سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده هاله اسفندیاری و تاجبخش از متهمان به جاسوسی تصریح کرد: سرنخها و ادله جدیدی درباره اتهامات این دو متهم به دست آمده است که در دادسرای تهران در حال رسیدگی است. علیرضا جمشیدی روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی اتهام این دو را اقدام علیه امنیت کشور عنوان کرد و افزود: تحقیقات جدید درباره هاله اسفندیاری و تاجبخش شروع شده است. جمشیدی همچنین از اجرای حکم اعدام 20 تن از اشرار در روزهای آینده در تهران خبر داد. وی اتهامات این تعداد از اشرار ذا تجاوز به نوامیس، حدود و مقررات الهی، شرارت، تجاوز به عنف و لواط بوده است. به گفته جمشیدی احکام اعدام این 20 تن از اشرار در روزهای آینده توسط دادستانی تهران به اجرا در خواهد آمد. بنا به اعلام سخنگوی قوه قضائیه برای 15 نفر دیگر از اشرار نیز کیفر خواست در حال تهیه شدن است که به زودی در دادگاه کیفری استان تهران مطرح خواهد شد. جمشیدی متذکر شد؛ اجرای حکم اعدام برای اشرار به صورت علنی یا غیر علنی منوط به تصمیم دادستان تهران است. سخنگوی قوه قضائیه همچنین از صدور احکام مشابه برای تعدادی از اشرار در شهرستان ها خبر داد و گفت: این احکام در مرحله رسیدگی در دادگاه تجدید نظر است.