گاردین نوشت: نسبت دادن انگیزه های شوم به انگلیس از مدتها قبل بخشی از فرهنگ و زندگی سیاسی ایران بوده است. اما اکنون دولت ایران لندن را که «روباه پیر» می نامد متهم کرده است که با کندن تونل برای تردد جاسوسان و روسپیان به داخل سفارتش در تهران به اوج سفسطه رسیده است. به گزارش ایسنا، این روزنامه افزود: مقامات ایرانی مدعی اند یک معبر زیرزمینی قدیمی را کشف کرده اند که به ساختمان سفارت منتهی می شود که منطقه وسیعی را در مرکز پایتخت ایران اشغال می کند. این تونل را ظاهراً کارگرانی که در خیابانی در نزدیکی آن مشغول حفاری بوده اند، کشف کرده اند. گفته می شود که این تونل از زیر نمایشگاه فرش و خیابان فردوسی می گذرد که یکی از خیابانهای پررفت وآمد اصلی تهران و محل ورودی اصلی سفارت است. مقامات انگلیس مدعی اند ،اطلاعی از هیچ تونلی ندارند. یک سخنگوی انگلیسی در پاسخ به اینکه آیا این معبر می تواند ساخت ایران به منظور استراق سمع در امور سفارت باشد گفت: مطمئنم که این درست نیست. گاردین افزود: در حالی که تبلیغات علیه انگلیس بخشی از سیاست ایران است اما اعتراضات اخیراً معمول تر شده است. ماه گذشته کنفرانسی برگزار شد تا درباره مالکیت انگلیس بر باغ قلهک محل استقرار مجموعه اقامتی سفارت در شمال تهران، تحقیق کند. در ماه ژوئن، تظاهرات کنندگان اعتراضی خشمگینانه در خارج از سفارت برگزار کردند تا مانع از شرکت ایرانی ها در میهمانی تولد ملکه شوند. در پایان این مطلب آمده است: ایران از نقش برجسته انگلیس در تلاش برای توقف برنامه هسته ای اش از طریق تحریمهای شورای امنیت خشمگین است.