مقامات انگلیسی از پیروان فرقه ساخت انگلیس در ایران حمایت می کنند. معاون وزارت خارجه انگلیس گفت : لندن به حمایت خود از بهاییان و پیگیری موضوع نقض حقوق آنان در ایران ادامه میدهد.
کیم هاولز معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به سوال مکتوب یکی از نمایندگان حامی فرقه گمراه بهائیت، آنچه وی آن را تبعیض علیه بهائیان خواند را نقض حقوق بشر خوانده و از ادامه اعمال فشار غرب به حکومت ایران در این زمینه خبرداد. ماه گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس با ارایه یک قطعنامه پارلمانی به دستگیری تعدای از اعضای فرقه ضاله بهائیت در ایران اعتراض کردند. این قطعنامه که فاقد ارزش رسمی و ضمانت اجرایی است به امضای 28 نماینده رسیده است . گفتنیست، فرقه ضاله بهائیت از جمله فرقه هاییست که انگلیسی ها در زمان حضور در خاورمیانه برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان آن را تاسیس کرده و همواره از آن حمایت کرده اند.