صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۸۴۳
در گفت‌وگو با بصیرت مطرح شد

جدی: ایجاد درآمد مالیاتی با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و قدرت خرید یکی از مهمترین دغدغه‌های اقتصادی و مطالبات مردمی به شمار می‌رود، تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که به تأمین منافع ملی و افزایش ثروت ملی می‌انجامد.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفت‌وگو با علی جدی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif به گزارش بصیرت، علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی بصیرت، در خصوص تلاش مجلس برای تصویب نهایی طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: قطع به یقین با تصویب این طرح و اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به میزان زیادی شاهد کاهش سوداگری در بازارهای مختلف خواهیم بود. پر واضح است سوداگری در بازارهای مختلفی مثل ارز، طلا و سکه منجر به افزایش تقاضا و بالا رفتن خود به خود قیمت‌ها می‌شود. به همین خاطر طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شده و قرار است زوایای مربوط به این طرح در صحن مجلس مورد بررسی و موشکافی دقیق قرار بگیرد.

* وی در این باره افزود: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک ابزار بازدارنده در تمام کشورهای دنیا و قدرت‌های اقتصادی به خوبی اجرا می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که با کنترل سوداگری و دریافت مالیات‌های سنگین از فعالیت‌های غیرمولد سرمایه‌ها به سمت تولید گسیل می‌شوند. به همین خاطر انتظار می‌رود با تصویب این طرح در صحن مجلس، شاهد افزایش ارزش افزوده در کشور باشیم.

* عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال در موضوع سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های غیرمولد نیازمند نظارت و بازنگری قوانین و ابزارهای نظارتی هستیم تا سرمایه‌ها صرفاً در مسائل سفته‌بازی هزینه نشود و توجه سرمایه‌ها به حضور در فعالیت‌های غیرمولد کاهش یابد. به همین خاطر انتظار می‌رود نمایندگان مجلس به دلیل اهمیت، این موضوع را هر چه زودتر در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد رونق فعالیت‌های تولیدی باشیم.
علی جدی معتقد است که با تصویب این طرح سرمایه‌ها به سمت فعالیتهای مولد می‌رود و با رونق گرفتن تولید آنچنان که خواست رهبر انقلاب است، دولت می‌تواند از فعالیت‌های مولد درآمد مالیاتی کسب کند تا به کشور کمک شود. در این صورت است که سرمایه‌ها دیگر به سمت و سوی دلالی نمی‌رود بلکه با حضور در فعالیت‌های مولد منتج به درآمد نهایی برای مردم می‌شود.

* عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه‌های مردمی باید در خدمت رشد اقتصاد و جهش تولید باشد تا در جهت تولید ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی بیشتر و ایجاد اشتغال، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را حل کند.

* علی جدی، نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و قدرت خرید یکی از مهمترین دغدغه‌های اقتصادی و مطالبات مردمی به شمار می‌رود، تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه به تأمین منافع ملی و افزایش ثروت ملی می‌انجامد.

* این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: از آنجا که هر سرمایه‌ای که به سمت سفته‌بازی برود نه تنها برای کشور منافعی ایجاد نمی‌کند، بلکه زیان‌های شدیدی به روند تولید و درآمدزایی بدون تورم کشور وارد می‌کند، به همین خاطر انتظار می‌رود با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سرمایه‌ها بیشتر به سمت تولید و فعالیت‌های مولد برود نه اینکه صرفاً برای کارهای غیرمولد استفاده شود. در این صورت دولت موظف می‌شود با اخذ مالیات‌های بالا راه را بر هرگونه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های سوداگرانه ببندد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات