تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۷۶۱
سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی و ابعاد عملیات پهپادی یمن علیه تل آویو در کنار تجاوز این رژیم به خاک یمن از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) به تازگی در یک حکم تاریخی، ادامه حضور رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را غیرقانونی اعلام کرده و خواستار توقف فوری اشغالگری شد.

با وجود آنکه این حکم به صورت مشورتی و غیرالزام آور صادر شده است اما تحولی مهم در برخورد بین‌المللی با موضوع اشغال سرزمین‌های فلسطینی به حساب می‌آید.

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه القدس العربی در گزارشی در خصوص حکم دادگاه لاهه علیه تل‌آویو نوشت: با وجود آنکه رأی دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی با تأخیر ۱۸ ماهه صادر شد اما یک دستاورد معنوی چند بُعدی به شمار می‌رود که طرف‌های فلسطینی، عربی و بین المللی حامی آرمان فلسطین به آن مباهات می‌کنند چرا که دروغ رایج تل‌آویو مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم قانون مدار و تنها رژیم دموکرات در منطقه است رسوا کرد.

در چارچوب حکم صادره در خصوص شکایت آفریقای جنوبی از نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و احتمال صدور حکم بازداشت در حق سران این رژیم، مقامات تل‌آویو دیگر نمی‌توانند به دروغ‌های خود مبنی بر اجرای قانون ادامه دهند.

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه رأی الیوم نیز در خصوص نتانیاهو و بایدن نوشت: بایدن اسیر نتانیاهو شده چرا که باید آرا یهودیان آمریکا را به سمت خود بکشاند. بایدن هر طور که شده تلاش می‌کند یک پیروزی از طریق توافق میان حماس و تل‌آویو برای کمپین انتخاباتی خود دست و پا کند چرا که بیش از هر زمان دیگری به این پیروزی در سایه افزایش مخالفت‌ها در میان دموکرات‌ها با حضور وی در کارزار انتخاباتی نیاز دارد. این در حالی است که نتانیاهو بر مواضع خود مبنی بر عدم عقب نشینی از محور فیلادلفیا و تحویل دادن اداره گذرگاه رفح اصرار دارد.

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به یمن نوشت: نظامیان صهیونیست بعد از عملیات موفقیت آمیز پهپاد یمنی علیه تل‌آویو در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به صورت وحشیانه ای یمن را هدف قرار دادند. این نخستین بار است که بندر الحدیده واقع در غرب یمن از سمت اراضی اشغالی هدف قرار می‌گیرد. حمله تل‌آویو علیه یمن یک تنش خطرناک به شمار می‌رود و باعث می‌شود مرحله جدیدی از درگیری‌ها آغاز شود.

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه سوری الثوره در خصوص آمریکا نوشت: حافظه تاریخ مملو از سیاست‌های تروریستی دولت‌های آمریکا علیه ملت‌های آزادی خواه است که قصد داشتند در سرزمین خود به صورت مستقل زندگی کنند. آمریکایی که مدعی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای نخستین کشوری به شمار می‌رود از این سلاح‌ها در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن استفاده کرد. تجاوز ۱۰ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در این جنگ با حمایت تمام قد آمریکا از طریق وتوی هر گونه قطعنامه‌ای علیه تل‌آویو لکه ننگی دیگری بر پیشانی واشنگتن به شمار می‌رود.

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه سوری الوطن در خصوص یمن نوشت: از زمان آغاز طوفان الاقصی و اعلام مداخله مستقیم یمن در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، هیچ خواسته‌ای از سوی صنعاء جز توقف حملات وحشیانه علیه ملت مظلوم فلسطین مطرح نشد. عملیات پهپادی اخیر یمن علیه تل‌آویو نشان از توانمندی‌های فوق تصور نیروهای مسلح این کشور دارد. این پهپاد توانست بعد از طی مسافت ۲ هزار کیلومتری خود را به نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو برساند. اگر دامنه جنگ به یمن برسد آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند از مسافت ۲ هزار کیلومتری به پیروزی دست یابد در حالی که در کنار گوش خود یعنی در غزه نتوانسته به این پیروزی دست یابد؟

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه یمنی المسیره در خصوص حمله رژیم صهیونیستی نوشت: صهیونیست‌ها تلاش کردند بعد از هدف قرار دادن انبار شرکت برق در الحدیده یمن تمام رسانه‌های جهان را با تصاویر این حمله پُر کنند چرا که آن را یک پیروزی برای خود می‌دانند. این در حالی است که یمن زمانی که تصمیم گرفت به نبرد با رژیم صهیونیستی ورود کند به تمام تبعات آن فکر کرده بود. تل‌آویو نمی‌داند که یمن خود را برای هر احتمالی آماده کرده است؛ واکنش بعدی نه فقط برای ملت فلسطین بلکه برای خون خواهی شهدای یمن خواهد بود.

دادگاه لاهه دروغ‌های رایج تل‌آویو را رسوا کرد

روزنامه المراقب العراقی در خصوص عملیات پهپادی یمن نوشت: عملیات محور مقاومت در منطقه علیه رژیم صهیونیستی به شکل محسوسی طی دوره اخیر شدت گرفته است. این عملیات البته مختصات جدیدی دارد به طوری که شاهد استفاده از پهپادها و موشک‌های بالستیکی هستیم که خود را به مواضع حساس در قلب رژیم صهیونیستی می‌رسانند تا همزمان، اراضی اشغالی و آمریکا را به لرزه درآورند. کشورهای استکبار جهانی حساب این پیشرفت‌های نظامی محور مقاومت را نکرده بودند به ویژه آنکه یکی از این پهپادها مسافت ۲ هزار کیلومتری را بدون هیچ مشکلی طی کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات