صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳  ، 
شناسه خبر : ۲۶۹۶۶۷

خودروسازان ایرانی در حالی طی این سال‌ها اقدام به مونتاژ برخی محصولات خارجی کرده‌اند که سرنوشت بیشتر آنها با توقف تولید و افزایش شدید قیمت گره خورده است؛ هرچند این مونتاژی‌ها به لحاظ کیفی توانستند دل ایرانی را به دست بیاورند... «ماکسیما»، «زانتیا»، «تیانا»، «مگان»، «قشقایی» و «ویتارا»، از جمله مونتاژی‌های معروف در خودروسازی ایران به‌شمار می‌روند... تیانا که مانند ماکسیما از خانواده نیسان است، طی پنج ماه ابتدایی امسال هیچ تولیدی در پارس خودرو نداشته  و باید دید آیا برای همیشه از کیلومتر ۹ جاده مخصوص رفته یا اینکه همچنان میهمان سومین خودروساز بزرگ ایران باقی خواهد ماند...پارس خودرویی‌ها، قشقایی را با کلی امید و آرزو وارد خط تولید کردند و می‌خواستند روزهای خوش خود با پاترول و نیسان رونیز را در بازار شاسی‌بلندها بار دیگر تجربه کنند، اما در نهایت توفیقی به دست نیاوردند... بنابر آخرین آمارهای رسمی  (آمار تولید پنج ماه امسال)، تنها ۱۰ دستگاه قشقایی در پارس خودرو مونتاژ شده و این موضوع از احتمال خداحافظی دیگر میهمان چشم بادامی «جاده مخصوص» حکایت می‌کند... ویتارا نیز مانند قشقایی و تیانا اصلا اوضاع خوبی در مونتاژ ندارد، چه آنکه در پنج ‌ماه امسال تنها ۱۳ دستگاه از آن مونتاژ شده است... هر چند پارس خودرویی‌ها در تیرماه امسال و پس از چند ماه توقف، ۱۹ دستگاه مگان را مونتاژ کردند و گمان می‌رفت  این خودرو دوباره به «جاده مخصوص» بازگشته، اما ظاهرا این شرکت دیگر قصدی برای پذیرایی از میهمان فرانسوی اش ندارد.

نام:
ایمیل:
نظر: