تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۴۲۶

لغو 163 پرواز شرکت‌های خارجی در اسرائیل و فرار صهیونیست‌ها به آمریکا و اروپا

داده‌ها نشان می‌دهد، طی چهار روز گذشته دستکم ۱۶۳ پرواز شرکت‌های خارجی به و از سرزمین‌های اشغالی لغو شده است، با این حال پرواز‌ها از فرودگاه بن گوریون به مقصد اروپا و آمریکا افزایش یافته است.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازهایشان به و از تل‌آویو را لغو کرده‌اند، بیش‌ترین مقاصد پرواز‌ها از سرزمین‌های اشغالی نیز طی چهار روز گذشته به اروپا و آمریکا بوده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت فلایت رادار که ترافیک هوایی در سراسر جهان را ردیابی می‌کند، از یکم آگوست تا چهارم آگوست (امروز یکشنبه) کشور‌های اروپایی و آمریکا در صدر فهرست مقاصدی قرار گرفتند که هواپیما‌ها از فرودگاه بن گوریون در طول چهار روز گذشته به آنجا رفته‌اند.

یونان با ۱۴۱ پرواز، قبرس با ۱۱۱ پرواز، پس از آن آلمان با ۴۶ پرواز، ایتالیا با ۴۰ پرواز، بخارست هر کدام با ۳۸ پرواز و تعداد پرواز‌ها به ایالات متحده آمریکا به عنوان محبوب‌ترین مقصد هواپیما به ۲۷ پرواز رسید.

همچنین از جمله کشور‌هایی که در صدر فهرست مقصد‌های خروج هواپیما قرار گرفتند، امارات با ۳۴ پرواز، گرجستان با ۳۳ پرواز و بلغارستان با ۲۷ پرواز بودند.

در حالی تعداد پرواز‌های رژیم صهیونیستی به کشور‌های اروپایی در سایه سانسور خبری در رسانه‌های عبری افزایش یافته که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی وابسته به این کشور‌ها از تعلیق پرواز‌های خود به تل آویو خبر دادند.

خطوط هوایی در سراسر جهان حداقل ۲۶۳ پرواز به تل‌آویو و بیروت را طی روز‌های اخیر از اول آگوست لغو کرده‌اند، در حالی که انتظار می‌رود تعداد پرواز‌های لغو شده به دلیل ترس از پاسخ احتمالی مقاومت افزایش یابد.

داده‌های موجود نشان دهنده لغو گسترده پرواز‌ها از و به فرودگاه بن گوریون در تل آویو و فرودگاه بیروت در پایتخت لبنان است. این داده‌ها مربوط به دوره زمانی بین ساعت ۳ صبح روز ۱ اوت ۲۰۲۴ تا امروز چهارم اوت ۲۰۲۴ است.

آخرین نسخه داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد پرواز‌های لغو شده به و از تل آویو بیشتر از پرواز‌های لغو شده به و از لبنان است، بنابراین یک اجتناب گسترده خطوط هوایی از رفتن به اسرائیل پدید آمده است.

به گزارش عربی پوست ممکن است تعداد پرواز‌های لغو شده به مقصد و از بیروت و تل آویو به دلیل وجود ده‌ها پرواز برنامه ریزی شده تغییر کرده باشد که در لحظه انتشار این گزارش از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نبوده است.

۸۶ پرواز ورودی و ۷۷ پرواز خروجی لغو شده است
داده‌های وب‌سایت فلایت رادار نشان می‌دهد که از زمان ترور شهید هنیه، تعداد پرواز‌های لغو شده‌ای که قرار بود مسافران را به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو ببرد، افزایش یافته است.

در ۱ آگوست ۲۰۲۴ تعداد پرواز‌های لغو شده به تل آویو ۵ پرواز در ۲ آگوست ۲۰۲۴: تعداد پرواز‌های لغو شده به تل آویو ۱۸ پرواز بود در سوم آگوست ۲۰۲۴ تعداد پرواز‌های لغو شده به تل آویو ۳۳ پرواز بود و در چهارم آگوست ۲۰۲۴ تعداد پرواز‌های لغو شده به تل آویو ۳۰ پرواز بوده است.

با این حساب تعداد پرواز‌های لغو شده به تل آویو ظرف ۴ روز به ۸۶ پرواز می‌رسد، در حالی که تعداد بیشتری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان همچنان به لغو پرواز‌های برنامه‌ریزی شده خود به سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهند.

همزمان، شرکت‌های هواپیمایی خارجی تعدادی از پرواز‌های خود از تل‌آویو را نیز لغو کردند و در بازه زمانی مشمول داده‌ها، ۷۷ پرواز به شرح زیر لغو شد:
در ۱ آگوست ۲۰۲۴: تعداد پرواز‌های لغو شده از تل‌آویو ۷ پرواز بود.
در ۲ آگوست ۲۰۲۴: تعداد پرواز‌های لغو شده از تل‌آویو ۱۷ پرواز بود.
در ۳ آگوست ۲۰۲۴: تعداد پرواز‌های لغو شده از تل‌آویو ۳۰ پرواز بود.
در ۴ آگوست ۲۰۲۴ (امروز) تعداد پرواز‌های لغو شده از تل آویو ۲۳ پرواز است.

تعداد کل پرواز‌های لغو شده از تل‌آویو در چهار روز تحت پوشش داده‌های پرواز ۷۷ پرواز است، در حالی که تعداد کل پرواز‌های لغو شده به مقصد و از تل‌آویو ۱۶۳ پرواز است که می‌تواند افزایش یابد.

به دنبال اعلام تصمیم قاطع ایران در پاسخ به گستاخی آمریکا و اسرائیل در ترور هنیه در تهران ساعت به ساعت بر تعداد شرکت‌های هواپیمایی که ورود به آسمان اسرائیل را تحریم کردند، افزوده می‌شود.

لوفت‌هانزا، ایربالتیک، فلای دبی، دلتا، یونایتد ایرلاینز، اتریش ایرلاینز و بریتیش ایرویز، فلای دبی، آسترین ایرلاینز، شرکت هواپیمایی حامل پرچم اتریش و بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی این کشور و ایربالتیک شرکت هواپیمایی حامل پرچم لتونی و یکی از شرکت‌های تابعه گروه لوفت‌هانزا، خطوط هوایی مجارستان، بلغارستان و خطوط هوایی اتیوپی از جمله خطوط هوائی بین‌المللی هستند که تا به حال کلیه پرواز‌های خود به مقصد رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این در حالی است که حدود ۱۲۰ شرکت هواپیمایی خارجی که قبل از جنگ غزه در اسرائیل فعالیت می‌کردند، تنها حدود ۵۰ شرکت در ماه‌های گذشته در اسرائیل به فعالیت خود ادامه دادند که بسیاری از آن‌ها هم پرواز‌های خود را کاهش داده بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات