صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۸۳

اخبار بورس/ چرا بانک‌ها پول سهام عدالت را کم واریز کرده‌اند؟ / آیا مردم به پولشان می‌رسند؟

برخی از سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند و در روز‌های ششم تا ۱۳ خرداد ماه به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نسبت به وجه واریزی برای فروش ۳۰ درصد از سهامشان معترض هستند.

سهامداران از بانک‌های مختلف نسبت به مبلغ واریز شده برای فروش سهام عدالت شاکی هستند، اما بیشترین اعتراض‌ها به بانک کشاورزی است.

مشتریان بانک کشاورزی مدعی هستند که این بانک برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت فقط حدود ۳۰۰ هزار تومان پول واریز کرده است

توضیح بانک کشاورزی چیست؟

در این خصوص حیدر سلیتی،  مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی به تجارت‌نیوز گفت: مبلغ واریز شده که مشتریان نیز نسبت به آن معترض هستند فقط پول فروش یک سهم است و همه ۳۰ درصد سهام عدالت را شامل نمی‌شود.

وی افزود: ما همه این ۳۰ درصد از سهام عدالت را برای همه سهامدارانی که به بانک کشاورزی درخواست فروش داده‌اند فروخته‌ایم، اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فایل واریزی سهام عدالت را به صورت تجمیعی برای ما ارسال می‌کنند و به صورت فرد به فرد نیست.

سلیتی در خصوص روند فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری بانک کشاورزی گفت: در روز ۱۲ خرداد از ۳۶ نماد بورسی حاضر در سبد سهام عدالت فقط یک سهم را فروختیم که این نماد شرکت مخابرات است. مبلغ این فروش ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که دیروز به حساب ۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر متقاضیان واریز شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی ادامه داد: در روز ۱۳ خرداد ماه ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سهام عدالت فروخته شد که تجمیعی از چند نماد بود و قرار است فایل تایید شده آن در روز شنبه هفته آینده به ما بدهند که تا آخر وقت شنبه هفته آینده برای متقاضیان فروش سهام عدالت (۲۹ هزار و ۵۳۲ نفر) واریز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روز ۱۸ خرداد ماه نیز حدود ۳۴ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به ما قول داده که فایل آن را در روز یکشنبه هفته آینده بدهد که براساس فایل تایید شده به حساب متقاضیان واریز شود؛ با این حساب کارگزاری بانک کشاورزی حدود ۸۴ میلیارد تومان از سهام عدالت مشتریان خود را فروخته است.

به هر سهامدار چقدر می‌رسد؟

پیش از این که بازار سهام به روند صعودی برگردد، برآورد شده بود که ۳۰ درصد سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی معادل چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بانک کشاورزی سهام عدالت مشتریان خود را به چه قیمتی فروخته است؟

سلیتی در این خصوص گفت: پول حاصل از فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که سهام یک میلیون تومانی دارند حدود چهار میلیون و برای سهامدرانی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند بیش از دو میلیون تومان شده است.

مسئولان دیگر بانک‌ها چه می‌گویند؟

در این خصوص امیر لعلی، مدیر روابط عمومی بانک صادرات نیز در پاسخ به توییت سردبیر تجارت‌نیوز مبنی بر اعتراض سهامداران به مبلغ واریزی بانک‌ها نوشت: «در این مورد می‌توانیم همگی اطلاع‌رسانی کنیم. کارگزاری‌ها سبد سهام عدالت را برای فروش می‌گذارند. به دلیل بورسی نبودن برخی سهام، عدم تقاضا برای بعضی سهم‌ها و… فروش ۳۰ درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد، بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روز‌های مختلف صورت می‌گیرد.»

وی ادامه داد:‌‎ «دلیل شفاف و واضحی داره. بانک‌ها باید ۳۰ درصد پرتفوی افراد را بفروشند. همه پرتفوی دفعتا فروش نمیره. مثلا فرض کنید ۳۰ درصد تعداد همه سهام باشه. همه سهام تقاضا نداره یا تعدادی بورسی نیستند؛ بنابراین بخش به بخش فروخته می‌شود و تدریجی پول‌ها در چند مرحله واریز میشه»

یکی از مخاطبان هم از واریز ۲۷۰ هزار تومان از سوی بانک ملت بابت فروش سهام عدالت خبر داده است که به نظر می‌رسد پاسخ در اظهارات مدیر روابط عمومی بانک صادرات و مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
3
بعد دوهفته سهامم یک ملیونی بود بانک کشاورزی 1500واریز کرده کدوم 4 ملیون همش دروغ
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
1
سلام خدمت مسولین جان ابولفضل به دادمردن برسید چرابانک ملت حق مردم بدبخت میخوره اقاریسی خودت مستقیم اقدام کن حق مردم بگیرازاین رواسای بانک ملت بخداراضی داریم کرونا نفسمون بگیربااین کارهای رواسای بانک ملت چون پول ۳۰صدرد سهام مردم ماه بقیش دست کیه لطف کنید پیگیری کنید هنوزبدست کرونا بمیریم بهتراست ازغصه ۳۰صدرصد سهاممون بمیریم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
1
بنده یازده خرداد سهام عدالت خودم خانواده خودم رادربانک کشاورزی گذاشتم فروش ولی چیزی برای ماواریز نکردند بعد دوهفته نمی دانم مشکل از کجاست بانک هم جواب می دهند لطفاً جواب بدین مردم را گمراه نکنید چرا
مهرانگیز
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
1
سی در صد از سهم امم شده ۲۷۰ تومان اونم سهم ی میلیونی کاش نفروخته بودم هیچ کی جوابگو نیس
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
2
آقایان مسئول شما پیگیری کنید دوهفته سهام بانک سپه اینترانتی فروختیم هیچ چیزی واریز نکردن تمام قسط ما عقب افتاد شما مشکل خبرگزاری پیگیری کنید مردم گناه دا رند
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
1
آقایان مسئول شما پیگیری کنید دوهفته سهام بانک سپه اینترانتی فروختیم هیچ چیزی واریز نکردن تمام قسط ما عقب افتاد شما مشکل خبرگزاری پیگیری کنید مردم گناه دا رند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
3
بانک سپه از دنیا عقب ۲۰روز سهام فروختیم یک قرآن واریز نشد کجا دادمان بزنیم
میثم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
2
واسه منم بانک کشاورزیه دو هفته پیش فروختم هنوز پول رو ندادن بانک هم پاسخگو نیس اگ میدونستم نمیفروختم فقط میخوان مال ملت رو بخورن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
1
منم دوازدهم خرداد به بانک سپه اینترنتی فروختم هنوز واریزی نداشتم...چرا آخه..همه ی بانکا واریز کردن..بانک سپه کجایییییییییی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
من هم 10خرداد دو سهام فروختم یکی بانک صادرات یکی قوامین الان بعد سه هفته هیچ پولی واریز نشد این که عدالت نیست چرا پول سهام عدالت مردم نمی ریزند بانکها از لرستان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
4
چرا بانک کشاورزی بعداز بیست هشت روز ۱۸۰۰ واریز کرده بقیه کی واریز میشه
رسول مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
۳۰درصد سهام فروخته شده من فقط ۷۰۰هزارتومان شده .بانک ملی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات