صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۹۹

حزب‌الله در عرض یک‌ ساعت می‌تواند «کنست» را با خاک یکسان کند

شبکه کان رژیم صهیونیستی در یکی از برنامه‌هایشان با عنوان «زمان حقیقت» که یک برنامه مستند است، به طرح موشک‌های هوشمند حزب الله در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و خطر استراتژیکی که برای رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد، پرداخت.
این مستند دربرگیرنده مصاحبه با برخی شخصیت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است که درباره این خطر و پیامدهای آتی آن برای تل آویو صحبت می‌کنند.
در این برنامه، سرتیپ ذخیره عاموس یادلین رئیس مرکز مطالعات امنیتی و رئیس اسبق واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید موشک‌های هوشمند، اولین تهدید استراتژیک برای اسرائیل است، این در حالی است که ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم می‌گوید موشک هوشمند اجازه اصابت دقیق به اهداف ویژه و تاسیسات زیربنایی را می‌دهد.
باراک افزود افسانه‌ای نزد جامعه اسرائیلی شکل‌گرفته مبنی بر اینکه جنگ دوم لبنان، یک دستاورد فوق العاده است، ما موفق شدیم به دوازده سال آرامش دست یابیم، زیرا ما حزب الله را وادار کردیم تا بسیار بترسد و چه بسا توسعه توان موشکی را متوقف کردیم. در حالی که واقعیت اینگونه نیست، آنها(حزب الله) در اواخر سال ۲۰۰۶ میلادی، ۱۴ هزار راکت داشتند، در سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد راکت‌های آنها به ۱۴۰ هزار  رسیده است یعنی در این دوازده سال، آنها ۱۲۰ هزار موشک با میانگین تقریبی ۱۰ هزار موشک در سال اضافه کرده‌اند.
باراک درباره دقت موشک‌های حزب الله گفته است این موشک‌ها می‌توانند به دقت به اهداف ویژه یعنی زیرساخت‌ها یا اهدافی که از نظر نماد اهمیت بالایی دارند، نیروگاه‌ها و تاسیسات مشخص در پایگاه‌های نیروی هوایی و زیرساخت‌های مشخص دولت، ساختمان وزارت امنیت(جنگ) و دفتر نخست وزیری اصابت کنند.
آهارون حالیفا رئیس یگان عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی هم می‌گوید تهدید موشک‌های هوشمند یک تهدید واقعی برای اسرائیل است و در ردیف دومین تهدید پس از تهدید هسته‌ای و یک تهدید استراتژیک قلمداد می‌شود.
یوسی یهوشع تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت از غافلگیرشدن رژیم صهیونیستی در برابر توان دفاعی روزافزون جنبش مقاومت حزب  الله لبنان سخن می‌گوید و تاکید می‌کند ما خیلی غفلت کردیم، ما اجازه جلوگیری از این توسعه و پیشرفت را در طول این سال‌ها دادیم و آن را خنثی نکردیم، معتقدم این یکی از بزرگترین شکست‌ها و ناکامی‌های اسرائیل است.
بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در این برنامه مستند، در جنگ آینده، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی فلج خواهد شد،‌به ویژه اینکه حزب الله می‌تواند به آسانی و به راحتی، کنست(پارلمان) اسرائیل را در عرض یک ساعت اگر بخواهد منهدم کند.
در مستند ارائه شده، زیان‌های احتمالی در جنگ آینده‌ای که رژیم صهیونیستی به راه اندازد، بررسی شده است که بر اساس آن در جنگ آینده، بیمارستان‌ها، سامانه‌های حمل و نقل، پایگاه‌های نیروی هوایی و بنادری که ارشت استفاده می کند
خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی چندین فروند جنگنده جدید خریداری می‌کند. بر اساس گزارش کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی‌، ارتش رژیم اسرائیل تصمیم گرفته است جنگنده‌های جدیدی را خریداری کند. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم اسرائیل این تصمیم را گرفته و رئیس ستاد  مشترک هم انتظار می‌رود این مسئله را به کابینه امنیتی در روزهای آینده اطلاع دهد مبنی بر این که ارتش خواهان خرید هواپیماهای جدید از جمله  اف ۱۵ است،که هزینه خرید آن، چهار میلیارد دلار برآورد می‌شود.
نشست اتحادیه اروپا بدون تصمیم‌گیری رسمی درباره معامله قرن
خبر دیگر اینکه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون تصمیم‌گیری رسمی درباره طرح آمریکایی صهیونیستی موسوم به معامله قرن پایان یافت، طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است. جوزف پرل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، طرح معامله قرن ترامپ بررسی شد، ولی تصمیمات رسمی درباره این مسئله اتخاذ نشد و این تصمیمات در نشست آینده اتحادیه اروپا در ماه آینده و پس از انتخابات اسرائیل(در ماه مارس) اتخاذ خواهد شد.
وی افزود ما در نشست اخیر به تبادل نظر درباره روند صلح(سازش) در خاورمیانه پس از طرح آمریکایی(معامله قرن) پرداختیم و بهترین راه‌ها برای ازسرگیری روندی را که دو طرف درباره آن  توافق کنند و بهترین راه‌ها برای حمایت از معیارهای بین المللی را بررسی کردیم.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات