واشنگتن را نداشت، در سخنرانی خود گفت: «تظاهرکنندگان مقابل کنگره به بازیچه دستان ایران تبدیل شده‌اند. ایران اکنون از معترضان خارج از کنگره حمایت مالی می‌کند.» او ادامه داده بود: «ایران جوخه‌های مرگ را به آمریکا می‌فرستد.» این صحبت‌ها از این جهت که بی در و پیکر بودن سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را نشان می‌داد، صدای «جان کربی» هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درآورد و در قالب انتقاد گفت: «ایران شاید در حال تأمین مالی و تشویق برخی تظاهرات در آمریکا باشد، اما نه همه اعتراضات و این مایه تأسف است که همه معترضان مقابل کنگره را بازیچه دست ایران توصیف کنیم.»
اتحاد دروغ‌گویان
جالب است که دروغ‌گویی نتانیاهو نه برای مردم ایران، بلکه برای همه دنیا و به ویژه برای سران آمریکا شناخته شده است. پمپئو در کتاب زندگی‌نامه با عنوان «هرگز یک قدم هم پا پس نکش» در این باره می‌نویسد، بنیامین نتانیاهو برای منافع سیاسی، دروغ می‌گفت. مایک پمپئو در این کتاب به یک رویداد مشخص در سال ۲۰۱۹ پس از یک دیدار میان آن دو در پایتخت پرتغال اشاره می‌کند و می‌نویسد: «نتانیاهو عمداً از تعهدی غیرواقعی برای ترویج اتحاد دفاعی ما حرف می‌زد، تنها به دلایل سیاسی که در راستای منافع او بود؛ داستان خوبی گیر آورده بود.»
متهم کردن نتانیاهو به دروغگویی از سوی پمپئو در حالی است که خود پمپئو، چند سال قبل در دانشگاه «ای‌اندام» تگزاس گفته بود: «زمانی که رئیس سازمان ‌CIA بودم، دروغ می‌گفتیم و تقلب و دزدی هم می‌کردیم. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است.»
با تشویق تطهیر نمی‎شود
«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» در واکنش به حضور و سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نوشت: «نه جنایت کشتن مردم بی‌گناه و کودکان بی‌پناه را می‌توان نادیده گرفت و نه جنایتکار را می‌توان با تشویق ایستاده تطهیر کرد. خون بی‌گناه هیچ‌گاه ظالم را رها نمی‌کند. «و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ».»
«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه پیشین کشورمان هم در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بنیامین نتانیاهو که توسط دادگاه کیفری بین‌المللی به عنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب است، مخالفان نسل‌کشی او در غزه را «بربر» می‌نامد.» ظریف ادامه داد: «او همچنین آمریکایی‌هایی را که علیه قتل ده‌ها هزار کودک و تخریب بی‌هدف خانه‌های‌شان اعتراض می‌کنند، «ابله‌های مفید» می‌خواند. این باید شامل آرون بوشنل، سرباز جوانی نیز باشد که در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن در اعتراض به جنگ و حمایت کشور خود از نسل‌کشی خودسوزی کرد.» وی در انتها نوشت: «اما افکار عمومی جهانی بیدار است. توهین‌های او تنها نشان‌دهنده ناامیدی او برای باقی ماندن در قدرت و جلوگیری از کشیده شدن به لاهه است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات