صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  دیدگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۳۴۰۳۲۷
در این حوادث چند روز اخیر، بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد؛ ظلم کردند[...]
پایگاه بصیرت / حسین چخماقی

«در این حوادث چند روز اخیر، بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد؛ ظلم کردند. این اغتشاش برنامه‌ریزی داشت؛‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی‌ شده بود. در این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت؛ خب حادثه‌ تلخی بود، دل ما هم سوخت، ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچ گونه امر مسلمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشین‌های مردم را آتش بزنند. اگر قضیه‌ این دختر جوان هم نبود، یک بهانه‌ دیگری درست می‌کردند برای اینکه امسال در اول مهر در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند. چه کسی این را برنامه‌ریزی کرده؟ بنده به‌صراحت می‌گویم این برنامه‌ریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله‌روهای آنهاست؛ نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند. عَمَله و مزدوران و حقوق‌بگیران آنها، بعضی از ایرانی‌های خائن هم که در بیرون از کشور هستند، به اینها کمک کردند.» این جملات بخشی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح بود.
درست در ایام اربعین که ۳۰ هزار نفر از مأموران فرماندهی انتظامی برای سهولت تردد مردم در مسیرها و تأمین امنیت پایانه‌های مرزی، در غرب کشور مستقر و مشغول خدمت‌رسانی به زوار حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) بودند، خبر به کما رفتن و سپس فوت مرحوم مهسا امینی، موجب تأسف و تأثر خاطر تمام هموطنان شد؛ دختری اصالتاً کُرد و ۲۲ ساله که روز ۲۲ شهریور هنگام حضور در محل کلاس توجیهی عفاف و حجاب پلیس پایتخت از هوش رفت و‌ سه روز بعد در بیمارستان درگذشت.
بلافاصله بعد از انتشار خبر مربوط به این اتفاق، فرماندهی انتظامی و‌ مراجع قضایی ذی‌ربط موضوع را زیر ذره‌بین گرفتند و بررسی‌ها و تحقیقات خود را برای یافتن علت فوت مرحومه امینی آغاز کردند؛ نکته حائز اهمیت در این میان آن بود که هم مراجع قضایی و هم خود فرماندهی انتظامی از ابتدای امر تأکید داشتند که در صورت اثبات قصور یا تقصیر مأموران انتظامی، برخوردی جدی با آنها صورت خواهد گرفت. سرانجام در روز ۱۵ مهر سازمان پزشکی قانونی پس از انجام آزمایشات متعدد، ذیل یک بیانیه‌ مستند، مبسوط و علمی اعلام کرد: «با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی‌تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی و آزمایشات آسیب‌شناسی، فوت مرحومه امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن وی نبوده است.»
اما در روزهای پایانی شهریور که پلیس و مراجع قضایی پیگیر بررسی موضوع بوده و وعده داده بودند که هیچ تسامحی در برخورد با خاطیان احتمالی نخواهند داشت و در شرایطی که پزشکی قانونی نیز اقدامات خود را برای یافتن علت فوت مرحومه امینی آغاز کرده بود، جمعی از مردم معترض در چندین شهر با حضور در خیابان‌ها نسبت به وضعیت پیش‌آمده اعتراض کردند؛ اعتراضی که خیلی زود با میدان گرفتن عناصر ضدانقلاب، سلطنت‌طلب، منافق و تجزیه‌طلب، از مسیر خود منحرف شد و مردم با مشاهده وضعیت صحنه و میدان، مسیر خود را از اغتشاش‌گران، آشوب‌گران و تجزیه‌طلبان جدا کردند و دیگر در تجمعات حضور پیدا نکردند.
در شرایطی که «تضعیف پلیس و ‌نیروهای حافظ امنیت» به منزله اصلی‌ترین راهبرد دشمن بر همگان هویدا شده بود و «آتش‌زدن خودروهای انتظامی، دولتی و شخصی»، «قتل و ضرب و جرح نیروهای حافظ امنیت»، «جسارت کردن نسبت به اماکن مقدس، پرچم جمهوری اسلامی ایران و تمثال شهدا»، «سر دادن شعارهای هنجارشکنانه»، «ایجاد ترافیک‌های سنگین در محورها و معابر مهم و کلیدی شهرها» و از همه مهم‌تر «اجرای پروژه کشته‌سازی» دستورالعمل عناصر اصلی اغتشاشات به شمار می‌آمد، شاهد بودیم که نیروهای انتظامی کشورمان همچون گذشته با جانفشانی مثال‌زدنی توأم با صلابت و اقتدار، با آشوبگران، تجزیه‌طلبان و مخلان نظم عمومی و امنیت کشور برخورد کردند.
طبق اطلاعیه صادره از ناحیه وزارت اطلاعات، دستگیری و بازداشت ۴۹ نفر از عناصر مرتبط با گروهک منافقین، ۷۷ نفر از عوامل گروهک‌های تجزیه‌طلب در کردستان، ۵ نفر از عناصر گروهک‌های تروریستی تکفیری، ۹۲ نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان، ۹ تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و همچنین ۲۸ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار، به وضوح ردّ پای پررنگ دشمنان انقلاب در اغتشاشات اخیر را نشان می‌داد.
با این تفاسیر، عملکرد صبورانه و در عین حال قاطع و محکم پلیس در برابر اغتشاشگران، در شرایطی که دشمن با استفاده از تمام توان تبلیغاتی خود به دنبال تضعیف نیروهای حافظ امنیت بود، سبب شد ماهیت اصلی و واقعی آشوبگران مشخص شود.
طبق اعلام سردار اشتری، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در جریان اغتشاشات اخیر ۱۷ نفر که دارای سلاح جنگی بودند و قصد ایجاد آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت کشور را داشتند و می‌خواستند پروژه کشته‌سازی و آشوب‌ها ادامه پیدا کند، دستگیر شدند.
طبق گفته فرمانده فراجا، اقدامات مربوط به شناسایی بخشی از عناصر دارای سلاح در اغتشاشات که هنوز دستگیر نشده‌اند، همچنان ادامه دارد.
سردار اشتری ضمن تأکید بر این نکته که نیروهای فراجا و حافظان امنیت در جریان اغتشاشات اخیر صرفا از سلاح‌های غیرکشنده و دارای گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی استفاده کردند، عنوان کرد: «افرادی که ادعا شد در جریان اغتشاشات اخیر از دنیا رفتند یا در محل‌های تجمعات نبودند یا با سلاح‌هایی به قتل رسیدند که در اختیار نیروهای حافظ امنیت نبود؛ این قتل‌ها با چاقو و سلاح سرد انجام شد و نیروهای حافظ امنیت در میدان سلاح کشنده نداشتند و صرفا از اسلحه‌های شکاری و گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کردند.»
فرمانده فراجا با تأکید بر اینکه پلیس وظیفه ذاتی و قانونی دارد تا در قبال کسانی که قصد برهم زدن آرامش مردم را دارند بایستد، گفت: «پلیس توانست در برابر کسانی که به مال مردم تعرض و اموال عمومی را غارت می‌کنند و قصد برهم زدن آرامش را دارند، مقابله کند و نیروهای حافظ امنیت با آمادگی کامل اجازه نخواهند داد هیچ خدشه‌ای به امنیت کشور وارد شود و هر شخص و گروهی که بخواهد به حقوق و امنیت مردم تعدی کند، حافظان نظم و امنیت در کنار مردم و روبه‌روی آنها می‌ایستند.»
طبق اعلام فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بیش از هزار نفر از مأموران پلیس در جریان اغتشاشات اخیر آسیب دیدند که حدود ۱۴۰ نفر از آنها برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
در کنار حمایت تمام قد مردم ولایتمدار و انقلابی کشورمان از نیروهای انتظامی و حافظ امنیت در سراسر کشور، مراجع تقلید و علما نیز در دیدار‌های چهره به چهره با فرمانده کل انتظامی که در تاریخ چهاردهم مهر صورت گرفت، از عملکرد فراجا در اغتشاشات اخیر تقدیر کردند. آیات عظام مکارم‌شیرازی، جوادی‌آملی، نوری‌همدانی و آیت‌الله حسینی‌بوشهری، در دیدارهای جداگانه با فرمانده فراجا، ضمن قدردانی از عملکرد نیروهای انتظامی در جریان اغتشاشات اخیر، خواستار برخورد با عوامل اصلی این آشوب‌ها شدند.
همچنین ۲۳۳ نفر از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای درباره اتفاقات اخیر، ضمن قدردانی از عملکرد پلیس و نیروهای حافظان امنیت، اشد مجازات را برای تعرض‌کنندگان به نیروهای انتظامی و امنیتی خواستار شدند.
کلام پایانی آنکه در جریان اغتشاشات اخیر که تضعیف نیروهای انتظامی و حافظان امنیت، راهبرد اصلی‌اش بود و پیاده‌نظام دشمن نیز تمام توان خود را برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور به‌کار گرفت، نیروهای پلیس و حافظ امنیت بار دیگر خوش درخشیدند و با ایثار و جانفشانی‌ مثال‌زدنی خود، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌هایی که تجزیه ایران اسلامی را هدف گرفته بود، توانستند امنیت را در کشور برقرار کنند.

نام:
ایمیل:
نظر: