صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹  ، 
شناسه خبر : ۳۴۹۰۵۵

خانواده‌های مکرم پاسداران و پیشکسوتان، خواهران ارجمند، دختران و پسران عزیزم
سلام علیکم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
در نگاه زندگی‌آموز قرآن و در سیره انسان‌ساز اسلام، خانه و خانواده نه فقط یک مکان مسقف و نه یک جمع وابسته به یک نام و دو آدم، که کهن‌ترین نهاد تاریخ و مهم‌ترین بنیان اجتماع بشری است. بیشتر رشدها و شکفتن‌ها در خانواده ریشه می‌گیرد و همه کمالات در آن تبلور می‌یابد.
تکرار واژه‌های «بیت و بیوت» در قرآن، کتاب زیست انسان‌ها، با مصادیق خانه و خانواده و اوج و عروج جاری در آن، بیانگر اهمیتی است که شرع مقدس برای ساخت تمدن نوین، پویا و رشدآفرین جامعه قائل بوده و آن هم به نوبه خود مستلزم سالم، سازنده و پرنشاط بودن محفل خانواده است.
اگر در مأمن پرمهر خانواده، درس‌های نهضت اسلامی، سیره امامین انقلاب و برکات بی‌شمارش به درستی تدریس شود، تیرهای هیچ فتنه‌ای به خیمه‌های ایمان، کارگر نمی‌افتد و هیچ زلزله‌ای بنیانش را نمی‌لرزاند.
از خانواده‌های مکرم پاسداران که بحمدالله همه از معنویت‌ها و معارف الهی سرشار و به آرمان‌های این نهاد پرفروغ دل بسته‌اند، انتظار داریم همان‌گونه که همواره در جبهه انقلاب با اخلاص، پرتلاش، پیشتاز و پیش‌برنده بوده‌اند:
ـ در عمق‌بخشی به باورها و حضور مؤثر در تمامی صحنه‌های انقلاب همچنان راسخ و استوار باشند.
ـ از وظیفه هدایت‌گری فعال و نقش مهم کنشگری پویا در جامعه، لحظه‌ای غافل نشوند.
ـ شک‌ها و شلیک‌های دشمن در جنگ ترکیبی همه‌جانبه بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی را، به مردم بازشناسانند.
ـ از آنجا که رسالت سترگ پاسداری در هر حریم و جغرافیایی از زمین و زمان، نیازمند ابزارهای گسترده علمی و فکری و دستیابی به عرصه‌های دانش و فناوری نوین است، در فراگیری علوم، به فرزندان و اعضای خود پرانگیزه و سرشار از شور و شوق بوده،برای فتح قله‌های علمی و استخدام تمامی فناوری‌های روز، پیشتاز و سرآمد باشند.
ـ ما معتقدیم همه میوه‌های آرامش در باغ سبک زندگی اسلامی به ثمر می‌نشیند، بنابراین سمت وسوی همه حرکت‌ها و اصول همه برنامه‌هامان بر اساس سبک زیستن دینی و مکتبی باشد.
ـ و در پایان، فرش پرنگار ایران اسلامی ما با نقش جوانان و رنگ شورانگیز رشادت‌های آنان، زیبا و زیبنده می‌ماند، جاودانگی این دلاوری‌ها، ماندگاری آن خاطره‌ها و تکرار دوباره حماسه‌های تاریخی، نیازمند وجود فرزندانی پرتعداد و حضور نسلی سالم، با بصیرت، مقاوم و گوش به فرمان ولی‌امرمسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است. اینجا به مناسبت فرارسیدن روز خانواده، با افتخار گل‌واژه‌های قدردانی بیکران خویش را به شما انسان‌های مؤمن و خانواده‌های متعهد پاسداران و پیشکسوتان که بحمدالله از رهروان ولایت و از سربازان راستین اسلامید، اهدا می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نام:
ایمیل:
نظر: