صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  مجازستان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶  ، 
شناسه خبر : ۳۴۶۴۸۸
پایگاه بصیرت / گروه مجازستان
اوکراین به تازگی شرکت شیائومی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی را حامی بین‌المللی جنگ به مجامع بین‌المللی اعلام کرده و علت آن را ادامه فعالیت‌های این شرکت چینی در روسیه عنوان کرده است. حالا شیائومی با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید، محصولاتش برای جنگ استفاده نمی‌شوند و استفاده‌های تجاری و غیرنظامی دارند.
شیائومی در بیانیه‌اش گفته است، کاربران در سراسر جهان حق دسترسی به ابزارهای ارتباطی و اطلاعات مبتنی بر اینترنت را دارند. این غول فناوری چینی گفته است، هرگونه ادعا مبنی بر حمایت از جنگ را رد می‌کند و از هیچ اقدام جنگی حمایت نمی‌کند.
از دید اوکراین، با خروج شرکت‌های غربی از بازار روسیه به دلیل شروع جنگ، شیائومی توانسته است سهمش را در این کشور افزایش دهد که این افزایش فروش به‌معنای پرداخت مالیات بیشتر به کرملین است! هرچقدر فروش شیائومی بالاتر برود، این شرکت باید مالیات بیشتری به دولت روسیه بپردازد و اوکراین می‌گوید، روسیه از همین مالیات‌ها برای افزایش قدرت خود در جنگ استفاده می‌کند. اوکراین همچنین به این موضوع اشاره دارد که شیائومی هم‌اکنون درحال استخدام نیرو برای دفاتر خود در روسیه است که نشان از برگرداندن فعالیت‌هایش به حالت عادی در روسیه یا گسترش آن دارد.
پس از گذشت یک سال و نیم از جنگ اوکراین، این کشور هنوز به دنبال متهم کردن دیگران به حمایت از روسیه است! از ایراد اتهام به دولت‌ها و حتی شرکت‌های بزرگ و کوچک خسته نمی‌شود و درحالی شیائومی را به حمایت از روسیه متهم می‌کند که خود با حمایت کامل اروپا و آمریکا، به روزترین تجهیزات نظامی را دریافت می‌کند، اما مالیات فعالیت شیائومی در روسیه چون ممکن است برای تجهیز ارتش روسیه استفاده شود، باید متوقف شود!
نام:
ایمیل:
نظر: