کمتر از یک ماه از تنفیذ و تحلیف ریاستجمهوری و کمتر از دو هفته از آغاز به کار دولت سیزدهم میگذرد که توپخانه تبلیغاتی از طرف جریانهای اصلاحطلب، احمدینژادیها، عدالتگراها، جریانهای ضد انقلاب، رسانههای غربی و سعودی در حال ریختن آتش هستند تا به اصطلاح «مشت اول هزار» بتوانند با حملات رسانهای در همین آغاز راه به گونهای دولت را بزنند که تا پایان چهار سال به خود نیاید و تکنیکهای اولیه آنها بر این منوال است:
ناکارآمد نشان دادن وزرا: رئیسجمهور سیزدهم قبل از انتخابات وعده داده بود کابینهای جوان را روی کار بیاورد و همین کار را کرد و مجلس با یک رأی خیرهکننده همه وزرا را به استثنای یک نفر وارد دولت کرد. این جریان درصدد برآمده است این کابینه را نا کارآمد و بدون سابقه اجرایی معرفی کند. پایگاه خبر آنلاین در همین زمینه تیتر زده است: «وزرای کابینه رئیسی باید کارآزموده باشند نه کارآموز» این مطلب به این موضوع اشاره دارد که وزرای دولت روحانی کارآزموده بودهاند. حال سؤال این است که آیا تبحر و کارآزمودگی فردی، مانند زنگنه که بیش از 30 سال در مناصب مختلف وزارتی کشاورزی، نیرو و نفت بوده، سبب شده است که دولت روحانی، خاتمی و هاشمی بحرانهای مرتبط با سه وزارتخانه فوق را نداشته باشند؟!
همراه کردن برخی افراد و جریانهای به اصطلاح انقلابی برای مستند کردن ادعاها؛ این جریان برای اثربخشی بیشتر ادعاهای خود برخی از جریانهای ناپخته عدالتخواه و دانشجویی را با اطلاعات غلط با خود همراه کردند و اتهامات کذبی را به برخی از وزرای دولت و از جمله معاون اول رئیسجمهور منتسب کردند و سپس بر پایه همان ادعاها شروع به سمپاشی علیه دولت کردند که جریانهای انقلابی و اصولگرایان هم نسبت به دولت جدید اطمینان ندارند و در مقابل آن ایستادهاند و در حال سهمخواهی از دولت هستند!
نمایشی خواندن اقدامات مردمی دولت: سفرهای دو هفتهای اخیر دولت برابری میکند با سفرهای دو سال آخر ریاستجمهوری روحانی و از این بابت جریان اصلاحات از هر گونه دیدار مردمی و حضور رئیسجمهور در میان مردم بسیار نگران هستند و سعی میکنند این دیدارها را بیاثر و نمایشی جلوه بدهند؛ برای نمونه، مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی بازدید رئیسی از غسالخانه بهشت زهرا(س) را نمایشی میداند و مینویسد: «اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی(ره)، عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت زهرا(س)، نیمهشب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنجشنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب میدهد که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمتها را کاهش بدهند و مرگ و میرهای کرونایی را به طرف صفر شدن ببرند.»
بالابردن انتظارات مردم؛ دولت قبل هر اندازه وعده داد در برخی از موارد بر خلاف آن عمل کرد و در دو سال پایانی همه میدانستند که برخی از وعدهها در خوشبینانهترین حالت در حد وعده باقی میماند؛ وگرنه کاملاً بر عکس خود عمل میکنند، برای نمونه آقای روحانی وقتی دستور میداد که قیمت خودرو ثابت بماند یا کاهش یابد،خوشبینانهترین حالت همان قیمت قبل از دستور بود؛ اما آنچه جامعه میدید همان افزایش قیمت پس از دستور بود، اکنون رسانهها و جریانهای منتقد دولت سعی دارند همان تصویر دولت سابق را در اذهان زنده کنند و با انتشار خبرهای دروغ این فضا را مدیریت کنند. برای نمونه، در هفتههای اخیر خبرهای دروغی به نقل از آقای مخبر برای کاهش سریع قیمتها یا دستور عدم خرید خودرو منتشر شد که خوشبختانه به سرعت تکذیب شدند.
رو در رو قرار دادن دولت و کارمندان: در هفتههای منتهی به اتمام دولت دوازدهم مصوباتی بدون توجه به درآمدهای کشور تصویب شد و تا کنون دولت به صورت رسمی نسبت به آن مصوبات افزایش حقوقها موضعگیری نکرده است، اما رسانههای ضد دولت با انتشار خبرهای دروغ به دنبال تقابل دولت و کارکنان دولت هستند و اعلام کردهاند دولت به دنبال کاهش حقوق کارمندان و کارکنان در سال جاری است!
این حجم از جنگ روانی، شایعه و دروغپردازی علیه دولت فقط برای روزای آغاز به کار دولت است و در آینده شیوهها و شگردهای این جنگ روانی افزایش مییابد و دولت باید با امیدبخشی به مردم و فعالیت جهادی، انقلابی و عقلانی به صورت میدانی پاسخ این فعالیتهای مخرب و یأسآور را بدهد.