صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۶۵۳۴۸

نکته‌گرام

احمد دنیا مالی، وزیر ورزش و جوانان: وظیفه خود می‌دانم از کمیته ملی پارالمپیک، مربیان و دست‌اندرکارانی که با تلاش مثال‌زدنی کاروان ایران را برای حضور در پارالمپیک آماده کردند، صمیمانه قدردانی کنم. این دوره با کسب ۲۵ مدال رنگارنگ، به‌عنوان بهترین عملکرد کاروان ایران در توزیع مدال‌ها در تاریخ این رقابت‌ها ثبت شد.

الهام عابدینی، فعال رسانه: ریچل کوریِ آمریکایی وقتی ۲۳ ساله بود، در غزه کشته شد؛ یک بولدوزر صهیونیستی از روش رد شد. آمریکا هم پاسخی نداد. حالا هم یک شهروند دیگه آمریکا در کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها کشته شده و باز هم کاری نخواهد کرد.

مهدی کشتدار، مدیرعامل خبرگزاری میزان: دروغ جدید درباره مرگ یک زندانی در اوین؛ رسانه‌های معاند مدعی شده‌اند فردی به نام «علیرضا گلی‌پور» در زندان اوین فوت کرده است؛ پیگیری‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد علیرضا گلی‌پور دی ماه سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد شده و مرگ او هیچ ارتباطی با زندان ندارد.

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: دو سال پیش و در زمان درگیری نظامی بین «باکو» و «ایروان» طی هشداری عنوان کردم که ابعاد این بحران می‌تواند آثار راهبردی سیاسی و اقتصادی نه تنها در منطقه «قفقاز جنوبی»، بلکه برای ایران به همراه داشته باشد. آثاری که در کنار تغییر ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیک منطقه را نیز تحت تأ‌ثیر قرار می‌دهد.

سیداحسان حسینی، خبرنگار: «ترامپ» در سخنرانی خود در باشگاه اقتصاد نیویورک، نکات جالبی گفته است. استفاده زیاد از تحریم، دلارزدایی رو تسریع کرده و با سازگاری کشور‌های تحریم‌شده عملا آمریکا خلع سلاح می‌شه. نقش یک توافق کوتاه‌مدت مانند برجام دقیقاً جلوگیری از همین سازگاری با تحریم و ایجاد شوک و امتیازگیری متوالی است.

احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس: حکمرانی بر فضای مجازی قابل چشم‌پوشی نیست، اما شیوه حکمرانی باید متناسب با رشد جامعه و پیشرفت تکنولوژی تغییر کند. تنظیم‌گری به‎جای نظاره‌گری در حوزه تحولات تکنولوژیک یک اصل راهبردی است. اولین اقدام جدی، ادغام نهاد‌های موازی تصمیم‌گیر و انتخاب متولی مشخص در این حوزه است.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست: کریدور توهمی «زنگزور» موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد و به شدت محکوم است. حجت ما کلام رهبر عزیزمان در دیدار با «پاشینیان» است: «جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‎داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.»

حسن عابدینی، فعال رسانه: تونلی که ۳٠ سال پیش «سارایوو» در قلب اروپا را از قتل عام حفظ کرد، شاید نخستین حربه دفاعی برای زنده نگه داشتن مقاومت مردمی بود. راهبردی که در گذر زمان از غزه تا لبنان گسترش یافته است. طراح «تونل امید» در سارایوو فرمانده ایرانی «حاج حسین» بود که به کمک رزمندگان مسلمان بوسنی شتافته بود؛ البته در این راه مقنی‎های یزدی هم نقش اصلی در حفر آن داشتند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات