صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۶۶

تلاش رسانه های محور عبری- غربی برای وارونه سازی روند احیای برجام

نباید بر اساس محتوای رسانه های محور شیطانی عبری- غربی- عربی موضوعات مختلف بخصوص  توافق نامه هسته ای را تجزیه و تحلیل کرد.

اصلی ترین و اساسی ترین راهبرد دشمن در پیشبرد رویکردهای ضد ایرانی خود، تمرکز در حوزه رسانه ای جهت تاثیرگذاری در ادراک جامعه است. در این میان دشمن برای تغییر در قدرت تحلیلی جامعه از رساننه های مختلفی جهت نشر اخبار غیر واقعی و غیر مرتبط استفاده می کند. از این رو دشمن از طریق جنگ شناختی، بدنبال بسترسازی برای جذب سیاهی لشکر است. چنان غرب روی این موضوع برنامه ریزی کرده است که متاسفانه در  داخل کشورمان، کد خبری و مطلب نشری رسانه های محور عبری- غربی- عربی را بعنوان یک سند معتبر مطرح می کنند. این موضوع باعث سو استفاده دشمن شده، تا آنها جرات بیشتری در تخریب کشور، تغییر هویت، وارونه سازی واقعیت ها و در آخر نیز ناکارآمدی را مطرح کنند. یکی از عملکرد رسانه های مذکور در جریان مذاکرات برجام مشهود بود. در واقع رسانه های محور مذکور برای شرطی سازی جامعه و تحمیل درخواست های غیرقانونی و غیر واقعی دشمن به صورت شبانه روزی محتوای کذب پخش کردند. اینکه جمهوری اسلامی ایران امتیازات بی شماری در روند احیای برجام  به طرف آمریکایی داده است، ایران به جز برجام، هیچگونه پلنی برای مدیریت کشور ندارد و صدها مطال غیر واقعی، بخشی از رفتار غرب در جریان مذاکرات بوده است. از این رو زمانی که ایالات متحده آمریکا به به متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد، العربیه یک ادعای غلطی را مطرح کرد. خبرگزاری العربیه وابسته به آل سعود در خبری جعلی از رد همه شروط ایران برای احیای برجام توسط آمریکا خبر داده و مدعی شده بود که آمریکا در پاسخ خود خواستار غنی‌سازی اورانیوم تا سقف حداکثر ۴ درصد توسط تهران و لغو محدودیت‌ها برای بازرسی از تاسیسات اتمی ایران شده است. سید محمد مرندی چهارشنبه شب، طی پیامی در توئیتر نوشت: ادعای مطرح شده توسط العربیه کاملا غلط است. ایران تازه بررسی پاسخ را آغاز کرده است و بعد از اتمام بررسی‌ها، هماهنگ‌کننده را از نتایج این بررسی مطلع خواهد کرد.
به گزارش مشرق نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارشی را که به نقل از شبکه سعودی العربیه در برخی رسانه‌ها با محتوای پاسخ آمریکا به نظرات ایران منتشر شده، تکذیب کرد.
به گفته این منبع آگاه مفاد این گزارش غیرواقعی بوده و شبکه مزبور تنها برای موجه جلوه دادن آن ادعاهای خود را با برخی عبارات که به نظر می‌رسد از متن برجام برداشت شده باشند، ترکیب کرده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داده و گفته بود: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
همچنین،ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ارسال پاسخ واشنگتن به درخواست ها و نظرات ایران را در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم ها تایید کرد و گفت که بررسی نظرات ایران به پایان رسید و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.
برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.
 جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن انتفاع اقتصادی مردم تامین، تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود. از این منظر، اگر طرف مقابل مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد. در این موقعیت تاثیرگذار باید از رفتار و جدیت دولت در روند مذاکرات برجام، که بر خلاف رویه قبلی بدنبال تامین حداکثر منافع کشورمان است، نباید غافل شد.

موضوع بعدی این است که نباید بر اساس محتوای رسانه های محور شیطانی عبری- غربی- عربی موضوعات مختلف بخصوص  توافق نامه هسته ای را تجزیه و تحلیل کرد. بدون شک این رسانه ها  براساس رویکرد استکباری غرب بخصوص آمریکا رفتار می کنند و در تلاش هستند که جمهوری اسلامی را مغلوب سیاست های خود کنند و در آخر نیز با طرح ناکارآمدی نظام، بی اعتمادی مردم را بصورت عمومی مطرح کنند. براساس سیاست های نظام اسلامی، راه پیشرفت و توسعه ایران، منوط به برجام نیست و کشور از ظرفیت های مختلفی که هم اکنون بخشی از آن ها فعال شده است بدنبال تامین منافع خود بوده است که در یک سال گذشته به موفقیت های بزرگی نیز رسیده است. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
غرب از طریق برجام می خواهد ایران را مهار کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات