تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۴۲۲۸

حماس: وزیر خارجه آمریکا در مورد آتش‌بس رویاپردازی و فریبکاری می‌کند

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» گفت: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا تنها تلاشی برای سرگرم کردن دیگران با یک سری رویاپردازی است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه تلاشی برای تحقق توافق آتش‌بس و پایان جنگ بیش از ۱۰ ماهه مانع تراشی می‌کند.

به گزارش روز جمعه به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن درباره موافقت رژیم صهیونیستی با طرح اصلاح شده آتش‌بس و درخواست وی از جنبش حماس برای موافقت با آن افزود که این، صرفا یک فریبکاری و رویاپردازی است.

وی در جریان یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد که این اظهارات به وضوح مواضع سرسختانه رژیم صهیونیستی را نشان می دهد به طوری که طرح های پیشنهادی وزیر امور خارجه آمریکا مورد قبول طرف صهیونیستی قرار نگرفته است، بلکه برعکس، نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، بارها و بارها شروط و خواسته های خود در مخالفت آشکار با هرگونه توافقات صورت گرفته در گذشته و به ویژه توافقات ۲ ژوئیه ۲۰۲۴ را اعلام کرده است.

این عضو ارشد حماس افزود: به نظر می رسد که بلینکن سخنگوی نتانیاهو شده است و در حالیکه تمامی شواهد نشان می دهد نتانیاهو مانع اصلی بر سر دستیابی به توافق آتش بس در غزه است و اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز این ادعا را ثابت می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزینه های ممکن برای پر کردن خلاهای مذاکرات گفت که خواسته های طرف فلسطینی همیشه مشخص بوده است و ما با طرح ارائه شده در تاریخ ۲ ژوئیه موافقت کردیم و طرف های میانجی در آن زمان متعهد شدند که موافقت مقاومت فلسطین با طرح مذکور باعث پذیرش آن از طرف رژیم صهیونیستی خواهد شد.

بدران افزود: اگر آمریکا در تحقق آتش‌بس و دستیابی به توافق جدی است، باید به طرح های پیشنهادی خود در گذشته که بر سر آنها توافق صورت گرفته است، پایبند باشد و بر نتانیاهو که با خواسته های طرف های بین المللی مبنی بر پایان جنگ مخالفت می کند، فشار وارد کند.

وی بار دیگر تاکید کرد که آمریکا در این منازعه صرفا یک طرف میانجی نیست بلکه شریک واقعی جنگ علیه مردم فلسطین است و حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی از سطح تحویل سلاح و حمایت مالی فراتر رفته و به سطح حمایت های سیاسی و دیپلماتیک و رسانه ای رسیده است.

این رهبر حماس از وزیر خارجه آمریکا به عنوان سرسخت ترین دشمنان ملت فلسطین در داخل دولت آمریکا نام برد و افزود: بلینکن از همان آغاز جنگ غزه، رویکرد خصمانه ای در قبال مردم فلسطین داشته است و اظهارات وی غیرمنتظره نیست بلکه نشاندهنده آن است که آمریکا از جنگ [رژیم اسرائیل] علیه مردم غزه حمایت می کند و در آن مشارکت دارد و به هیچ وجه یک میانجی بی طرف نیست.

وی با بیان اینکه «مساله جاده صلاح الدین یکی از مهمترین موانع دستیابی به توافق آتش بس در غزه است اما تنها مانع در این مسیر نیست»، افزود: مساله عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از دو جاده نتساریم و صلاح الدین قبلا مورد توافق قرار گرفته بود اما نتانیاهو با لجبازی بر تداوم حضور در این دو جاده تاکید می کند و این پافشاری نشانگر قصد و نیت رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ و عدم دستیابی به توافق نهایی است.

بدران در ادامه سخنان خود تاکید کرد که مقاومت فلسطین به نتانیاهو فرصت بازی از طریق مذاکرات پوچ و بیهوده را نخواهد داد بلکه با تمامی امکان و توانایی های خود به دفاع از ملت فلسطین ادامه خواهد داد و ملت فلسطین نیز با وجود درد و رنج و تقدیم شهدا به ثبات و پایداری خود ادامه می دهند و ایده تسلیم ملت فلسطین یا برافراشتن پرچم سفید به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که دوران تحمیل شروط و اهداف رژیم صهیونیستی از مدت ها قبل به سر آمده است.

وی با اشاره به اینکه کرانه باختری از مدت ها قبل پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی بوده و هست، افزود: عملیات های مقاومتی در این منطقه تاثیر زیادی بر مسیر جنگ دارد و مقاومت فلسطین و در راس آن گردان های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) و سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) تمام تلاش خود را برای تقویت مقاومت در کرانه باختری به کار می گیرند و رژیم صهیونیستی تنها در صورتی عقب نشینی خواهد کرد که با افزایش عملیات مقاومتی مواجه شود و تاوان واقعی جنایت های خود را بپردازد.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش و دیگر گروه های فلسطینی به مبارزات خود در تمامی زمینه ها اعم از مقاومت مسلحانه و از طریق مذاکره ادامه خواهند داد تا خواسته های بحق ملت فلسطین را برآورده کنند و ملت فلسطین نیز به دفاع از سرزمین و حقوق خود ادامه خواهد داد تا زمینه خروج اشغالگران فراهم شود.

وی افزود: هزینه سنگینی که ملت فلسطین پرداخت می کند به هدر نخواهد رفت بلکه در پایان به تحقق آزادی و عزت ملت فلسطین منجر خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت بیش از ۴۰ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۹۳ هزار نفر دیگر و همچنین ناپدید شدن ده‌ها هزار تن و آواره شدن نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است. در کنار این آمارها، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه به شدت تخریب شده و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران فلسطینی را تهدید می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات