در حالی که حدود 6 سال از حمله امریکا و متحدانش به افغانستان می گذرد این کشور همچنان دستخوش نا آرامی های پراکنده است . به گزارش شبکه خبر ، در حالی که حدود 6 سال از حمله امریکا و متحدانش از جمله انگلیس به افغانستان می گذرد و به رغم حضور 50 هزار نظامی خارجی که 37 هزار نفر از آنان عضو ناتو هستند ، این کشور همچنان صحنه درگیری و فعال شدن مجدد طالبان بصورت اشکال مختلف است . این در حالی است که ابعاد گسترده این تحرکات و نا آرامی های اخیر در افغانستان نشان می دهد بر خلاف ادعای امریکا در مورد برقراری امنیت و سرکوب تروریست ها و با وجود واگذاری اختیارت نظامی امریکا به ناتو ، واشنگتن تا کنون نتوانسته است موفقیتی در زمینه مبارزه با تروریسم به دست آورد. بحران گروگانگیری اتباع خارجی در افغانستان به دست طالبان هم این موضوع را به اثبات می رساند که امریکایی ها در شکستن موج تحرکات طالبان و نیروهای مخالف به شدت ناتوان هستند. به گونه ای که اکنون این موضوع به یک بحران جدی برای استراتژیست های نظامی امریکا و ناتو و دولت افغانستان در جهت کنترل و مهار تحولات خونین اخیر تبدیل شده است که بروز این وضعیت از زمان فروپاشی حکومت طالبان در سال 1380 سابقه نداشته است.