صبح صادق >>  پرونده >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۶۴۷۳۵

افتخار بزرگ برای سپاه

در ایام نزدیک به اربعین «سردار علی‌محمد نائینی» سخنگو و معاون روابط‌ عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری از خدمات سپاه در اربعین امسال گفت و برپایی موکب‌ها را نتیجه همکاری با ستاد مرکزی اربعین و مسئولان عراق دانست و خدمت به زوار را یک افتخار بزرگ خواند.

او همچنین با اشاره به اینکه خدمات سپاه در شش مرز و در داخل عراق هم در عرصه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، گفت: «کمک به امنیت، ترابری، بهداشت و درمان، تغذیه زوار،  آموزش‌های فرهنگی، احداث زائرسرا، درمانگاه‌های صحرایی و.... از خدمات ارزنده سپاه پاسداران در ایام اربعین است.»

به گفته سخنگوی سپاه یکی از معضلاتی که پیش‌بینی می‌شد مسئله اتوبوس‌های مسافربری بود که به دلیل جمعیت زیاد مسافران پیش‌بینی می‌شد مشکلات جدی برای مسافران ایجاد کند، اما سپاه با افزودن بیش از هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مسیرهای تردد و ۲۰۰ دستگاه تریلی به ناوگان حمل‌ونقل اربعین با هماهنگی با دستگاه‌ها و مسئولان عراقی کمک مؤثری در رفع برخی کمبودها ایجاد کرد.

او همچنین از حضور نیروی هوافضای سپاه و خدماتی که در انتقال زائران با ناوگان هوایی قرار بود انجام شود، گفت و این توضیح را داد که قرار است برخی اقلام از طریق بالگردها ارسال شود و تأکید کرد: «از این قافله عشق دانشگاه حضرت بقیه‌الله‌ الاعظم(عج) هم جا نمانده و در بخش درمانی به زائران خدمات می‌دهد. در این میان، تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز موکب‌ها در مرزهای شش‌گانه و کمک به تجهیزات برخی مسیرها به درخواست مسئولان عراقی و ستاد مرکزی اربعین از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است‌.»

یقیناً حضور میلیونی زوار به امنیت جدی هم نیاز دارد. در این راستا راه‌اندازی ستاد اربعین سپاه در استان‌های مرزی و پشتیبانی امنیتی و خدماتی تحت مدیریت سپاه‌های استانی از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه است. او همچنین توضیح داد: «با هماهنگی صورت‌گرفته با طرف عراقی و بهره‌گیری از توان حشدالشعبی دغدغه‌ای برای امنیت راهپیمایی اربعین وجود ندارد.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات