صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۷۹

خون‌بازی در پاریس

گذشته، فرانسوا اولاند، وقتی در راه ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس بود تا دیدار دوستانه فرانسه در برابر آلمان را به تماشا بنشیند، هرگز به ذهنش خطور نمی‌کرد که با گوش‌های خود صدای ...
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: شب گذشته، فرانسوا اولاند، وقتی در راه ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس بود تا دیدار دوستانه فرانسه در برابر آلمان را به تماشا بنشیند، هرگز به ذهنش خطور نمی‌کرد که با گوش‌های خود صدای انفجارهای تروریستی را بشنود، صدایی که دو بار تکرار شد تا فرانسوا اولاند تحت شدیدترین تمهیدات امنیتی، ورزشگاه را ترک کند. ماجرای شب خونین پاریس تنها به انفجارهای نزدیک ورزشگاه ختم نشد. پلیس این کشور رسماً اعلام کرد، حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه از پاریس به وقوع پیوسته است که به رگبار بسته‌شدن تعدادی از شهروندان پاریس در یک رستوران و یک کنسرت موسیقی از سوی افراد مسلح از مهم‌ترین آنهاست. گروگان‌گیری در مرکز «هنری کاتلان» نیز پازل ایجاد رعب و وحشت در فرانسه را کامل کرد. رئیس‌جمهور فرانسه که خود از حملات تروریستی فرار کرده بود، ساعاتی بعد در برابر دوربین‌های تلویزیونی حاضر شد و برای اولین‌بار وضعیت اضطراری سراسری در فرانسه اعلام کرد و گفت: مردم فرانسه خوب می‌دانند که چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کنند و آنها را شکست بدهند. پس از این سخنان، با استقرار ارتش در خیابان‌ها، فرانسه به یک پادگان بزرگ تبدیل شد؛ اما این تدابیر هم نتوانست از گسترش رعب و وحشت جلوگیری کند تا آنجا که این نگرانی تا آن سوی اقیانوس‌ها نیز منتشر شد و آمریکا در شهرهای نیویورک، شیکاگو و بوستون تدابیر شدید امنیتی برقرار کرد.

در میان تلاش نظامیان فرانسوی برای تسلط بر اوضاع به‌هم‌ریخته پاریس و خط‌ونشان‌کشیدن رئیس‌جمهور فرانسه برای تروریست‌ها، گروه تروریستی تکفیری داعش رسماً مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و از آن به عنوان 11 سپتامبر پاریس یاد کرد. اظهاراتی که نشان می‌دهد، پیش‌بینی جمهوری اسلامی از حمله تروریست‌ها به کشورهای حامی آنها محقق شده است؛ چراکه مردم فرانسه در حالی شب گذشته قربانی تروریسم شدند که دولت فرانسه سال‌هاست از خون‌بازی داعش در سوریه حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات