صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۶۰

انتخابات ضرورت جامعه/ ثمره‌ای برای انقلاب/ وقتی مشارکت آینده جامعه را رقم می‌زند

حضور و مشارکت مردمی از اقشار و گروه‌های مختلف می‌تواند دست دشمن را از توطئه‌های مختلف علیه نظام و انقلاب کوتاه کند چرا که نظامی که پشتوانه‌ای به قدرت یک ملت داشته باشد قطعا پیروز دنیای بین‌الملل و سربلند عرصه داخلی خواهد بود
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ ملیحه زرین‌پور

انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود در ۲۲ بهمن ۵۷ مقابل استکبار جهانی و بیرون راندن عوامل آن‌ها کاری کارستان برای همیشه تاریخ کرد تا نه تنها ملتی را از زیر بار جور و ستم بیگانگان برهاند و الگویی برای همه آزادگان و ستم دیدگان باشد تا علیه جور و ستم دشمنان مقاومت کرده و خود تصمیم ساز سرنوشت، دارایی‌ها و منابعشان باشند بلکه خالق دستاورد‌هایی باشد که ایرانی پرتوان را امروز بر بلندای علم و فناوری از توسعه علوم فضایی و ارسال ماهواره و فضاپیما تا ساخت موشک و پهپاد و دارو‌های پزشکی سرآمد کند.

دستاورد‌های بزرگ انقلاب
انقلاب شکوهمند ایران دستاورد‌ها و ثمرات پرشماری را در حوزه‌های مختلف برای کشور و نظام مردمی و اسلامی آن به دنبال داشته است دستاورد‌هایی که علاوه بر بهبود شاخص‌های کیفی زندگی و خدمات، به مقوله سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و علمی هم توجه اساسی و زیربنایی داشته است. هرچند در این مسیر با توطئه‌های دشمن از تحریم‌های اقتصادی و دارویی تا دشمن تراشی‌های اجتماعی توسط فریب خوردگان داخلی و خائنین وطن فروش خطرات و مشکلاتی چه در حوزه معیشت مردم چه در حوزه فرهنگ و اقتصاد ایجاد کرده است.

انتخابات؛ ارمغان بزرگ سیاسی و اجتماعی انقلاب ایران
باید عنوان کرد سهیم شدن و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی از کوچکترین تا بزرگترین مباحث سیاسی و مدیریتی کشور از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران برای جامعه انقلابی و مردم مسلمان ایران بوده است که نمونه بارز آن انتخابات آزاد و به دور از هر گونه تاثیرگذاری سیاسی، حزبی، قومی و گروهی البته با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و پیش از آن امام راحل (ره) بوده است.

مشارکت در آینده سیاسی
باید تاکید کرد برگزاری فرایند انتخابات به منظور تعیین بسیاری از مناصب و پست‌های مدیریتی در کشور که مهمترین آن انتخابات ریاست جمهوری به عنوان سکاندار اجرایی کشور و انتخابات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان متولیان قانونگذاری و ناظران اجرای آن از جمله مباحثی بوده که بیانگر توجه واقعی به نظرات مردم در شکل‌گیری شاکله سیاسی و مدیریتی کشور است امری که مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت و آینده سیاسی کشور را نشان می‌دهد.
تاریخ انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تاکنون تحولات و فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دیده است؛ تحولاتی که گاه خنده، شادی، جشن و سرور عمومی را در پی داشته و گاه با نفوذ و توطئه دشمن در برهه‌ای حساس و فریب عده‌ای ساده لوح این مشارکت عمومی را به تلخ کامی کشانده و البته باز با حضور به موقع مردم در صحنه حمایت از نظام و انقلاب آن را به شیرینی کشانده است مانند آنچه در انتخابات سال ۸۸ و بعد از آن اتفاق افتاد.

نقش انتخابات و مشارکت در آینده کشورم
باید اذعان کرد در طول چهل و اندی سال از انقلاب ۳۶ انتخابات در کشور برگزار شده که هر یک به تناسب زمان از جایگاه و برهه تاریخی منحصر به فردی برخوردار بوده و نقش موثری در مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود داشته اند.
انتخابات پیش رو در اسفندماه سال جاری عرصه دیگری از حضور و مشارکت مردم انقلابی ایران در سرنوشت و آینده سیاسی اشان است و قطعا حضور و مشارکت بالا همانند انتخابات گذشته باز هم انقلاب شکوهمند ایران و ایرانی را در عرصه سیاسی سربلند می‌کند. انتخابات پرشوری که قطعا با حضور طیف‌های گوناگون در عرصه رقابت حضور همه اقشار و گرایشات سیاسی را رقم می‌زند.

حساسیت انتخابات پیش رو
اما این دوره از انتخابات از حساسیت بیشتری به نسبت دوره‌های قبلی برخوردار است چرا که جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاست خارجی و التهابات سال گذشته در برخی از مناطق کشور و البته مباحث اقتصادی ناشی از تحریم شرایط حساسی میگذراند لذا ضرورت مشارکت عمومی در این دوره از انتخابات و حضور حداکثری مردم در این رخداد سیاسی دوچندان است.
به گفته اندیشمندان و کارشناسان سیاسی نقش آفرینی و مشارکت مردم در انتخابات عنصری مهم و تاثیرگذار در سرنوشت نظام و انقلاب بوده و تعدد و تکثر کاندیدا‌ها از احزاب، گروه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نقش پررنگی در انتخابات پرشور خواهد داشت و قطعا انتخابات پر شور دهان یاوه گویان خارج نشین و دشمنان در لباس دوست را خواهد بست.

نیاز کشور به متخصصان
از طرفی به ظن کارشناسان هر اندازه طیف و گستره بیشتری از فرهیختگان و نخبگان در انتخابات ورود کنند، مشارکت و نقش آفرینی مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت. چراکه مجلس به افراد متخصص در موضوعات مختلف حکمرانی نیاز دارد، افرادی که در قانون گذاری و در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات بین‌الملل درک درستی از مسائل داشته باشند و بتوانند در برهه‌ها و مواقع حساس تصمیمات درست و به جایی با در نظر گرفتن مصلحت عموم مردم و جامعه بگیرند تا این کشتی تحریم زده و درگیر در طوفان‌ها و توطئه دشمنان را به سلامت به سر منزل مقصود رسانده و به نسل‌های آینده با پیشینه‌ای کارآمد تحویل دهند.
حضور و مشارکت مردمی از اقشار و گروه‌های مختلف می‌تواند دست دشمن را از توطئه‌های مختلف علیه نظام و انقلاب کوتاه کند چرا که نظامی که پشتوانه‌ای به قدرت یک ملت داشته باشد قطعا پیروز دنیای بین‌الملل و سربلند عرصه داخلی خواهد بود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات