صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۱۶۸۸

سخنی با خانه سینما/ آیا بیانیه خانه سینمای ایران هم راستا با خط فکری دشمن بود؟

خانه سینمای ایران خطی دقیقا مطابق با شبکه های خود فروخته و دروغ گو که مکررا دروغ های آنها افشاء شده است و ارتباط آنان با دشمنان قسم خورده ایران ثابت است، کشیده است

 اخیرا بیانیه ای تحت عنوان " بیانیه خانه سینمای ایران" منتشر شد  که در این زمینه نکاتی وجود دارد که به برخی اشاره می گردد: نکته اول اینکه دید جامعه نسبت به هنرمندان و ورزشکاران عزیز،همان رویکردی  است که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی در تاریخ 11 آبان 1401 در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان افسری نیرو های مسلح بیان فرمودند:" ... جامعه‌ی ورزشی ما جامعه‌ی سالمی است، جامعه‌ی هنری ما هم جامعه‌ی سالمی است. عناصر مؤمن، علاقه‌مند، باشرف، در این جامعه‌ی ورزشی و هنری کم نیستند، زیادند." از این رو همسو با رهبر معظم انقلاب، جامعه هنری و ورزشی را متشکل از عناصر مومن و با شرف می دانیم.

لکن رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی فرمودند: "حالا چهار نفر هم یک حرفی میزنند؛ حرف آنها ارزشی ندارد. اینکه حالا آیا عناوین مجرمانه بر حرف آنها تطبیق میکند یا نه، به عهده‌ی قوّه‌ی قضائیّه است، امّا از لحاظ نگاه عمومی هیچ اهمّیّتی و ارزشی ندارد و جامعه‌ی هنری ما و ورزشی ما با این گونه حرکتها، با این رفتارهای دشمن‌شادکن، آلوده نخواهد شد."

جای بسی خرسندی است که ما هنرمند و ورزشکار مومن و سالم داریم و آنچه اهمیت دارد غلبه عناصر مومن بر مقابل آن است که وظیفه مهم خانه سیمنای ایران تربیت و بکار گیری بیشتر عناصر باشرف و مومن در کسوت هنرمند است که با سخنان معظم له این ثابت می شود که خانه سینمای ایران در این زمینه موفق عمل کرده است،لذا بدیهی است در کنار رویش های خوبی که سینمای ایران از این جنبه برایش حاصل شده است در مقابل افراد غیر مومن و هنجار شکن و همسو با دشمن ایران عزیز نیز، تمهیداتی مد نظر قرار دهد و صف هنرمندان لایق را از هنرمندان نالایق جداکند.

با توجه به سابقه این چنینی از خانه سینمای ایران، بیانیه منتشر شده موجبات تعجب مردم ایران و دغدغه مندان اعتلای ایران اسلامی را در بر داشت که چطور رئیس هئیت مدیره خانه سینمای ایران تخلفات صورت گرفته در گذشته و حال این اقلیت از به اصطلاح هنرمند را نادیده گرفته است.

در این راستا چند نکته مطرح می شود:

1- در ابتدای بیانیه متاسفانه آمده است( خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود  هشدار می دهد در صورتی که  تهدید ها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده ،  از  همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.)

خانه سینمای ایران خطی دقیقا مطابق با شبکه های خود فروخته و دروغ گو که مکررا دروغ های آنها افشاء شده است و ارتباط آنان با دشمنان قسم خورده ایران ثابت است، کشیده است. آیا ایران اسلامی نسبت به مردم معترض با خشونت عمل کرده است؟! اصلا مردم در منظر شما چه کسانی هستند؟ کسی که به خیابان می آید و آسایش مردم را سلب می کند، مغازه و معیشت مردم را در این وضعیت سخت اقتصادی مختل می کند و خسارت وارد می کنند و مامورین انتظامی و حافظ امنیت را می کشند، مردم هستند؟! رفتار ج.ا.ا با این افراد چگونه باید باشد.؟
شما این عده معدود که در سطح جامعه ناامنی به ارمغان می آورند را مردم حساب می کنید؟!آیا حضور مردم در پای تشیع جنازه شهدای این روزهای شهدای امنیت چه از مردم، طلبه، سپاهی، نیروی انتظامی و ...که توسط اغتشاشگران کشته می شود که چند صد برابر این جنایت کاران است را نمی بیند؟

این روز ها برخی از هنرمندان که البته در اقلیت هستند با انتشار پست های تحریک کننده، نوجوانان و جوانان و دقیقا تکرار دروغ های رسانه های فارسی زبان خارجی و تغذیه شده از کانال آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود بر آتش این ناامنی ها می دمند و شما در بیانیه خود به جای هشدار به این افراد، به کشور مقتدر ایران هشدار می دهید!
هنرمند بیدار است، که اگر بیدار نبود قاطبه آنان از افراد مومن، با شرف و اهل ایمان تشکیل نمی شدند، و شما با تهدید ایران عزیز دقیقا می خواهید چه کسانی را وادار به اعتصاب علیه جمهوری اسلامی ایران بکنید.

در بیانیه خانه سینما ازکسانی دفاع می شود که در کنار تکرار دروغ های منتشره در رسانه های دشمن، زمانی هنرمندان عزیز کشور را متهم به ارتباط جنسی و تقسیم نقش در پارتی های شبانه کردند. و چه دلها که خون شد از عده ای خود فروخته که با تهمت و ارعاب و باج خواهی آبروی بسیاری از هنرمندان شاخص و شهیر این کشور را در رسانه ها بردند تا این ذهنیت را برای دنیا ترسیم کنند که هنرمند اگر می خواهد در صحنه حاضر شود باید فلان و فلان ... بد نیست ریاست محترم هیئت مدیره خانه سینمای ایران و اعضاء دیگر آن نگاهی به مصاحبه های احضار شدگان به دادگاه بیاندازند و ببنید قبلا آنها چه گفته اند.

2- در ادامه بیانیه آمده: "در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما  و اعلام پیگیری سازمان سینمایی  برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد."

در کجای دنیا شخص اجازه تخلف و برهم زدن امنیت جامعه را دارد؟ چرا هنرمند را تافته جدا بافته از بدنه مردم عزیز ایران فرض کرده اید؟ نیاز به رایزنی نیست، آنان متهم هستند و اتهاماتی متوجه آنان است که بسیاری از آن با یک سرچ کوتاه در اینترنت و مراجعه به صفحات اجتماعی آنان قابل درک است. حال قوه قضائیه باید از جنایات آنان به عنوان سرشاخه های ناامنی کشور بگذرد؟!  قوه قضائیه با مستندات باید در مقابل یک عده هنجار شکن بایستد،مگر شوخی است که خیابان را به خشونت بکشید و افرادی آسیب و کشته شوند و عوامل آن مجازات شوند اما مباشران، که گناهشان از عامل بیشتر است فقط به خاطر اینکه در چند فیلم حضور داشته است در خانه امنی به سر ببرند. نه ... این انصاف نیست هر کس به اندازه جرمش باید مجازات شود و اگر واقعا آنان را بی گناه می دانید، سعی بر اثبات خلاف آن داشته باشید.

3-  و چقدر بی انصافید که نوشتید: خانه سینما اتهام هایی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی" ، "تشویش اذهان عمومی" ، " نشر اکاذیب" و "همراهی با رسانه های بیگانه" که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است  سینماگران  تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.

حال این سئوال مطرح می شود که:  این مسئولان کار نابلد را دقیقا چه کسانی بر این مردم تحمیل کردند؟
یادتان هست در میتنیگ حسن روحانی به عنوان مسئول وضع موجود، همکاران شما صحنه گردان بودند. یادتان رفته است.؟! بگوییم چه کسانی بودند که می گفتند اگر او بیاید همه چیز درست می شود!

ایران اسلامی بر خلاف بسیاری از کشورهای مدعی آزادی بیان و عقیده، با کسانیکه عقیده خود را بازگو می کنند کاری ندارد و در روند زندگی آنان اختلالی ایجاد نمی کنند و چه بسیار افرادی که عقیده شان متفاوت است و ابراز می کنند و ایران عزیز و مسئولین عالی رتبه همانند پدری مهربان و دلسوز با آنان سخن می گویند.

بله هنرمند جایش در زندان نیست! اما کدام هنرمند؟ هنرمندی که قدر خود را نمی داند؟ هنرمندی که متوجه موقعیت خود نیست؟ در دنیا با هنرمندانی که بهتر و مطرح تر از هنرمندان ما هستند اگر یک هزارم این فعالیت های که این عده معدود انجام دادند را می دادند،چگونه برخورد می کردند.؟

جین فوندا، بازیگری که پنج مرتبه  به جرم اعتراضات و رهبری اعتراضات علیه سوخت فسیلی و گرمایش جهانی، در ایالات متحده آمریکا بازداشت شد. محمدعلی کلی، بوکسور معروف و قهرمان جهان» چندین مرتبه بازداشت و بازپس‌گیری لقب‌های قهرمانی آمریکایی، به‌دلیل اعتراضات بشردوستانه علیه جنگ ویتنام، «مارک روفالو» بازیگر «هالک» بازداشت‌های مختلف به دلایل اعتراض به سوخت فسیلی، اعتراضات علیه شرکت‌های نفتی، اعتراضات نسبت به سیاست‌های ترامپ و اعتراضات نسبت به وقایع فلسطین، «جورج کلونی» یکی از سلبریتی‌هایی است که در اعتراضات بشردوستانه شرکت می‌کند و بارها توسط پلیس دستگیر شده است. سال ۲۰۱۲ جورج کلونی با پدرش در بین تظاهرات‌کننده‌ها دستگیر شد. «جیمز کرومول» بازیگر سرشناس به‌دلیل اعتراض علیه جنگ ویتنام در سال ۱۹۷۱ برای اولین‌بار بازداشت شد و در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ در تظاهرات بشردوستانه بازداشت شد. «شلین وودلی» بازیگر در جریان اعتراضات به مشکلات محیط‌زیستی به‌دلیل گذشتن از خطوط قرمز اعتراضات بازداشت شد. «واکین فینکس» بازیگر نقش جوکر که برنده جایزه اسکار شد در جریان اعتراضات به مشکلات زیست‌محیطی پس از سخنرانی عمومی در سال ۲۰۲۰ دستگیر شد. «تد دانسون» بازیگر و سخنگوی مقابله با مشکلات زیست‌محیطی در سال ۲۰۱۹ به جرم هدایت معترضین به مشکلات زیست‌محیطی دستگیر شد. «دنی گلور بازیگر و کارگردان» در سال ۲۰۱۰ به‌دلیل شرکت در اعتراض به پایین بودن سطح درآمد کارگران دستگیر شد و در سال ۲۰۲۱ در اعتراض به تعصب علیه آسیایی‌ها سخنرانی کرد و سخنرانی او توسط پلیس قطع شد. «دریل‌ هانا» بازیگر ‌هالیوودی و فعال محیط‌زیست بارها توسط پلیس در اعتراضات دستگیر شده است.(گزارش روزنامه کیهان).
به راستی کدام هنرمند می توانند در مورد 11 سپتامبر سخن بگوید و مورد تعقیب قضایی قرار نگیرد.!؟
هیچکس به خاطر عقیده زندانی نشده است، وقایع را وارانه نکنید، آنان با دشمن همراهی کردند و دقیقا نشر اکاذیب کردند و دقیقا بر علیه امنیت ملی عمل کردند و ذهن های نوجوانان و جوانان عزیزی که از اینان الگو برداری کردند را تشویش کردند.

4- جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین کند.
این درخواست دقیقا درخواست مردم عزیز ایران نیز هست و ما مجدانه و دلسوزانه می خواهیم اما این فشارها با بیانیه حل و فصل نمی شود بلکه  این فشارها و تهدیدات با مجازات عاملین و مباشرین ناامنی در ایران عزیز از بین ببرند و هر آنکس که موجبات ناامنی و فشار بر مردم را ایجاد می کند از بین ببرد.
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رضائیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
0
بسیار جالب و کامل. تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
عالی وجامع نقد کردید سپاس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات