صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۴۳۶۹۸

تحولات اوکراین/ تاکید رهبران آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا بر ادامه حمایت از کی‌یف

 اولاف شولز، صدراعظم آلمان به همراه جو بایدن، امانوئل ماکرون، ریشی سوناک و جورجیا ملونی - رهبران ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و ایتالیا توافق کردند که به حمایت نظامی خود از کی‌یف به عنوان بخشی از هماهنگی یورو-آتلانتیکی ادامه دهند. این مطلب را روز چهارشنبه اشتفان هبشتریت، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد.
به گفته وی، رهبران کشورهای فوق گفتگوهای تلفنی با یکدیگر داشتند که موضوع اصلی آن امنیت اوکراین بود و هر پنج رئیس دولت توافق کردند که به حمایت نظامی از اوکراین در یک هماهنگی نزدیک یورو-آتلانتیکی ادامه دهند.
در همان روز چهارشنبه، دولت آلمان تصمیم خود برای ارسال تانک‌های لئوپارد 2 به اوکراین را تایید کرد. برلین در مرحله نخست 14 تانک لئوپارد را از ذخایر تسلیحاتی بوندس وهر (نیروهای مسلح آلمان) به کی‌یف خواهد فرستاد. در بیانیه دولت آلمان  یادآوری شده که سایر کشورهای اروپایی - شرکای آلمان - نیز اجازه دارند تا این نوع تانک‌های آلمانی را از انبارهای خود به اوکراین منتقل کنند.
اولاف شولز، صدراعظم آلمان معتقد است که تانک‌های آلمانی لئوپارد در اوکراین بسیار موثر  خواهند بود. او در یک مصاحبه گفت: "آنها بسیار موثر هستند، بنابراین برای ارتش اوکراین مفید خواهند بود." شولتز همچنین اطمینان داد که حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داشت.
به گفته بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، اولین خودروهای جنگی احتمالاً ظرف سه ماه آینده به اوکراین تحویل داده خواهند شد.
سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه نیز بطور همزمان اعلام کرد که این کشور نخستین خودروهای زرهی AMX10-RC را در ماه فوریه به اوکراین تحویل خواهد داد.
در عین حال، جو بایدن ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری از تحویل 31 دستگاه تانک M1 آبرامز به اوکراین خبر داد.
همچنین روز چهارشنبه وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که ارزش بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین با احتساب تامین تانک های آبرامز، به 400 میلیون دلار خواهد رسید. در بیانیه پنتاگون اشاره شده که از ابتدای ریاست جمهوری جو بایدن کل کمک های نظامی آمریکا به اوکراین به 27.8 میلیارد دلار و در مجموع از سال 2014 به اینطرف به 29.9 میلیارد دلار رسیده است.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به نوبه خود هشدار داد که عرضه تانک‌های لئوپارد 2 به کی‌یف، نویدبخش خوبی برای روابط روسیه و آلمان نیست.  دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه پیش از اینکه نیز تاکید کرده بود که ادامه ارسال تسلیحات سنگین توسط کشورهای غربی به کی‌یف تنها به مشکلات اوکراین می‌افزاید، ولی هیچ تغییری در  پیشرفت روسیه در جهت دستیابی به اهدافش نخواهد داشت.
در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز سیصد و سی‌ و هفتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

زلنسکی انتظار دارد بعد از تانک، هواپیماهای جنگی از غرب دریافت کند 
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین صبح امروز، پنج شنبه در واکنش به تصمیم غرب برای انتقال تانک به این کشور، اعلام کرد که کی‌یف انتظار دارد که هواپیماهای جنگی، توپخانه و موشک‌های دوربرد نیز از کشورهای غربی دریافت کند.
 رئیس جمهوری اوکراین در پیامی تصویری در کانال تلگرام خود گفت: «من امروز با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره نیازهای نظامی اوکراین صحبت کردم. ما همچنین باید راه برای عرضه موشک های دوربرد به کشور هموار کنیم، این مسئله بسیار مهم است. همچنین ما باید همکاری خود را در زمینه توپخانه گسترش داده و باید وارد مرحله تامین هواپیمای جنگی برای ارتش اوکراین شویم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات