درحالیکه به دنبال شکست سال گذشته رژیم اشغالگر قدس در مقابل رزمندگان حزب الله لبنان ،اوضاع داخلى اسرائیل به شدت برهم ریخته است،افشاى رسواییهاى مالى و اخلاقى سران این رژیم نامشروع نیز شدت گرفته است.به تازگى شاهد بودیم که موشه کاتساف رئیس جمهور سابق رژیماشغالگر قدس به علت افشاى رسوایى اخلاقى خود مجبور به استعفا شد.هم اکنون نیز شواهد و مستندات موجود از رسوایى مالى ایهود اولمرت خبر مى دهند. نخست وزیر رژیم صهیونیستى باید به بازجویى پلیس در خصوص اتهام رسوایى مالى در ارتباط با دومین بانک مهم این رژیم پاسخ دهد. منابع قضایى رژیم صهیونیستى اخیرا اعلام کرده ا ند که “ایهود المرت” باید به چند مورد اتهام فساد مالى پاسخ دهد. “مناهم مازوز”، دادستان کل اسراییل، به منظور بررسى اتهامات درباره خصوصىسازى بانک لومى براى بازجویى اولمرت تصمیمگیرى کرد اما در خصوص زمان برگزارى این بازجویى به جزییات اشاره نکرد. این پرونده که از ژانویه آغاز شده است به اتهاماتى اشاره مىکند که اولمرت هنگام عهده داشتن سمت وزیر دارایى در 2005 انجام داده است. وى با نفوذ خود سعى کرده بود که روند فروش این بانک را به سود یکى از دوستان خود (”فرانک لووی”، دلال بزرگ معاملات ملکی) تغییر دهد. اما این بانک در نهایت به یک شرکت دیگر فروخته شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستى در نخستین بازجویى درباره فروش بانک لومى اعلام کرده است که من(اولمرت) تردید ندارم روند فروش این بانک به بهترین شیوه ممکن اجرا شد. اولمرت که میزان محبوبیتش میان مردم اسراییل به شدت پایین آمده، در حال حاضر با چندین اتهام فساد و پارتىبازى مواجه است. پلیس اسراییل در آوریل امسال وى را در خصوص فساد در برنامه مالیات رژیم صهیونیستى بازجویى کرد. واقعیت امر این است که دامنه بحران در تل آویو هر لحظه گستردع تر مى شود.در سالگرد پیروزى غرور آفرین فرزندان حزب الله در مقابل اسرائیل شاهد هستیم که کابینه اولمرت به شدت متزلزل و برهم ریخته است.شکست اسرائیل در مقابل حزب الله چنان شوک و ضربه اى به تل آویو وارد نموده است که حتى احزاب مخالف اولمرت نیز قدرت حرکت خود را از دست داده و به انتظار گذشت زمان نشسته اند.اولمرت و عامیر پرتز پس از انتشار گزارش فینوگراد به شدت تحت فشار قرار گرفته اند.آنها به عنوان سکانداران جنگ سال گذشته که به شکست اسرائیل منجر شد،از سوى مخالفان داخلى خود به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.از این روست که برخى منابع از احتمال استعفاى اجبارى اولمرنت سخن به میان آورده اند. در چنین شرایطى ماجراى رسوایى مالى اولمرت نیز بر مشکلات تل آویو افزوده است.صهیونیستها هم اکنون به شدت تعادل خود را از دست داده اند.حتى ایالات متحده آمریکا نیز با کمکهاى مالى گسترده خود نتوانسته است اوضاع داخلى اشغالگران صهیونیست را سر و سامان بخشد.هرچند که افرادى خودفروخته مانند حسنى مبارک،ملک عبدالله و ابومازن سعى دارند از وخامت اوضاع داخلى اسرائیل جلوگیرى کنند،اما آنها نیز در راستاى دستیابى به این هدف شوم خود ناموفق بوده اند. همان گونه که بارها اشاره شده است،عواقب و تبعات شکست اسرائیل در برابر حزب الله لبنان دامنه زمانى محدودى ندارد .به عبارت دیگر،باگذشت زمان شاهد افزایش ناآرامى ها و اختلافات در درون جامعه اسرائیل خواهیم بود.نقطه پایانى براى این ناآرامى ها متصور نیست و حتى با استعفاى اولمرت و پرتز نیز آشیانه صهیونیستها پر از فتنه هاى داخلى و درگیریهاى سیاسى خواهد بود.رسواییهاى دنباله دارد در میان صهیونیستها نیز همچنان ادامه خواهد داشت و به غیر از موشه کاتساف و ایهود اولمرت،گریبانگیر بسیارى از مقامات اسرائیلى خواهد شد.به راستى تا زمان فروپاشى داخلى اسرائیل زمان زیادى باقى نمانده است.