“امیل لحود” در تازهترین اظهارات خود از گروه 14 مارس خواسته است تا از وقایع جارى لبنان عبرت بگیرد و واقعیتهاى اطراف خود را به درستى درک کند. رئیس جمهور لبنان دولت “فوادسینیوره” را فاقد مشروعیت و وجاهت قانونى دانسته است. “سعد حریری” و “سمیر جعجع” هرگز نخواستهاند چشمان خود را بر روى واقعیات بیروت و خاورمیانه باز نمایند. در جریان جنگ 33 روزه اعضاى حزب 14 مارس از هیچ تلاشى در جهت سرنگونى حزبالله فروگذار نکردند. اما سید حسن نصرالله و رزمندگان مقاومت اسلامى لبنان پاسخ کوبندهاى به آنها و تلآویو دادند. پس از پیروزى حزبالله در جنگ 33 روزه سینیوره و هوادارانش با حمایت علنى سیا و موساد فعالیتهاى خود بر ضد سیدحسن نصرالله و میشل عون را شدت دادند، اما شیعیان و مسیحیان مارونى نسبت به توطئههاى نخست وزیر خودفروخته لبنان آگاه شده وبا حضور گسترده خود در خیابانهاى منتهى به دفتر سینیوره مخالفت علنى خود را با دخالت واشنگتن و تلآویو در امورداخلى بیروت اعلام کردند. هرچند که اعضاى گروه 14 مارس سعى نمودند تجمع هواداران جریان 8 مارس را به خشونت بکشانند اما در این راه موفقیتى به دست نیاوردند. از زمان ترور رفیق حریرى توسط دستگاههاى اطلاعاتى آمریکا و اسرائیل جریان 14 مارس تلاش زیادى را در جهت وقوع “انقلاب سرو” در لبنان انجام داده است، اما هوشیارى و درایت “حزبالله” توطئه آنها را خنثى ساخته است. “فواد سینیوره” و “محمود عباس” حکم دو مهره بىاراده را دارند. مهرههایى که با هدایت کاخ سفید و تلآویو به حیات شوم خود در خاورمیانه ادامه مىدهند. مسلما ملتهاى آگاه منطقه از جمله ملت لبنان و فلسطین حضور چنین افرادى را در راس معادلات سیاسى خود نمىپذیرند. اعضاى جریان 14 مارس همانندحامیان آمریکایى و صهیونیست خود محکوم به شکست خواهند بود. سالگرد پیروزى غرورآفرین حزبالله بر رژیم اشغالگر قدس بهترین فرصت جهت بازگشت مخالفان اسلامگرایى از مسیر اشتباه خود محسوب مىشود. مسلما در صورت تداوم روش نادرست گروه 14 مارس، فرصتى جهت عرض اندام آنها در بیروت وجود نخواهد داشت.