صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۶۵۵۹

اخبار ویژه روزنامه‌های 24 اسفند

روزنامه کیهان **

سیلی‌های سخت ادامه دارد/ پایگاه‌های دیگر اسرائیل در نوبت بعدی

سیلی‌های سخت به اسرائیل نتیجه رشدیافتگی روزافزون مقاومت است، پس سیلی‌ها ادامه دارند تا قلع و قمع این رژیم جعلی. بر این اساس، پایگاه‌های دیگر رژیم صهیونیستی در تیررس‌اند و هدف پاسخ‌های کوبنده بعدی.

روح مقاومت هر روز زنده‌تر و چابک‌تر می‌شود. ضرب شست موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو لانه اسرائیل در اربیل نشان داد بالندگی جریان مقاومت واقعیتی دیدنی و غیرقابل انکار است و ادامه سیلی‌های سخت به رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه این رشدیافتگی روزافزون. غده سرطانی اسرائیل محکوم به شکست است و باید قلع و قمع شود. بر این اساس، پایگاه‌های دیگر اسرائیل در تیررس‌اند و هدف پاسخ‌های کوبنده بعدی.

مغز متفکر سه مانور آذرماه صهیونیست‌ها در یورش موشکی سپاه هدف قرار گرفت

یورش موشکی سپاه در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد هم‌راستا با ساعت واقعه تروریستی و خونین فرودگاه بغداد و مصادف با روز میلاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی طراحی و اجرا شد.

به گزارش مشرق، آذرماه امسال ارتش رژیم صهیونیستی به‌صورت همزمان سه مانور تمرینی با اهدافی خاص را آغاز کرد! در یکی از این سه عملیات یک تمرین تاکتیکی با نام رمز «کشتی نوح» برگزار شد که برای شرکت در آن، بخشی از ارتش چند دولت غربی نیز به تل‌آویو سفر کردند. نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی از شرکای خود خواستند تا برنامه تخلیه اتباع خود در لبنان را برای احتمال رویارویی نظامی با مقاومت اسلامی به‌روز کنند.

به‌صورت هم‌زمان صهیونیست‌ها میزبان یک رزمایش نیروی هوایی نیز بودند. در آن رزمایش تاکتیکی جنگنده‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بر فراز صحرای نقب تمرین کردند. اندکی بعد، نیز در مانور سوم احتمال وقوع جنگی ناگهانی در مرز با لبنان برای نیروهای ذخیره اسرائیلی شبیه‌سازی شد.

تحلیل نهایی نهادهای اطلاعاتی آمریکایی و رژیم صهیونیستی آن بوده است که اگر ایران وارد فرآیند سازش نشود، باید آن‌ها را به لبه پرتگاه جنگ کشانده و به تعبیر خودشان شاخ تهران را بشکنیم! اما ضربه غافلگیرکننده شبانه در یک مختصات جغرافیایی محدود در اربیل محاسبات دشمن را برهم زد. تا جایی که شبکه اسرائیلی به نقل از روزنامه‌نگار محلی در اربیل در مورد حمله موشکی سپاه گفت: این ترس وجود دارد که این آخرین حمله نباشد.

طراحی و اجرای این عملیات نیز قابل‌توجه است، در این عملیات موشک‌های نقطه‌زن محل تجمع صهیونیست‌ها با دقت بالا شناسایی و مغز متفکر سه مانور آذرماه صهیونیست‌ها هدف قرار گرفت.

پیامی ویژه

انجام عملیات موشکی بیخ گوش مقامات بی‌اراده اقلیم پیامی ویژه دارد. تهران هزینه برگزاری نشست عادی‌سازی با اسرائیل زیر پرچم صلح آبراهام را به‌صورت نقدی با آنها حساب کرده است. این پیام قابل ‌ارسال برای حکام مرتجع عرب در حاشیه خلیج‌فارس نیز هست.

خطیب‌زاده: دولت عراق یک بار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد

در همین شرایط، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خبری گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیق و در سطوح مختلف تعامل با ما دارد، کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد.

وی تأکید کرد: ایران تحمل نمی‌کند کانونی در نزدیکی مرزهایش کانون دسیسه، توطئه، خرابکاری و اعزام گروه‌های تروریستی به داخل ایران باشد، چه توسط گروهک‌های ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی و چه توسط رژیم صهیونیستی در داخل اقلیم. در ملاقات‌ها گفته شده و در حقوق بین‌الملل کاملا شناخته شده است. انتظار جمهوری اسلامی ایران از دولت مرکزی عراق این است که یک بار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد و اجازه ندهد مرزهایش مورد سوءاستفاده قرار بگیرد به‌ویژه با تمام ادعاهایی که درباره ارتقای روابط در سطوح جدیدی بین دو کشور وجود دارد.

مسجدی: حمله به پایگاه اسرائیل برای دفاع از امنیت ایران بود

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز درباره حمله سپاه به پایگاه موساد در اربیل تأکید کرد که اسرائیلی‌ها در کردستان عراق پایگاه دارند.

به گزارش فارس، شبکه خبری السومریه به نقل از مسجدی گزارش داد، اسرائیلی‌ها از کردستان، در حال توطئه و عملیات علیه امنیت ایران هستند ولی ما نسبت به امنیت اراضی خود، کوتاهی نخواهیم کرد. بارها به مسئولان منطقه کردستان هشدار دادیم، ولی گوش نکردند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، جمهوری اسلامی علیه این پایگاه وارد عمل شد، نه با هدف ضربه زدن به حاکمیت عراق یا اهانت به عراق و ملت آن، بلکه به خاطر دفاع از امنیت ایران.

سفیر ایران در عراق خطاب به مسئولان کردستان گفت: از شما انتظار داریم که اسرائیلی‌ها را از خاک عراق خارج کنید تا از شرشان خلاص شوید ولی اگر اخراج نشوند، آیا ما دست بسته خواهیم بود تا علیه امنیت ما عملیات انجام دهند؟ قطعا نه.

عطوان مطرح کرد؛ تحول مهم در قواعد جدید درگیریهمزمان، عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم مقاله جدید خود را به همین موضوع اختصاص داد.

به گزارش تسنیم، عطوان نوشت: اسرائیل پیش‌‌بینی می‌کرد که این پاسخ از جانب حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی فلسطین اشغالی باشد و به همین دلیل نظامیان صهیونیست در جبهه شمالی در حالت آماده‌باش حداکثری قرار گرفتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصمیم گرفت که صهیونیست‌ها را در مقر جاسوسی آنها در شهر اربیل مورد هدف قرار دهد و این یک تحول مهم در قواعد جدید درگیری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

تحلیلگر شناخته‌شده جهان عرب تصریح کرد: دشمنان ایران پرسیدند که چرا ایران در بلندی‌های جولان پاسخ اسرائیل را نداد و چرا این پاسخ در عراق بود. ما از آنها سؤال می‌کنیم که چه‌ کسی پشت این تحولات است؟ ما به اشغال عراق توسط آمریکا اشاره می‌کنیم که در وهله نخست به‌خاطر منافع اسرائیل و برای اطمینان بخشیدن به تل‌آویو صورت گرفت. ما سؤال می‌کنیم؛ سرویس جاسوسی موساد اسرائیل در شمال عراق چه می‌کند؟

حزب‌الله عراق: حمله به مقر موساد واکنش به اقدام علیه ایران توسط صهیونیست‌ها

از خاک عراق بود

به همین قرار، کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز موساد در اربیل عراق واکنش نشان داد.

کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در عملیات بمباران پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل توسط نیروهای ایرانی تعدادی از افسران اسرائیلی «موساد» کشته و یا زخمی شدند.» «حمله به مقر موساد واکنش به اقدام علیه ایران توسط صهیونیست‌ها از خاک عراق بود.»

به گزارش تسنیم، کتائب حزب‌الله در پایان این بیانیه اعلام کرد: به کسانی که صدایشان بلند شد و بر حاکمیت گریه کردند و بمباران پایگاه‌های صهیونیستی را محکوم کردند، می‌گوییم؛ «وقتی اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی نیروها و انبارهای اسلحه عراق را بمباران می‌کردند، این صداها کجا بودند؟!» مثل الآن نشنیدیم که آنها را محکوم کنند، پس آیا تبدیل به دو جبهه شده‌ایم؛ که یکی از ما از اسلام و مقدسات و کشور دفاع می‌کند و دیگری از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و حاکمان خونریز خلیج [فارس] دفاع می‌کند؟

(مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ).

انتقاد شدید شیخ اکرم الکعبی از بارزانی برای مأوا دادن به گروه‌های موساد

شیخ اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش النجباء عراق نیز ضمن تمجید از حمله موشکی سپاه به مقرهای موساد در اربیل گفت: این حمله لانه صهیونیست‌هایی را نشانه رفت که در آغوش یکی از خانواده‌های معروف در مزدوری برای صهیونیست‌های اشغالگر و رژیم بعث جای داشتند. این خاندان در خدمت صدام و مجری تمایلات دیکتاتوری آن در سرکوب ملت مقاوم کُرد بودند و همچنان در حال توطئه علیه عراق و ملت آن از شمال تا جنوب هستند. این خاندان در کشور دست به فساد و غارت و مزدوری و اقدامات عادی سازی زده‌اند. آنها به دشمنان امکان حضور و تشکیل پایگاه در اقلیم را دادند. هدف آنها تضعیف عراق و از بین بردن وحدت آن را به عنوان تنها راه جدایی و تقویت این خاندان است.

 دبیر کل النجباء: آفرین بر دست‌های حیدری‌تان که پرده از وجود پنهان صهیونیست‌ها در کشور عزیز ما کنار زدید

به گزارش تسنیم به نقل از بغداد الیوم، وی تأکید کرد: اقدام خانواده بارزانی در ماوا دادن به گروه‌های موساد صهیونیستی که دشمن عراق، ایران و ملت‌های منطقه است، به هر طرفی این حق را می‌دهد که آنها را مورد هدف قرار داده و به حضور نامشروعشان پایان دهد. باید از وجود آنها (عوامل موساد) و حامیان پشت سر آنها سخن گفت نه از کسی که آنها را هدف قرار داد. آفرین بر دست‌های حیدری تان؛ همان‌طور که در کنار عراق برای دفع خطر داعش ایستادید امروز با عراق می‌ایستید تا خطر صهیونیست‌های اشغالگر را دفع کنید و پرده از وجود پنهان آنها در کشور عزیز ما کنار زدید؛ از شما متشکریم.

سازمان بدر: اکثر پایگاه‌های آمریکا‌ مراکز جاسوسی موساد است

محمد البیاتی، یکی از رهبران برجسته سازمان بدر هم از گسترش مراکز سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق خبر داد و تصریح کرد:‌ همه این مراکز جاسوسی اسرائیلی در مجاورت پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر عراق قرار دارند.

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین؛ دُم صهیونیست‌ها چیده شد

گروه‌های مختلف فلسطینی نیز عملیات سپاه علیه پایگاه موساد را تبریک گفتند و اعلام کردند، این رژیم تنها زبان زور را می‌فهمد.

به گزارش فارس، یوسف الحساینه، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: اراده ملی مستقل در بهترین شکلش نمایش داده شد، اراده‌ای که جلوی تجاوز را می‌گیرد و به آن با قدرت و اقتدار پاسخ می‌دهد. چشم‌های کسانی که به عادی‌سازی روابط روی آورده‌اند، نخواهد خوابید.

جنبش فلسطینی: حمله موشکی ایران ثابت کرد که مقاومت دست برتر را دارد

همچنین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز موساد در اربیل کردستان عراق ثابت کرد که مقاومت امروز دست برتر را دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که در لحظه مناسب قادر است که ضربه‌ای دردناک به اسرائیل وارد کند و ابتکار عمل را در دست بگیرد.

 جبهه خلق برای آزادی فلسطین حمله موشکی ایران را که به نفع تقویت و تحکیم فرهنگ مقاومت و محور مقاومت است، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت.

الاخبار: ایران نشان ‌داد که صبر راهبردی آن حدی دارد

در همین زمینه، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار مقاله‌ای نوشت: حمله موشکی ایران به پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا در کردستان عراق «جزئی از یک کل» بود. حمله موشکی ایران نشان داد تقابلی که به روش‌ها و راه‌های مختلف میان محور آمریکایی و محور مقاومت وجود دارد متوقف نمی‌شود و همچنان ادامه خواهد داشت؛ هرچند قرار نیست در این مرحله یک درگیری همه‌جانبه اتفاق بیفتد... ایران همچنین به دشمنان خود هشدار داد که صبر راهبردی این کشور حدی دارد.

الاخبار همچنین نوشت: اول اینکه برای صهیونیست‌ها غیرممکن است اعتراف کنند موشک‌های ایران، پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داده‌اند؛ زیرا چنین اعترافی با راهبردهای کردهای عراق مطابقت ندارد، علت این امر آن است که کردهای این منطقه به‌دنبال عادی‌سازی رسمی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند؛ اما در عین حال تل‌آویو تلاش دارد از افشای این روابط جلوگیری کند، چرا که بر حضور صهیونیست‌ها در اقلیم کردستان تأثیر منفی می‌گذارد و مانع استفاده اطلاعاتی و جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در این منطقه برای مقابله با مقاومت می‌شود، همین مسئله می‌تواند تا حدودی علت اینکه ایران برای دادن پاسخ جنایت صهیونیست‌ها مواضع این رژیم در اقلیم کردستان عراق را انتخاب کرد، روشن نماید.

الاخبار خاطرنشان کرد: در هر صورت، چه آمریکا و چه اسرائیل، به‌خوبی می‌دانند که ایران معادلات جدیدی را به آنها تحمیل کرده است که از هرگونه تحرکات واشنگتن و تل‌آویو علیه اهداف ایرانی جلوگیری و آنها را مجبور می‌کند تا قبل از انجام هرگونه تحرک محاسبات خود را به‌دقت مورد ارزیابی قرار دهند، همچنین در شرایطی که هیچ‌گونه تحرک و تجاوز بزرگ و کوچک رژیم صهیونیستی در منطقه بدون تأیید و موافقت آمریکا انجام نمی‌شود، ایران می‌تواند در مرحله بعدی اهداف اسرائیل و آمریکا را با یکدیگر ترکیب و سپس معادله جدیدی ترسیم کند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند و اعتراف می‌کنند که حمله موشکی ایران به پایگاه جاسوسی موساد در اربیل، به ‌شکل مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا را نیز مورد هدف قرار داده است؛ اما ایالات متحده قادر به نشان‌دادن هیچ‌گونه واکنش کوچک و بزرگی به ایران نیست... رسانه‌های صهیونیستی به‌نقل از محافل امنیتی این رژیم اعلام کردند که اسرائیل باید آمادگی خود را برای دریافت پاسخ‌های بعدی ایران و به‌ویژه موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که می‌تواند از سوریه و یا هر منطقه دیگری شلیک شود، بالا ببرد.

واشنگتن‌پست: اهداف موشکی ایران در اربیل، محل فعالیت موساد بود

لوئیس لاولاک و الکس هورتون خبرنگارهای روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارشی درباره حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اربیل تهیه کردند.

به گزارش فارس، در این گزارش آمده است: یک مقام آمریکایی با اشاره به مکالمه با همتای عراقی خود گفت، هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد در آنجا عملیات انجام می‌داد.

تاسیسات زیرزمینی درحال ساخت هم هدف موشک‌های ایران قرار گرفت

خبرنگار اسکای نیوز نیز آورده است: موشک‌های ایران تاسیسات زیرزمینی در حال ساخت را هم مورد اصابت قرار داده‌اند.

خبر دیگر اینکه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با مسرور بارزانی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف مساله عملیات موشکی اخیر در اربیل را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز گذشته در راس هیاتی بلندپایه شامل عثمان الغانمی وزیر کشور، جمعه عناد وزیر دفاع، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی و تعدادی دیگر از مسئولان عراقی به اربیل رفت و مورد استقبال مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

*********************************

روزنامه خراسان**

قم نیوز نوشت: آیت‌ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: قم مرکز ثقل روحانیت شیعه است؛ قم متعلق به همه جهان شیعه است و اصرار دارند که قم را فاسد کنند، فعالیت های بر ضد اسلام در قم کم نیستند؛ ما باید مقابله کنیم و اگر تصمیم بگیریم و اراده کنیم موفق هستیم، دشمنان تلاش گسترده‌ای برای تخریب و تضعیف اعتقادات اخلاقی و دینی جوانان دارند و می خواهند جوانان ما را از نظر اخلاقی و ایمانی فاسد کنند.

 عصرایران نوشت: عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر تلویزیون درباره‌ احتمال بازگشتش به عرصه‌ گزارشگری و قاب تلویزیون، پاسخ مبهمی داد و گفت: بگذارید من سکوتم را ادامه بدهم و ببینیم چه خواهد شد و قسمت چیست.

 فردا نیوز نوشت: محسن کوهکن، تحلیل گر مسائل سیاسی در واکنش به فایل صوتی ظریف که اصلاح‌طلبان می‌گویند او در آن فایل پیش‌بینی این روزها را کرده بود، بیان کرد:  آقای ظریف و دوستانش و البته رئیسش آقای روحانی هیچ وقت نخواستند به نقدهای داخلی گوش دهند. آقای ظریف می‌توانست از انتقادهای داخلی به عنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده کند.

**********************************

روزنامه ایران**

دردسرهای مزدوری!

 خبر اول اینکه، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی متعلق به دولت انگلیس با انتشار توئیتی خطاب به خبرنگاران رسانه فارسی زبان «ایران اینترنشنال» متعلق به رژیم سعودی، نسبت به سکوت آنها در برابر جنایت اخیر آل سعود، نوشت: «اینکه کارفرمات در یک روز ۸۱ نفر رو اعدام کنه، نقض حقوق بشر نیست؟ یا رسالت خبرنگاریت لب مرزهای ایران متوقف می‌شه؟» اما موضع‌گیری خبرنگار ملکه انگلیس، علیه خبرنگاران بن سلمان طولی نکشید و او توئیت انتقادی خود را حذف کرد و در توئیت دیگری گفت که توئیت قبلی را به احترام خبرنگارانی که در حال انجام کار حرفه‌ای هستند، حذف کرده است! گفتنی است ،بسیاری از قلم به مزدهای سابق بی‌بی‌سی فارسی پس از اختلاف جدی با مسئولان این شبکه، امروز در ایران اینترنشنال مشغول وطن‌فروشی هستند.

 

دو تیم تروریستی از سوی وزارت اطلاعات منهدم شد

 خبر دیگر اینکه، دو تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) متلاشی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، با مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) دو تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه متلاشی شد. با اقدامات وزارت اطلاعات، شش تروریست مسلح که با مأموریت ترور چند نفر از اتباع خارجی شاغل در طرح‌های زیربنایی استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بودند، شناسایی و بازداشت شدند. علاوه بر آن، تیم پشتیبان تروریست‌های یادشده نیز متلاشی شد.

 

شورای نگهبان مستثنی شدن خود را مغایر قانون دانست

 شنیدیم که،شورای نگهبان مستثنی شدن خود از ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه پیش‌بینی شده در قانون را رد کرد. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: شورای نگهبان امروز (۲۳ اسفندماه) در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مستثنی شدن خود را از ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه پیش بینی شده در قانون، مغایر قانون اساسی شناخت.

 

فشار ابوظبی و تل‌آویو به واشنگتن در ارتباط با برجام

 با خبر شدیم که، پایگاه اینترنتی شبکه امریکایی «بلومبرگ» در گزارشی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد، امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی در حال لابیگری با ایالات متحده برای تدوین استراتژی امنیتی برای منطقه غرب آسیا در صورت احیای برجام هستند که به ادعای این گزارش، جنگ در اوکراین و افزایش قیمت نفت، اهرمی برای به دست آوردن تضمین‌هایی به آنها داده که در سال ۲۰۱۵ نتوانستند دریافت کنند.  به گزارش فارس، بلومبرگ به نقل از پنج فرد مطلع با موضوع که به‌دلیل خصوصی بودن بحث‌ها نخواستند نامشان فاش شود، افزود: ابوظبی و تل‌آویو خواستار رویکردی منسجم هستند که شامل تقویت دفاع موشکی و اشتراک اطلاعات است.  طبق این گزارش، سه نفر از این افراد گفتند که اسرائیل و امارات به طور جداگانه با مقامات دولت بایدن تماس گرفته‌اند، اما در میانه نگرانی از اینکه ایران از درآمدهای نفتی که در نتیجه توافق به آن دسترسی پیدا می‌کند، برای انتقال وجوه بیشتر به «گروه‌های نیابتی مسلح در سراسر خاورمیانه» استفاده کند، با یکدیگر هماهنگی می‌کنند.

 

تمامی وبسایت های دولتی اسرائیل از دسترس خارج شدند

 خبر رسیده که،رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که تمامی وبسایت‌های دولتی اسرائیل از دسترس خارج شده‌اند. به گزارش المیادین ، این رسانه ها اعلام کردند که وزرای کابینه، امکان باز کردن وبسایت های دولتی را ندارند. به نوشته رسانه های صهیونیستی مشخص نیست که در این مرحله چه چیزی باعث اختلال در وبسایت های دولتی اسرائیل شده است. پیشتر گروه هکری «عصای موسی» (Moses_Staff) موفق شده بود با حمله به مراکزی در فلسطین اشغالی نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. آبان ماه گذشته نیز سایت یک شرکت حمل و نقل عمومی، یک موزه کودکان، وبلاگ رادیوی سراسری اسرائیل و... از دسترس خارج شدند. یک گروه هکری  با نام سایه سیاه مسئولیت این حمله سایبری را به‌عهده گرفت.

 

سناتورهای امریکایی بازهم در مخالفت با برجام بیانیه صادر کردند

 دست آخر اینکه، ۴۹ نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که از تلاش‌های دولت «جو بایدن» برای بازگشت به برجام حمایت نمی‌کنند. منابع خبری نوشته‌اند، همه نمایندگان جمهوریخواه در مجلس سنای امریکا غیر از «راند پال» از این بیانیه حمایت کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «طبق گزارش‌های مطبوعاتی، دولت بایدن ممکن است بزودی به توافقی با ایران برای رفع محسوس تحریم‌ها علیه این کشور در ازای ایجاد برخی محدودیت‌های کوتاه‌مدت علیه برنامه هسته‌ای ایران برسد.» قانونگذاران امریکایی مدعی شده‌اند، دولت بایدن قصد دارد به موجب توافق جدید، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های حمایت از «تروریسم» یا «نقض حقوق‌بشر» را نیز رفع کند. آنها همچنین نوشته‌اند، محدودیت‌هایی که در توافق جدید علیه ایران در نظر گرفته شده از متن اصلی برجام که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ مورد توافق قرار گرفت، کمتر است. سناتورها مدعی شده‌اند که توافق جدید، بشدت تلاش‌های امریکا برای رسیدن به یک «توافق طولانی‌تر و قوی‌تر» را تضعیف خواهد کرد. آنها همچنین خاطرنشان کرده‌اند، چنانچه دولت بایدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های غیرهسته‌ای را رفع کند، کنگره دنبال وضع مجدد این تحریم‌ها خواهد بود.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

تسلیت رهبر انقلاب  در پی درگذشت اخوی آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخوی مکرم آیت‌الله جناب آقای جوادی‌آملی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

آیت‌الله جناب آقای جوادی‌آملی دامت برکاته

درگذشت اخوی مکرم را تسلیت عرض می‌کنم و مغفرت و رحمت الهی برای ایشان و بقای عمر بابرکت آن ‌جناب و توفیقات‌تان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیدعلی خامنه‌ای - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

***

دستور اژه‌ای برای فعالیت سامانه جامع فهرست محکومان متواری

رئیس قوه‌ قضائیه گفت: برای عملیاتی‌سازی راهکار‌های «جلب محکومان متواری» در بسیاری از موارد نیاز به وضع یا اصلاح قانون نداریم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توانیم امر مزبور را پیش ببریم.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در یازدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی با اشاره به این سند که تاکید دارد محکوم‌له (کسی که حکم به نفع او صادر شده) در کمترین زمان ممکن به محکوم‌به (آنچه درباره آن حکم صادر شده) دستیابی حداکثری پیدا کند، یکی از دلایل عدم اجرای به‌موقع برخی احکام قضایی را متواری بودن فرد محکوم دانست و بر اجرای راهکار‌هایی برای رفع این مساله تاکید کرد. رئیس قوه‌ قضائیه در همین راستا ضمن تاکید بر اینکه برای عملیاتی‌سازی راهکار‌های «جلب محکومان متواری» در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بسیاری از موارد نیاز به وضع یا اصلاح قانون نداریم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توانیم امر مزبور را پیش ببریم، اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها برای احراز صلاحیت و اعتبارسنجی مراجعه‌کنندگان دارای مقررات الزام‌آور هستند و تنها کافی است به این دستگاه‌ها اعلام شود فرد دارای محکومیت است تا از ارائه خدماتی مشخص به او اجتناب شود و بدین ترتیب تبعات متواری شدن محکومان افزایش یابد. رئیس دستگاه قضا در ادامه در رابطه با تحقق راهکار‌های «جلب محکومان متواری» که از مفاد سند تحول قضایی است، دستورات مهمی را به مراجع ذی‌ربط صادر کرد؛ از جمله آنکه «مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه» را مکلف کرد تا با همکاری «دادستانی کل» و «معاونت راهبردی قوه قضائیه» در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل و آغاز به کار «سامانه جامع فهرست محکومان متواری» و اتصال این سامانه با سیستم‌های سایر دستگاه‌ها نظیر «بانک مرکزی» و «ناجا» اقدامات مقتضی را به عمل آورد و در مرحله بعد نسبت به ایجاد «سامانه جلب هوشمند» اقدام کند. رئیس عدلیه به معاون حقوقی خود نیز دستور داد تا هر چه زودتر با یک زمان‌بندی مشخص نسبت به تدوین مفاد ناظر بر تصویب قانون پیرامون خلأ‌ها و موارد مورد نیاز در امر چگونگی تحقق راهکار‌های «جلب محکومان متواری»، اقدامات لازم را به عمل آورد. رئیس قوه‌ قضائیه همچنین معاونت راهبردی دستگاه قضا را مکلف کرد تا ۲ موضوع «وضع قانون در باب تسریع در تحقق راهکار‌های جلب محکومان متواری» و «تکمیل سامانه جامع فهرست محکومان متواری» را تا حصول نتیجه، به صورت مستمر پیگیری کند.

***

به دنبال اخذ تضمین‌های سیاسی حقوقی و اقتصادی هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی با اشاره به تأکید ایران برای راستی‌آزمایی از اینکه آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران را برداشته است، گفت: راستی‌آزمایی برای این است که ما مطمئن شویم آمریکایی‌ها در عمل تحریم‌ها را برداشته‌اند و فقط روی کاغذ نبوده است. در همین چارچوب نمایندگانی از وزارت نفت، اقتصاد و بانک مرکزی نیز در جریان مذاکرات وین حضور داشتند که درباره روند این موضوع مذاکره کنیم و اینکه هر بخشی از اقتصاد کشور راستی‌آزمایی در حوزه خود را تعریف کند. گفت‌وگوها و مباحث در موضوع راستی‌آزمایی رفت و برگشت‌هایی داشته و آنها یک چیزهایی را قبول کردند، یک چیزهایش را ما دادیم و الان در نقطه‌ای هستیم که تقریبا مسائل‌مان در این حوزه حل شده است. سعید خطیب‌زاده همچنین با تأکید بر اینکه ایران در جریان مذاکرات وین به دنبال اخذ تضمین‌های سیاسی، حقوقی و اقتصاد است، گفت: این بعدی است که تا به امروز نیز در حال بده‌بستان درباره آن هستیم. وی همچنین با بیان اینکه درباره چگونگی اجرای تعهدات و اینکه آنها باید اول این تعهدات را اجرا کنند بحث‌های مفصلی بین طرفین انجام شده است، افزود: یکی دیگر از مسائل مهم در جریان این مذاکرات تضامین هسته‌ای و حفظ دستاوردهای هسته‌ای است. سخنگوی وزارت امور خارجه در همین ارتباط ادامه داد: ما گفته‌ایم که کلی ضرر کرده‌ایم. اسرائیلی‌ها درباره سانتریفیوژ‌های ما خرابکاری کرده‌اند. اینها از بین رفته‌اند، IR6 گذاشته‌ایم، این دستگاه را گذاشته‌ایم، آنها گفته‌اند که باید خراب شود، ما گفتیم که این کار را نمی‌کنیم؛ درباره این مسائل مذاکره کرده‌ایم. خطیب‌زاده در پایان گفت: هنوز توافقی نکرده‌ایم که جزئیات آن را بگوییم. وقتی توافق شد متن آن را روی سایت می‌گذاریم تا همه آن را ببینند.

**********************************

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات