صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  بازار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵  ، 
شناسه خبر : ۳۴۹۷۵۳

از دیدگاه اقتصادی، یک بنگاه همیشه به دنبال آن است که تا جایی تولید کند که در آن هزینه نهایی و درآمد نهایی برابر باشند. به عبارت دیگر، بنگاه درصدد شناسایی این نقطه است؛ زیرا در این نقطه سود بنگاه حداکثر می‌شود. هزینه نهایی(MC) به هزینه اضافی برای تولید هر واحد تولید اضافی اشاره دارد. برای نمونه، ممکن است برای تولید 10 فنجان قهوه، ۱۰ دلار هزینه شود. اگر برای ساخت فنجان یازدهم  0/8 دلار هزینه شود، هزینه نهایی تولید یازدهمین فنجان برابر با 0/8 دلار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
نظر: