در دومین هفته از آغاز اجراى قانون سهمیه بندى مجموع مصرف بنزین کشور ۱۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر کاهش یافت. به گزارش شانا(سایت اطلاع رسانى وزارت نفت ) در دومین هفته (۹ تا ۱۵ تیر) از آغاز اجراى قانون سهمیه بندى بنزین مجموع مصرف بنزین کشور با ۱۰۲میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر کاهش در قیاس با هفته پیش از آن (دوم تا هشتم تیر) که ۵۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بود به ۴۰۳ میلیون لیتر رسید. آمارهاى رسمى شرکت ملى پخش فرآورده هاى نفتى ایران نشان مى دهد متوسط مصرف بنزین کشور در هفته گذشته با ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر کاهش نسبت به هفته پیش از آن به ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسید. میزان یاد شده در مقایسه با متوسط میزان این فرآورده در پیش از زمان آغاز طرح ملى کارت هوشمند سوخت (حدود۷۹ میلیون و ۳۰۰هزار لیتر) حاکى از کاهش نزدیک به ۲۲ میلیون لیترى این کالاى راهبردى است. بر اساس این گزارش روند مصرف بنزین تهران در هفته پیش با متوسط روزانه ۱۱ میلیون لیتر و کاهش ۲ میلیون لیترى نسبت به هفته پیش از آن (۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر) به ۷۷ میلیون و ۱۰۰هزار لیتر رسید. با احتساب صرفه جویى ۵۰ میلیون لیترى بنزین در سه روز ابتدایى اجراى طرح کارت هوشمند سوخت در مدت ۱۰ روز گذشته و با همکارى خوب مردم از سوزانده شدن در حدود ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین جلوگیرى شده است که ارزش اقتصادى آن با در نظر گرفتن نرخ تمام شده هر لیتر ۵۵۰ تومان در حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.