صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۰۳۹

عالم برجسته اهل تسنن پاکستان: آیت‌الله رئیسی قهرمان دفاع از اسلام و قرآن بود

عالم برجسته اهل تسنن و رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، اندیشه‌های رئیس جمهور شهید ایران را مشعل فروزان برای وحدت و انسجام مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: سخنرانی تاریخی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل ایشان را به قهرمان دفاع از اسلام و قرآن تبدیل کرد.

«علامه راغب حسین نعیمی» رئیس جامعه نعیمیه که به تازگی به عنوان رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان برگزیده شده است، در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در حادثه سقوط بالگرد برای عرض تسلیت به خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور مراجعه و با «اصغر مسعودی» وابسته فرهنگی ایران و مسئول خانه فرهنگ دیدار کرد.

این عالم برجسته اهل تسنن ضمن ابراز همدردی با ملت ایران اظهار داشت: آیت الله رئیسی در ایدئولوژی و عقیده خویش استوار و ثابت قدم و همچنین مورد اعتماد خاص حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بود.

وی رئیس جمهور شهید ایران را رهبر شجاع و قهرمان جهان اسلام در دفاع از قرآن و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: سخنرانی ایشان در سازمان ملل، ایشان را به قهرمان جهان اسلام و مدافع شجاع از غزه و فلسطین تبدیل کرد.

رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان افزود: شهادت ایشان نه تنها برای ملت ایران که برای ملت پاکستان و جهان اسلام هم دردناک بود لذا ما شریک غم شما و ملت عزیز ایران در این ضایعه بزرگ هستیم.

نعیمی در پایان گفت: بر اساس عنایت و لطف الهی با فقدان یک شخصیت بزرگ، افراد دیگری این مسیر و راه را ادامه خواهند داد.

مسعودی به عنوان مسئول خانه فرهنگ ایران نیز ضمن قدردانی از حضور دکتر نعیمی بابت ابراز دوستی و برادری با ملت ایران در این شرایط سخت، اظهار داشت: شهید ابراهیم رئیسی همواره بر تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه تأکید داشتند و می‌گفتند که ما ارتباطاتمان را با کشورهای همسایه تقویت خواهیم کرد و کشور پاکستان در اولویت برنامه های او قرار داشت.

وی افزود: آیت الله رئیسی طی سفر اخیر خود به پاکستان گفته بود که پیوند ما با پاکستان ناگسستنی است و اکنون مشاهده می کنیم که مردم پاکستان پس از شهادت آن بزرگوار با ایستادگی در کنار ملت ایران، صداقت قول رئیسی را به اثبات رساندند.

مسعودی گفت: ما معتقدیم که اگر دولت های اسلامی با هم متحد باشند، هرگز اسرائیل غاصب نمی تواند بر کشورهای اسلامی حاکمیت کند.

عالم برجسته اهل تسنن پاکستان: آیت‌الله رئیسی قهرمان دفاع از اسلام و قرآن بود  دیدار رهبر جماعت اسلامی پاکستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران

بر اساس این گزارش، سفارت ایران در اسلام‌آباد، نمایندگی‌های سیاسی کشورمان و خانه‌های فرهنگ ایران در چهار شهر پیشاور، لاهور، کراچی و کویته طی روزهای اخیر میزبان مقام‌های بلندپایه پاکستانی، مسئول نهادهای دولتی، رهبران احزاب و چهره‌های مذهبی و مدنی است که برای عرض تسلیت و همدردی با ملت و دولت کشورمان مراجعه می‌کنند.

عالم برجسته اهل تسنن پاکستان: آیت‌الله رئیسی قهرمان دفاع از اسلام و قرآن بود  هیات حوزه علمیه جامعه المنتظر شهر لاهور در سفارت ایران در اسلام‌آباد

نخست وزیر پاکستان نیز پیش از سفر روز گذشته (چهارشنبه) خود به تهران، با حضور در سفارت ایران در اسلام‌آباد دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد را امضا کرد و این ضایعه عظیم را به سفیر ایران تسلیت گفت‌.

جانشین رئیس جمهور پاکستان نیز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان را به مردم ایران تسلیت گفت و تاکید داشت که پاکستان یک دوست و برادر عزیز خود را از دست داد.

عالم برجسته اهل تسنن پاکستان: آیت‌الله رئیسی قهرمان دفاع از اسلام و قرآن بود  دیدار علامه سید جواد نقوی رئیس حوزه علمیه عروه الوثقی با سفیر ایران

عالم برجسته اهل تسنن پاکستان: آیت‌الله رئیسی قهرمان دفاع از اسلام و قرآن بود  حضور هیات حزب مجلس وحدت مسلمین به ریاست سناتور جعفری رئیس این حزب و نماینده مجلس سنای پاکستان در سفارت ایران
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات