صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۳۵

363 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی‌ جدید به ناوگان حمل و نقل تهران افزوده شد

در ابتدای این مراسم جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: از مسؤولین درخواست داریم در عین توجه به خرید اتوبوس از شرکت‌های تولیدکننده داخلی به موضوع ضعف کسری تعداد اتوبوس‌ها توجه کنند و با صدور اجازه واردات سطح خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی افزایش یابد.
وی بیان داشت: رفع مشکلات حمل و نقل عمومی در اولویت‌مان قرار دارد و باید تنوع‌پذیری در حوزه حمل و نقل مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۷۰ درصد ترددهای روزانه شهروندان توسط خودروهای شخصی انجام می‌گیرد و باید با توسعه حمل و نقل عمومی این آمار را کاهش دهیم.
معاون شهردار تهران بیان داشت:‌ در نظم‌بخشی شهری در پایتخت کم کار شده و باید برای ترددهای روزانه جهت اینکه شهروندان در هیچ مکان و در هیچ لحظه در ترافیک نمانند نظم‌دهی‌ها بیشتر شود و با پلیس راهور نشستی را برگزار کردیم و ان‌شاءالله کارها به خوبی پیش خواهد رفت.
نیاز تهران به 8 هزار اتوبوس با توجه به طرح جامع ترافیک
در ادامه مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: ۸۰ درصد هزینه اتوبوس‌ها را وزارت کشور قبول کرده و ضمن سپاسگزاری درخواست داریم ان‌شاءالله این همکاری‌ها ادامه یابد و میزان خریدها در تأمین اتوبوس بیشتر شود.
وی با اشاره به اضافه شدن ۲۰۰ اتوبوس طی روز جاری به حمل و نقل عمومی گفت: مطابق طرح جامع ترافیک پایتخت ۸ هزار اتوبوس کمبود دارد که باید برنامه‌ریزی ها هر چه بیشتر در جهت رفع این مشکل صورت گیرد.
وی گفت: ۵۵۰ اتوبوس بازسازی شده و امروز هم ۲۰۰ اتوبوس به ناوگان افزوده شد و تعداد دیگری اتوبوس نیز تا آبان به ناوگان افزوده می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌از یکسو گفته می‌شود اتومبیل‌های شخصی عامل آلودگی هوا است و از طرف دیگر کمبود در حمل و نقل عمومی وجود دارد لذا با توسعه حمل و نقل عمومی علاوه بر افزایش سطح خدمات به مردم می‌توان در جهت کاهش آلودگی هوا گام‌های مؤثری را برداشت.
اقدامات خالصانه شهرداری جهت رفع مشکلات
در ادامه برنامه مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در طول سه دهه گذشته در حوزه شهری اقدامات بزرگی صورت گرفته و این اقدامات در حوزه‌های مختلف مانند حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، بهبود وضعیت چهره شهر و .... بوده است.
وی ادامه داد:  طی سه سال گذشته که بنده عهده‌دار این سمت در وزارت کشور هستم با چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم که در برخی از آنها موفق نشده‌ایم به طور مثال پس از سهمیه‌بندی بنزین شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی آمدند و در این مدت هر چه تلاش شد یک دستگاه اتوبوس اضافه کنیم محقق نشد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:‌دومین چالش موضوع کرونا بود و در این دوران هم اتفاقی برای حمل و نقل عمومی نیفتاد البته از زمانی که سردار وحیدی وارد وزارت کشور شد اعلام کرد با تمام توان داخلی شروع به کار شود و در این مدت همه دست به دست هم دادند تا روزنه امیدی در حوزه حمل و نقل عمومی باز شود.
جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌هفته گذشته در شورای ترافیک شهردار تهران علاوه بر پیگیری موضوعات شهرداری موضوعاتی مانند کودکان کار و و معضلات اجتماعی را مدنظر قرار داد و خالصانه ایشان مسائل را دنبال می‌کند.
وی گفت:‌اقدامات شهردار تهران حکایت از این دارد که برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و شهرداری پایتخت در بسیاری از مسائل حتی کمک دستگاه‌های دیگر آمده است.
باز کردن گره‌های کور یکی پس از دیگری/ ساماندهی لجستیک بار و مسافر
در ادامه برنامه علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت : مفتخریم که شنبه‌ای دیگر در خدمت شما هستیم . اولویت ها مشخص شده تا گره‌های کور را یکی پس از دیگری باز کنیم.
وی افزود: ترافیک و آلودگی هوا دو مشکل اساسی شهروندان است که اعلام می کنند و این دو مشکل به هم مرتبط هستند.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ترافیک باعث عدم آسایش و ایجاد خراش در روح افراد می شود و آلودگی هوا جان آنها را  تهدید می کند. بعد از این مشکلات، مشکل سوم بی مسکنی و بد مسکنی است. 
زاکانی با اشاره به چهار محور تحول در شهر ادامه داد: محور نخست تحول درون زا ، محور دوم تحول ناظر بر کالبد و نوسازی شهر بر محور حمل و نقل عمومی، تحول سوم درباره حوزه روح شهر و سبک زندگی و تحول چهارم ایجاد شهر هوشمند  است. 
وی بیان کرد: وعده ما این بود در مهر ۵۵۰ دستگاه  دستگاه اتوبوس از طریق بازسازی وارد چرخه شود که در نهایت ۵۹۱ دستگاه از این طریق وارد مدار شد. در کنار آن نوسازی نیز در دستور قرار گرفت که امسال وزارت کشور حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس با یکی از شرکت های داخلی تفاهم کرد که سهم تهران ۹۰۰ دستگاه بود که البته آن شرکت اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه اضافه تولید می‌کند که سهم تهران نیز از آن مشخص می شود. همچنین وزارت کشور با دیگر شرکت ها نیز وارد قرارداد شده است.
زاکانی یادآور شد: ۶۲ دستگاه مینی بوس وارد سیستم شهرداری شد.
شهردار تهران  خاطرنشان کرد: همچنین ساماندهی مترو را در میان مدت دنبال می کنیم. بازسازی ۷۰۰ دستگاه واگن و خرید ۶۳۰ دستگاه واگن  در مراحل نهایی است. تأمین ۱۳۰ دستگاه واگن را از طریق ظرفیت های داخلی دنبال می کنیم چرا که بازسازی و نوسازی مترو امری قطعی است.
زاکانی گفت: ساماندهی موتورسیکلت های تهران حائز اهمیت است، چرا که وضع فعلی موتورسیکلت نابسامانی ایجاد کرده و باید موتورهای کاربراتوری که آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند را تبدیل به انژکتوری یا برقی کنیم. با ساماندهی تردد موتورسیکلت ها هم جان آنها از خطرات مصون می ماند و هم آسایش برای شهروندان ایجاد می شود و در کنار آن نحوه استفاده از موتور سیکلت را اصلاح می کنیم.
شهردار تهران افزود: علاوه بر این باید گام‌هایی برای هوشمندسازی لجستیک بار و مسافر برداریم و در یکی از شنبه های امید رونمایی از اقدامات صورت گرفته در بخش ساماندهی لجستیک بار و مسافر و انتقال باراندازها به خارج شهر انجام شده را خواهیم داشت تا بتوانیم گره کوری از مشکلات مردم در بخش بار و مسافر باز کنیم.
وی با اشاره به بحث هوشمندسازی بار و مسافر گفت: ورود بار به شهر از طریقی است که برخی از مناطق مانند ۱۲ و ۱۶ با مشکلاتی مواجه می شوند و بارانداز واسطی در شهر وجود ندارند، بنابراین حریم مسکونی مردم را با مشکل مواجه می‌کند و خانه های مردم تبدیل به انبار می شود.
زاکانی تاکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند و اجازه نمی‌دهند که مسئولان کار کنند. رئیس جمهور آمریکا و فرانسه خود هزاران مشکل دارند و آمریکا در عرصه سیاسی داخلی خود دچار تزلزل است و آنهایی که چنین بیانی دارند ناخواسته به ما کمک می‌کنند که بدانیم چه کاری خوب است.
شهردار تهران گفت: با برخورد دقیق با سردمداران اغتشاشات می‌توان فضایی آماده کرد که این گرد و غبار از بین برود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات