بمب براي ترور دانشمندان ايراني
ساعت 8:30 صبح ديروز چهارشنبه دو موتورسوار به يك خودروي پژوي 405 نزديك شده، بمبي مغناطيسي را به بدنه ماشين چسبانده و متواري ميشوند. با انفجار بمب، يك نفر از سرنشينان خودرو شهيد و دو نفر ديگر مجروح ميشوند. يكي از مجروحان نيز پس از انتقال به بيمارستان به شهادت ميرسد. به گفته شاهدان عيني، شدت انفجار به حدي بود كه شيشه برخي منازل افراد شكسته شده است.
همچنين به گفته برخي دانشجويان دانشكده علامه كه شاهد اين حادثه بودهاند يك دستگاه موتوسيكلت با دو سوار مقابل دانشكده ارتباطات بمب دستسازي را به در سمت راست جلوي اتومبيل چسبانده و بعد از طي مسافتي حدود 200 تا 300 متر اين بمب عمل كرده و باعث انفجار خودرو ميشود. اين اتفاق در محله سيدخندان تهران و مقابل دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي ميافتد. نوع حادثه كه دقيقاً شبيه ترورهاي قبلي دو دانشمند هستهاي ايران بوده است و نيز زمان آنكه در سالگرد ترور شهيد عليمحمدي صورت گرفته است، ذهنها را معطوف به هويت سرنشينان خودرو ميكند.
دقايقي بعد معلوم ميشود كه فرد شهيد شده، مهندس مصطفي احمدي روشن، فارغالتحصيل رشته مهندسي نفت از دانشگاه صنعتي شريف و معاون بازرگاني سايت هستهاي نطنز بوده است و يكي از مجروحان حادثه نيز محافظ وي است كه در لحظه تنظيم اين گزارش، خبر رسيد وي نيز در بيمارستان به شهادت رسيده است. اين انفجار در خيابان گلنبي در مسير تردد روزانه شهيد احمدي روشن اتفاق افتاده است.
بمب مغناطيسي استفاده شده در اين حادثه تروريستي دقيقاً مشابه بمبهاي استفاده شده براي ترور شهيد شهرياري و دكتر حسن عباسي و شيوه ترور نيز به همان شكل بوده است. صفرعلي براتلو دبير شوراي تأمين استان تهران به جزئياتي از ترور شهيد مصطفي احمدي روشن اشاره كرده و اظهار ميدارد: اين بمب از نوع مغناطيسي و همانهايي است كه قبلاً نيز براي ترور دانشمندان از آنها استفاده ميشده و در واقع كار صهيونيستهاست. به نظر ميرسد در آستانه انتخابات تلاش صهيونيستها اين است كه فضا را امنيتي كنند تا كاهش مشاركت صورت گيرد.
دبير شوراي تأمين استان تهران با بيان اينكه دشمنان احساس كردهاند كه تحريمها و فشارهاي تحريم به تنهايي پاسخ نميدهد، ميگويد: آنها تلاش ميكنند با اين ترورها فضا را امنيتي كرده و كاهش مشاركت را در انتخابات رقم بزنند. براتلو با تأكيد بر اينكه اين ترورها قطعاً محكوم به شكست است و مردم منسجمتر و آگاهتر ميشوند، ادامه ميدهد: دشمنان انقلاب اسلامي اهميت و جايگاه جمهوري اسلامي ايران را دريافتهاند و دست به اين اقدامات ميزنند.
مصطفي احمدي روشن كيست؟
مصطفي احمدي روشن ورودي سال 77 دانشگاه صنعتي شريف است كه در هنگام تحصيل، عضو شوراي مركزي بسيج دانشجويي اين دانشگاه بوده است. وي متولد سال 58 و متأهل بوده كه در سال 81 از دانشگاه فارغالتحصيل شده و در هنگام شهادت مسئوليت معاونت بازرگاني سايت هستهاي نطنز را عهدهدار بوده است. شهيد احمدي روشن در سال 80 و در دوران تحصيل خود در اين دانشگاه در پروژه ساخت غشاهاي پليمري براي جداسازي گازها كه براي اولين بار در كشور انجام ميشد، همكاري داشته است. همچنين در پيام تسليت دانشگاه صنعتي شريف آمده است كه از وي چندين مقاله ISI به زبانهاي انگليسي و فارسي منتشر شده است.
ردپاي صهيونيستها
محمد كوثري نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه حادثه تروريستي صبح ديروز در حال پيگيري است، با اشاره به شباهت اين رخداد تروريستي با ساير حوادث كوري كه توسط عوامل موساد طي چند سال گذشته روي داده است، تأكيد ميكند: در اين مورد نيز ردپاي صهيونيستها و استكبار جهاني ديده ميشود. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، افزود: برخي كشورها كه دم از حقوق بشر ميزنند چشم ديدن استادان ما را ندارند.
توطئه امنيتي كردن فضاي انتخابات
حجتالاسلام حسين ابراهيمي، نايب رئيس ديگر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به اين حادثه تروريستي ميگويد: مدعيان دموكراسي و حقوق بشر براي مقابله علمي با ايران، اقدام به ترور انديشمندان ايراني ميكنند. وي با بيان اينكه امنيتي كردن فضاي انتخابات مجلس نهم از برنامه رسماً اعلام شده دشمن بوده است، تأكيد ميكند: دشمن ميخواهد فضاي انتخابات را براي كاهش مشاركت مردمي، امنيتي كند و اين اقدام نشان از عملياتي كردن توطئههاي دشمن براي انتخابات بوده است؛ اما آمريكاييها همواره در پيشبينيهاي خود دچار اشتباه شدهاند و ترور اين شخصيت علمي، قطعاً عزم مردم را براي حضور در پاي صندوقهاي رأي جزمتر خواهد كرد.
نشاني از ناكارآمدي تحريمها
جواد جهانگيرزاده، نماينده مردم اروميه و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم با بيان اينكه عمليات تروريستي صبح ديروز تهران از چندين جهت قابل بررسي است، ميگويد: حادثه تروريستي صبح ديروز تهران كه منجر به شهادت يكي از شخصيتهاي علمي كشور شد، نشان از ناكارآمدي تحريمها و تهديدهاي دشمن داشت.
وي با بيان اينكه حادثه تروريستي صبح ديروز از آشفتگي دشمن براي مقابله با فعاليتهاي صلحآميز هستهاي خبر ميدهد، ميافزايد: آمريكا براي متوقف كردن حقوق مسلم مردم، از تهديدهاي نظامي تا تحريمهاي اقتصادي استفاده كرد و اگر امروز مشاهده ميشود، آنها دست به ترور و حركات تروريستي ميزنند، ثابت ميكند كه تحريمها ناكارآمد بوده و ناكارآمد خواهد شد كه اين نتيجهاي مثبت براي ملت ايران است.
دشمن همچنان بر «تاكتيك رعب و وحشت» براي متوقف كردن فعاليتهاي صلحآميز هستهاي ايران اميدوار است، اما اين توطئه ناكام است و براي دشمنان انقلاب نيز ثابت خواهد شد. جهانگيرزاده سپس به بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه كشور در شرايط بدر و خيبر است نه شعب ابيطالب اشاره كرده و ادامه ميدهد: ايران امروز در اوج پيشرفتهاي علمي خود قرار دارد كه ترور شخصيتهاي علمي اثبات بيانات مقام معظم رهبري است.
وي با بيان اينكه توسل دشمن به حركات تروريستي مسئوليت دستگاههاي امنيتي را براي پوشش از شخصيتهاي علمي نميكاهد، ميگويد: مسئولان امنيتي بايد براي پوشش شخصيتهاي علمي اقدامات جديتري را اعمال كنند. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه حادثه تروريستي صبح ديروز بخشي از برنامههاي دشمن براي امنيتي كردن فضاي انتخابات اسفند است، تأكيد ميكند كه نظر قطعي ما اين است كه فشارهاي رواني سياسي، تهديدهاي نظامي و ترورها در يك كانون طراحي ميشود و اين كانون از يك مركز براي مقابله همه جانبه با ايران مأموريت دارد.
دانشجوي شاخص بسيجي و عاشق رهبري
مهرداد بذرپاش مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف نيز به اينكه شهيد مصطفي احمدي روشن از جمله دانشجويان شاخص بسيجي دانشگاه صنعتي شريف و عاشق ولايت و رهبري بود، اشاره ميكند و ميگويد: شهيد مصطفي احمدي روشن در زمان مسئوليت اين جانب در بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف، مسئول فرهنگي بسيج دانشجويي اين دانشگاه بود. شهيد احمدي روشن نماد يك دانشجوي متعهد و متخصص بود و دو بال علم و ايمان داشت. دانشگاه صنعتي شريف از اين شهيد خاطرات زيادي دارد و اين خاطرات را فراموش نخواهد كرد. بذرپاش تأكيد هم ميكند كه دشمنان بدانند روند پيشرفت علمي كشور با اينگونه اقدامات نه تنها متوقف نخواهد شد بلكه دانشمندان عاشق ولايت همچون شهيد احمدي روشن با ايمان و انگيزهاي صدچندان به اين روند شتاب خواهند داد.
شهادت آرزوي مصطفي بود
يكي از دوستان شهيد مصطفي احمدي روشن نيز او را فردي ولايتمدار، اخلاقمدار و شوخطبع توصيف ميكند و ميگويد: شهادت آرزوي شهيد احمدي روشن بود، او از شهادت نميترسيد و امروز به آرزويش رسيد. شهيد احمدي هميشه ميگفت دعا كنيد تا من شهيد شوم و اگر شهيد شديد دست من را هم بگيريد. دوست شهيد احمدي با اشاره به روحيه بسيجي و جهادي شهيد احمدي روشن ميگويد: او فردي خاص بود و دشمنان خوب فهميدند كه چه كسي را ترور كنند. شهيد احمدي اهل نماز اول وقت بود، ايشان داراي پشتكار بالا، پرتوان، پرتلاش، پرانرژي و توانمند در عرصه اجرايي و علمي بود.
همرزم شهيد احمدي با اشاره به ولايتمداري شهيد احمدي روشن تأكيد ميكند: او در خط ولايت و سرسپرده بود، هميشه ميگفت دعا كنيد مثل ابراهيم مالك اشتر نشوم و مختار را تنها نگذارم. شهيد احمدي در راهپيمايي عظيم 9 دي حضور داشت و يك ولايتمدار به معناي واقعي بود، او شيفته رهبر معظم انقلاب اسلامي بود دوست شهيد احمدي با بيان اينكه شهيد احمدي عضو فعال بسيج بود، تصريح ميكند: اگر شهيد احمدي روشن زمان جنگ حضور داشت حتماً يكي از فرماندهان ميشد و در آنجا به شهادت ميرسيد.