ایران دیگه چه خبر؟ حمله به دفتر شورای ائمه جمعه فارس با ادعای حمایت از دستغیب ■ خبر اول این که پس از انتشار بیانیه جامعه روحانیت شیراز و ائمه جمعه استان در محکومیت مواضع یکی از اعضای مجلس خبرگان، گروهی با ادعای حمایت از وی با حمله به دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این استان سعی کردند با مسئول دفتر شورا درگیر شوند. گفتنی است رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شیراز در گفت و گویی مطبوعاتی، دستغیب و صانعی را به مناظره فراخوانده بود.همچنین برخی نزدیکان این نماینده مجلس خبرگان تلاش هایی را برای جمع آوری امضا به نفع وی آغاز کرده ‌اند. سایت‌های رژیم صهیونیستی در تیررس هکرهای ایرانی ■ خبر دیگر این که مدیر گروه امنیتی آشیانه گفته: اگر رژیم صهیونیستی به تبلیغات منفی و تلاش‌های مذبوحانه خود علیه ایران ادامه دهد، سایت‌های مهم دولتی آنها را هک خواهیم کرد. بهروز کمالیان افزوده: تاکنون سه بار در جنگ 33 روزه حزب الله لبنان، جنگ 22 روزه غزه و روز قدس امسال، سایت‌های مهم رژیم صهیونیستی را هک کرده‌ایم.وی با بیان اینکه در سالهای اخیر کشورها به جنگ سایبر روی آورده اند، گفته: در جنگ سایبر دنیای امروز که نه نیاز به اسلحه است و نه تجهیزات نظامی، کشور ما نیز باید خود را مجهز کند. سکوت ریاض در قبال سرنوشت تبعه ایرانی مفقود شده در عربستان ■ شنیدیم کهمقامات عربستان سعودی درقبال سرنوشت شهرام امیری تبعه ایرانی که حدود 4 ماه پیش برای ادای مناسک حج عمره به عربستان سفر و پس از آن ناپدید شده تا این لحظه سکوت کامل اختیار کرده‌اند. امیری که برای ادای مناسک حج عمره به صورت قانونی وارد عربستان شده بود، در روز سوم حضورش در شهر مدینه منوره ناپدید شد.برخی منابع منطقه به همکاری سازمان اطلاعاتی عربستان با سازمان سیا در ربودن امیری اشاره و فاش ساخته‌اند که علت این آدم ربایی به خاطر فعالیت‌های تحقیقاتی او (امیری) در برنامه هسته‌ای ایران بوده است. دفتر تحکیم وحدت از طیف علامه مشهد شکایت می‌کند ■ با خبر شدیم کهدفتر تحکیم وحدت به دلیل جعل عنوان این اتحادیه دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد توسط اعضای طیف علامه، از اعضای این طیف شکایت می‌کند. مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با بیان این‌که سوء‌استفاده از عنوان دفتر تحکیم وحدت همواره توسط بعضی جریانات انجام شده است، گفته: این سوء‌استفاده در ایام نزدیک به انتخابات نیز افزایش پیدا کرده بود و در روزهای اخیر بارها و بارها شاهد جعل عنوان این اتحادیه دانشجویی بوده‌ایم.زهرا احمدی افزوده: در انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن، افرادی که هیچ اعتقادی به مرام و اساسنامه دفتر تحکیم وحدت نداشتند، از عنوان این اتحادیه دانشجویی سوء‌استفاده کردند که متأسفانه برخی رسانه‌ها نیز به این مسئله دامن زدند.این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به این‌که در دانشگاه فردوسی مشهد نشریه‌ای‌ با انتشار اخباری کذب در خصوص انجمن اسلامی و دفتر تحکیم وحدت نام این مجموعه را سرقت کرد، گفته: این رفتار از طرف طیف علامه بارها تکرار شده و متأسفانه نهادهای ناظر و دستگاه‌های مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این رفتار غیر قانونی انجام نداده و سکوت کرده‌اند. رد ادعای العربیه درباره ایران از سوی دولت یمن ■ خبر رسیده کهوزیر اطلاع‌رسانی یمن، خبر شبکه تلویزیونی العربیه عربستان را درباره علت بسته شدن بیمارستان ایرانی در صنعا پایتخت یمن تکذیب کرد. حسن احمداللوزی گفته: خبر شبکه العربیه درباره بسته شدن بیمارستان ایرانی صنعا به علل سیاسی نادرست است و علت بسته شدن این بیمارستان، مشکلات مالی و پرداخت نشدن اجاره‌بهای ساختمان آن است.وزارت اوقاف یمن هم اعلام کرده: امکان حل این مشکل با پرداخت اجاره‌بهای ساختمان این بیمارستان وجود دارد. حاشیه حضور هیأت ایرانی در اجلاس شرم الشیخ ■ دست آخر این که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته: عراقی ها نقش محوری و بی بدیل ایران را در ششمین نشست وزیران کشورهای همسایه عراق در شرم الشیخ مصر بارها مورد تأکید قرار دادند و هیأت ایرانی بیش از تمامی هیأت ها مورد اقبال قرار گرفت. «حشمت الله فلاحت پیشه» با اشاره به اینکه در همه حال کشورهای عربی تلاش‌شان این است که موضوع عراق را عربی کنند، اظهار داشت: تجربه عربی شدن در موضوعاتی مانند مسئله فلسطین نشان داده که اگر مسئله‌ای عربی شود، کاملا فرمایشی می شود. فلاحت پیشه با اشاره به اینکه در این نشست، مذاکرات دو جانبه با تمامی کشورها صورت گرفت،افزود: این مسئله باعث شد که حاشیه این نشست، کمتر از متن نباشد. وی اظهار داشت: در این نشست، مذاکره با کشورهای ترکیه، مصر، سوریه، عربستان و عراق بسیار جدی تر بوده است. جمهوری اسلامی ***چند شرکت تبلیغاتی داخلی که اقدام به ساخت و تهیه تیزرهای تبلیغاتی برای شبکه های صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران می کنند از حدود یک سال پیش شروع به تهیه و ساخت تیزرهای تبلیغاتی مبتذل برای شبکه های ماهواره ای کرده اند. به گزارش تابناک به نقل از خبرنگار بولتن این شرکت ها که از صدقه سر همکاری باصدا و سیما بسیار سرمایه دار شده اند به دنبال عدم نظارت کافی مسئولان ذیربط و همچنین نهادهای انتظامی و امنیتی برای شبکه های ماهواره ای خارجی و همچنین شبکه های ماهواره ای فارسی زبان اقدام به ساخت تیزرهای تبلیغاتی مبتذل بی حجاب و سرشار از اختلاط های عجیب کرده اند. این خبر می افزاید برخی برنامه های تبلیغاتی نیز که برای شبکه های خارجی ساخته شده با اندکی سانسور و حذف موارد غیراسلامی در برخی شبکه های داخلی نیز استفاده می شود. تابناک می افزاید : این اقدامات درحالی صورت می گیرد که در سایه کم توجهی نهادهای نظارتی در داخل کشور حاشیه امنی برای این شرکت های داخلی ایجاد شده است کیهان جنبشش کجا بود؟! کو حرکت؟! اینکه نمی جنبد! ریزش شدید نیروها و عدم سرایت آشوب به بدنه جامعه، گروهک های ضدانقلاب را افسرده و دل نگران کرده است. «اخبار روز» وابسته به گروهک فدائیان خلق در تحلیلی نوشت: جنبش نه برنامه و هدف مشخص و روشنی دارد، نه گسترش ملی یافت و نه در محل کار و زندگی و تحصیل، عملکرد جدی داشت. نه نیروی هدایت کننده متمرکزی دارد و نه امکان ایجاد همکاری بین نیروها به وجود آمد. این سایت گروهکی می افزاید: جنبش از توافق حداقلی برای هماهنگی و اتحاد برخوردار نیست. برخی مواضع اصلاح طلبان حکومتی به تداوم ضعف و پراکندگی نیروهای اپوزیسیون سکولار کمک می کند. پراکندگی تنها شامل نیروهای اصلاح طلبان نبوده بلکه حتی در نیروهای سکولار و لائیک هم این نقص و کمبود به طور جدی مشاهده می شود. با جبهه ای چنین پراکنده، عقب راندن نیروی قدرتمند رژیم عملی نیست. جنبش همچنین از نبود ستاد هدایت کننده متمرکز رنج می برد. جنبش دارای نماینده و سخنگوی مشخص نیست و معلوم نیست با چه کسی برای همکاری باید صحبت کرد. جنبش بعد اجتماعی پیدا نکرده و بیشتر از سوی طبقات متوسط بالای شهر حمایت می شود. ظاهراً قصه همان تریاکی مفنگی است که پلیس به وی گفت بی حرکت! و او با همان لهجه خاص خود گفت: جناب سروان کو حرکت؟! انگلیسی ها سر کیسه را برای خبرچین ها و آشوبگران شل کردند یک خبرگزاری انگلیسی به همکار روزنامه های زنجیره ای اعتماد ملی و سرمایه جایزه داد. کریستوف پلایتگن رئیس بخش رسانه ای رویترز اعلام کرد جایزه موسوم به «محمد امین» (خبرنگار آفریقایی تبار رویترز) را به خاطر شجاعت و تعهد و وفاداری وبلاگ نویسان ایرانی در پوشش خبری تحولات پس از انتخابات و به نیابت از آنها به «دلبر- ت» اهدا می کند. وی تاکید کرد: وبلاگ نویسان ایرانی پس از انتخابات اخیر ایران به منبع اخبار مربوط به تحولات تبدیل شدند. جایزه مذکور با حمایت شرکت تامسون رویترز به خبرنگار مذکور داده شد. نامبرده پس از آشوب های خیابانی از کشور خارج شد. محافل آمریکایی و اروپایی طی دهه گذشته جایزه و پول دادن به مهره های خود را در راستای دام گستری و به دام انداختن مهره های جدید گسترش داده اند. گفتنی است بنابر اعترافات حسین رسام تحلیلگر سیاسی سفارت انگلیس، سعید لیلاز سردبیر روزنامه سرمایه در شمار 180خبرچینی قرار داشته که سفارت انگلیس طی 5 سال گذشته از طریق آنها به جمع آوری اطلاعات می پرداخت. ما طرف آمریکا و ضدانقلابیم شما چرا بیطرف نیستید! نصیحت مراجع عظام تقلید به عناصر فتنه گر برای توبه و جبران خیانت های خود، با خشم توام با انفعال کروبی مواجه شد. کروبی با انتشار نامه ای خطاب به آیت الله نوری همدانی- که تصادفا اول بار در سایت گویانیوز وابسته به سازمان سیا منتشر شد!- به مغالطه و تهدید پرداخت. کروبی ضمن وارونه نویسی حوادث قبل و بعد از انتخابات و بی آنکه به خیانت های خود و طیفی از اعضای ستاد انتخاباتی اش در زمینه القای تقلب، مقابله آشوب طلبانه با رای مردم، دامن زدن به اغتشاش خیابانی و نهایتا ادعای تجاوز به بازداشت شدگان اشاره کند، به تخطئه مواضع انقلابی و هوشیارانه آیت الله نوری همدانی پرداخت. کروبی ادعا کرد که مواضع آیت الله نوری همدانی «برخلاف سیره سلف صالح از مراجع است» و «این خطر را پیش می آورد که با شبهه آفرینی نسبت به ساحت مقدس مرجعیت شیعه منجر گشته و مفهوم کمک و تعاون به ارباب قدرت ]![ از حضرتعالی در برخی اذهان برداشت شود.» این در حالی است که کروبی به خاطر خیانت های اخیرش مورد ستایش گروهک منافقین، سلطنت طلبان و انبوهی از مقامات و رسانه های آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت و ستاد وی علنا در خدمت پروژه های جبهه ضدانقلاب خارجی قرار داشت. کروبی توضیح نداد که آیا دفاع از انقلاب، کمک به ارباب قدرت و قبیح است یا نقش آفرینی در پروژه استکبار جهانی و مفسدان سیاسی و اقتصادی؟! کروبی با وجود اذعان به جایگاه علمی آیت الله نوری همدانی به عنوان استاد برجسته حوزه و مبارزات و زندان و تبعید وی، هجوم ضدانقلاب به اصل نظام و انقلاب را به «منازعه سیاسی معترضین و دولت» تعبیر کرد و از اینکه این مرجع تقلید هوشیار در برابر تحرک ضدانقلاب «بی طرف» نمانده ابراز ناراحتی کرد. کروبی در نامه خود مدعی شد آیت الله نوری همدانی یکطرفه به قاضی رفته و این در حالی است که با گذشت 4 ماه از حوادث پس از انتخابات، اکنون بسیاری از مسائل روشن شده است. از ادعای گزاف تقلب 11میلیون رایی در انتخابات که هیچ سندی برای آن ارائه نشد! تا طفره از حضور در بازشماری تصادفی 10درصد آرا و تن ندادن به انتخابات 5/24میلیون نفری مردم و تحریک به درگیری میان طیف های مختلف اجتماعی- که منجر به حمله به مساجد، اماکن دولتی و شهروندان بی گناه شد- و تا آخرین سیاه بازی کروبی در طرح ادعای تجاوز و فراری دادن شاهد کذایی به خارج کشور و نهایتا دخیل بستن به شیخ آلت دست منافقین و مطرود حضرت امام(ره)! انتشار نامه اخیر کروبی نشان می دهد که جریان فتنه گر پس از 4 ماه تقلا و تبلیغات در زمینه القای همراهی علما و مراجع با جریان فتنه، اکنون به آخر خط رسیده و مجبور به هتاکی و تهدید علیه مراجع شده است. افراطیون در مجلس خبرگان نیز با ضربه جانانه مشابهی مواجه شدند و حتی آقای هاشمی هم حساب خود را از آنها جدا کرد. به مرده که رو بدی... دادگاه فدرال آمریکا، به خاطر آسیب دیدن یک تبعه این کشور در لبنان، ایران را به پرداخت 5/309 میلیون دلار غرامت محکوم کرد! قاضی فدرال در واشنگتن به دنبال شکایت ریچارد بروئر (از کارمندان امنیتی وقت سفارت آمریکا در بیروت)، حکم مذکور را صادر کرده که طی آن ایران باید 300 میلیون دلار به عنوان خسارت کیفری، 7 میلیون دلار بابت آسیب های وارده به بروئر و 5/2 میلیون دلار به مادر وی (بابت آسیب های عصبی)! بپردازد. بوئر در بمبگذاری سال 1984 در بیروت زخمی شد. آمریکا در آن سال ها به دخالت سیاسی و نظامی آشکار در امور لبنان می پرداخت و مورد اعتراض و انزجار لبنانی ها قرار داشت. رژیم آمریکا به واسطه کودتا، جنگ، مداخله و فشارهای نامشروع سیاسی و اقتصادی به ملت های گوناگون در دنیا آسیب های گسترده ای وارد کرده اما هرگز خسارت این جنایت ها را نپرداخته است. آنها از جمله در قبال ملت ایران، از سال 1320- با اشغال نظامی ایران و حمایت از روی کار آمدن دیکتاتوری فاسد به نام محمدرضا پهلوی- مرتکب انواع جنایات شده و صدها هزار شهروند ایرانی را به واسطه کودتا و ترور و تحمیل جنگ به شهادت رسانده اند. حسنین هیکل: تاریخ ما را به خاطر رفتاری که با ایران داشتیم نمی بخشد «تاریخ ما عرب ها را به خاطر رفتاری که با ایران داشته ایم به سختی بازخواست خواهد کرد». حسنین هیکل پژوهشگر و روزنامه نگار ارشد مصری با بیان این مطلب خطاب به الجزیره گفت: به نظر من رفتار ما در قبال ایران اشتباه بزرگی است که تا سطح جرم های تاریخی می رسد. وی اضافه کرد: من در ابتدا با ایران دشمن بودم ولی این دشمنی به دوره وابستگی کامل ایران به آمریکا بازمی گشت. در چنین فضایی انقلاب ایران رخ داد و ما عربها با ایران به دشمنی پرداختیم ولی من علت آن را درک نمی کنم. ما (عرب ها) می گوئیم که برنامه هسته ای ایران ما را نگران کرده است- هر چند این مسئله از نظر من نگران کننده نیست- من آمارهایی درباره سلاح هسته ای اسرائیل در اختیار دارم. تعداد کلاهک های هسته ای اسرائیل بیشتر از کلاهک های هسته ای هند و پاکستان روی هم است. اسرائیل حتی از فرانسه و انگلیس نیز سلاح هسته ای بیشتری در اختیار دارد. این مسئله برای من آزاردهنده است که گفته می شود ایران به دنبال برنامه هسته ای و سلاح هسته ای است و این مسئله برای ما عرب ها نگران کننده است ولی سلاح های هسته ای اسرائیل که بیشتر از سلاح های ابرقدرت ها است ما را نگران نمی کند. وی گفت: ما (عرب ها) دست به حملات تبلیغاتی علیه ایران زدیم، به حمله به ایران کمک کردیم، اجازه دادیم عملیات خرابکاری در ایران صورت گیرد که مشهورترین آن عملیات برای نجات گروگان های آمریکایی در سفارت آمریکا در ایران بود. باج ایتالیا به طالبان و رودستی که فرانسه خورد «ایتالیا برای حفظ جان سربازانش، ده ها هزار دلار به عنوان باج به طالبان پرداخت کرده است». انتشار این خبر موجی از خشم را در کشورهای غربی درگیر در بحران افغانستان به دنبال داشت. روزنامه انگلیسی تایمز اخیرا فاش کرد ایتالیا در زمان حضور سربازانش در افغانستان ده ها هزار دلار به طالبان باج داده تا حملات انتحاری علیه این سربازان ترتیب ندهد. انتشار این گزارش با خشم مقامات ایتالیایی مواجه شد. وزیر دفاع ایتالیا، مقاله روزنامه تایمز را «زباله» خواند اما نشریه آلمانی اشپیگل از قول کارشناسان متخصص در امور افغانستان، اطلاعات مندرج در گزارش تایمز را معتبر اعلام کرد. تام کولان خبرنگار تایمز که سالها در افغانستان فعالیت کرده در گزارش خود تاکید می کند: «مقامات امنیتی ایتالیا در سال های 2007 و 2008 میلادی، ده ها هزار دلار به طالبان رشوه داده اند. آنها از طالبان خواسته بودند تا بر ضد سربازان ایتالیایی که در این کشور مستقر بودند، حمله انتحاری صورت ندهند.» چند فرمانده بلندپایه ناتو این گزارش را تایید می کنند. ابتدا سازمان اطلاعاتی آمریکا از طریق استراق سمع به پرداخت چنین رشوه هایی به طالبان پی برده و به طریق دیپلماتیک از دولت رم می خواهد تا در این باره توضیح دهد. اقدام دولت ایتالیا انتقاد فرماندهان عالی رتبه ناتو را نیز به همراه داشته است. این انتقادها زمانی بالا گرفت که مشخص شد ارتش ایتالیا پس از ترک قرارگاه خود در افغانستان، مقامات ارتش فرانسه را در جریان مبادله مالی خود با طالبان نگذاشته است. سربازان فرانسوی پس از آن که ایتالیا در سال 2008 این قرارگاه را که در شمال کابل واقع شده، ترک می کنند، به عنوان جانشین کنترل منطقه را بدست می گیرند. به این ترتیب آنها فرض را بر آن گذاشته اند که این منطقه نسبتا آرام و بدور از خشونت است. اما مدت کوتاهی پس از آن، ارتش فرانسه در یک حمله برنامه ریزی شده از سوی طالبان، ده نفر از سربازان خود را از دست می دهد. این حمله سنگین ترین حمله علیه نیروهای فرانسوی در افغانستان از ابتدای ورود آنها به این کشور محسوب شد. گفتنی است ایتالیا کشور مافیاهای باج بگیر است و از این نظر هر چند که زد و بند آنها طبیعی می نماید، اما باج دادن پنهانی شان به طالبان دور از چشم متحدان قابل تامل به نظر می رسد. مگر بهایی بودن، پول گرفتن از آمریکا و همراهی با فتنه انگیزان و... جرم است؟! رئیس بهایی گروه موسوم به «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» با تایید دریافت پول از دولت بوش اذعان کرد « دولت بوش با پررنگ کردن نقض حقوق بشر در ایران می کوشید از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی جهت انزوای ایران استفاده کند.» پیام اخوان این سخنان را در گفت وگو با سایت گذار و محمد تهوری (همسر فاطمه حقیقت جو) عنوان کرد. وی در این گفت وگو از موضع اخیر دولت آمریکا مبنی بر قطع کمک مالی به «مرکز» مذکور انتقاد کرد و در عین حال مدعی شد: موسسه ما موسسه ای مستقل است. ما وابسته به دولت آمریکا نبودیم. در حال حاضر تعدادی از موسسات غیردولتی و دولت کانادا از ما حمایت مالی می کنند. وی اضافه کرد: تا دیروز سیاست آمریکا نسبت به ما حمایتی بود. امروز تغییر سیاست داده اند. این نمی تواند محدود کننده ما باشد بلکه بیشتر به استقلال مالی ما کمک می کند. وزارت خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد در سال مالی جدید کمکی در اختیار «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» قرار نخواهد داد. این مرکز در سال 2004 با کمک یک میلیون دلاری وزارت خارجه در دولت بوش راه اندازی شد. رنه ردمان از مدیران مرکز یاد شده به بی بی سی گفت «وزارت خارجه آمریکا تاکنون 3 میلیون دلار در اختیار مرکز اسناد قرار داده و در عمل 90درصد بودجه آن را تامین کرده است.» وی علت قطع کمک ها را «عدم توانایی مرکز در مستندسازی به موقع موارد نقض حقوق بشر پس از انتخابات اخیر ایران» عنوان کرد. کنگره آمریکا در سال 2006 میلادی به درخواست دولت جرج بوش برای حمایت از برنامه های ترویج دموکراسی در ایران اعلام کرد بودجه ای 75میلیون دلاری اختصاص می دهد. پیش از این برخی منابع خبری از ارتباط و همکاری پیام اخوان با نرگس توسلیان (دختر شیرین عبادی) خبر داده بودند. به گزارش ایرنا پروژه مشترک آن دو درباره نقض حقوق بشر در ایران، از بودجه یاد شده در دولت آمریکا تامین اعتبار می شد. براساس این گزارش، اخوان در خانواده ای بهایی متولد و در 9 سالگی ایران را ترک کرده و در کانادا ساکن شده است. وی در راه اندازی مرکز مورد بحث با کسانی چون رویا برومند (دختر عبدالرحمن برومند)، جاناتان فریمن وکیل بنیاد سوروس، رویا حکاکیان یهودی ایرانی تبار عضو شورای روابط خارجی آمریکا و نرگس توسلیان همکاری داشت. در حال حاضر تام پارکر با معرفی پیام اخوان به عنوان مدیر اجرایی مرکز اسناد حقوق بشر ایران منصوب شده است. وی به عنوان مشاور ویژه انگلستان در امر عدالت انتقالی برای دولت موقت عراق (CPA) در بغداد و به عنوان رئیس بخش تحقیقات جنایت علیه بشریت انجام وظیفه کرده است. او از مامورانی است که در شهریورماه سال 1383 توسط دولت آمریکا برای بررسی امور دارفور، به کشور چاد فرستاده شد.» ناقضان اصلی «حقوق بشر» در جهان طی دهه گذشته بیشترین سرمایه گذاری را برای مصادره این عنوان فریبنده و اتهام پراکنی و جنجال علیه مخالفان قدرت های استکباری انجام داده و شبکه ای وسیع شامل صهیونیست ها، بهائیان، لژهای فراماسونری و عناصر معارض در داخل کشورهای مخالف آمریکا و انگلیس و اسرائیل تشکیل داده اند. فارغ از موضوع خاص مرکز مورد بحث، فعالیت های فریبکارانه آمریکا طی یکی دو سال گذشته در زمینه حقوق بشر به ویژه علیه ایران گسترش یافته و دولت اوباما فریبکارانه تر از دولت بوش ظاهر شده است. در جریان فضاسازی علیه جمهوری اسلامی به بهانه حوادث پس از انتخابات، طیفی از عناصر بهایی با همکاری شماری از افراطیون فراری بیشترین جنجال را تدارک کردند. شبکه اختاپوسی بهائیت پیش از انقلاب با نفوذ در ارکان سیاسی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی کشور نقش عمده ای در جنایت و غارت منابع ملت ایران ایفا کرد. گفته می شود محمدرضا پهلوی در سالهای پایانی عمر منحوس خود به بهائیت گرایش پیدا کرده بود. برخی از نخست وزیران و روسای ارتش و ساواک او نیز در زمره بهائیان قرار داشتند. قدس انتقاد سایت اصولگرا از لایحه هدفمند کردن یارانه ها قدس - گروه سیاسی: سایت «الف» در مقاله ای بشدت از لایحه هدفمند کردن یارانه ها انتقاد کرد.تحلیلگر این سایت خبری نوشت: کارشناسان متفق القولند که حذف یارانه ها به ویژه یارانه به تولیدکنندگان، تورم شدیدی بر اقتصاد بیمار ایران تحمیل می کند. دولتمردان اما می گویند که توزیع دوباره درآمد حاصل از حذف یارانه ها، آثار منفی این تورم را خنثی می کند. اما این درآمد چقدر خواهد بود و به هر ایرانی مشمول این لایحه چقدر در ماه می رسد؟ و آیا آن مبلغ می تواند، رفاه کاهش یافته مردم را جبران کند؟ باهنر: برای جزئیات طرح هاشمی عجله نکنید ایلنا- محمدرضا باهنر با تأیید اینکه از تدوین کنندگان متن مورد نظر آیة ا... هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضعیت موجود است ، در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات این طرح گفت: برای اعلام جزئیات این طرح عجله نکنید. اردوغان: از ایران به آمریکا می روم آریا- رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه روز جمعه در بازگشت از بغداد در هواپیما به خبرنگاران گفت: باراک اوباما، از وی دعوت کرده است، هفته آینده پس از دیدار خود از ایران به واشنگتن سفر کند.نخست وزیر ترکیه افزود: هنوز تاریخ این سفر قطعی نشده، اما پس از سفر به ایران از تهران به آمریکا می روم. سفیران جدید ایران در اروپا تابناک- همزمان با پایان مأموریت سفیران ایران در فنلاند، هلند، اسپانیا، لهستان، اوکراین، بوسنی و هرزگوین و آلبانی، اطلاعات جدیدی از جانشینان آنان به دست آمده است.صفاری، مدیر کل کنونی کشورهای مشترک المنافع وزارت خارجه که پیش از این سفیر ایران در رومانی و قزاقستان بود، سفیر ایران در اسپانیا شد. کاظم غریب آبادی، معاون مدیر کل امور سیاسی و بین الملل و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت نهم به عنوان سفیر ایران در هلند، راهی لاهه می شود. سید رسول موسوی، مدیر کل کنونی دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه به عنوان سفیر ایران به فنلاند می رود. قاسمی، معاون کنونی مدیر کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه و رئیس دفتر پیشین حفاظت منافع ایران در قاهره رهسپار سفارت ایران در اوکراین می شود. «لکی زاده»، معاون کنونی مدیر کل جنوب و شرق آسیای وزارت خارجه که پیشتر معاون اداره خلع سلاح شیمیایی و نفر دوم سفارت ایران در بلژیک و کرواسی بوده است، به عنوان سفیر جدید ایران به لهستان می رود. یوسفی سفیر سابق ایران در فیلیپین، بنگلادش و تایلند به عنوان سفیر جدید ایران در بوسنی و هرزگوین مشغول به فعالیت می شود. علی عمویی، مدیر کل کنونی امور مجلس وزارت خارجه نیز که سابقه سفارت در سومالی را نیز داراست، به عنوان سفیر جدید ایران در آلبانی راهی تیرانا می شود. ندا زیر پوشش بنیاد شهید قرار می گیرد؟ ایلنا- مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که بنیاد شهید، سیستم کشف حقیقت ندارد، گفت: در صورتی که ندا آقاسلطان بر اثر دسیسه دشمنان کشته شده باشد و دستگاههای امنیتی نیز تایید کنند، زیر پوشش بنیاد شهید قرار می گیرد. حکم عجیب دادگاه آمریکایی علیه ایران عصر ایران- دادگاه فدرال آمریکا، ایران را به پرداخت 310 میلیون دلار به یک آسیب دیده انفجار سفارت آمریکا در سال 1984 در بیروت محکوم کرد. شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به این مطلب افزود: دادگاه 7 میلیون دلار (هفت میلیارد تومان) را بابت آسیبهای وارده به بروئر و 2/5 میلیون دلار(دو و نیم میلیارد تومان)را بابت صدمات عصبی وارد شده به مادرش تعیین کرده است. همچنین در حکم این دادگاه مبلغ 300 میلیون دلار ( 300 میلیارد تومان) به عنوان خسارات کیفری تعیین شده که باید از سوی ایران به ایالات متحده پرداخت شود. استدلال دادگاه فدرال آمریکا بر این مبنا قرار داشته است که حزب ا... لبنان که عامل این انفجار بوده است، با حمایت ایران به چنین اقدامی دست زده است. واکنش تند احمدی نژاد به برنجهای آلوده پرچم- ماجرای برنجهای وارداتی که اظهارنظرهای ضد و نقیض مسؤولان درباره سمی بودن یا سمی نبودن آن را سبب شد، با واکنش تند رئیس جمهور روبرو شد. بنابراین گزارش، احمدی نژاد در دستوری صریح و تند خواستار پیگیری و برخورد با مسببان این ماجرا شده است. رئیس جمهور در دستور خود برکناری دست اندرکاران ماجرای برنج های وارداتی را مطالبه کرده است. ماجرای تعطیلی بیمارستان ایرانی در یمن جهان- روزنامه لبنانی المستقبل با چاپ عکسی از بیمارستان ایران در یمن در صفحه اول خود نوشت : مقامهای یمنی یکی از بزرگترین بیمارستانهای صنعا به نام بیمارستان ایران را به خاطر همکاری با مبارزان الحوثی بستند . این بیمارستان از سالها قبل با هزینه و مدیریت ایران اداره می شده است . بنابراین گزارش، این بیمارستان 5 طبقه در منطقه الستین در صنعا قرار دارد.حکومت یمن از ورود مدیر این بیمارستان که یک خانم ایرانی است و همچنین دیگر کارکنان آن به داخل بیمارستان جلوگیری کرده است . دستگاه امنیتی یمن مدعی شده از این بیمارستان و با استفاده از دستگاههای پیشرفته، مکالمات دستگاه امنیتی یمن شنود می شده است! البته برخی منابع دیگر یمنی اعلام کرده اند که تعطیلی این بیمارستان به دلیل عقب افتادن پرداخت اجاره بهای ساختمان این بیمارستان است. دفتر نشر امام(ره) موضع گیری کند فارس- امیر طاهرخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به اظهارات اخیر عطاء ا... مهاجرانی در خصوص اتفاقات سال 67 از آن با لفظ «جوان کشی» یاد کرده و گفت: به نظر بنده دفتر نشر امام(ره) باید موضع گیری کند. گزینه های آموزش و پرورش عصرایران- یک منبع نزدیک به حیاتی نماینده لامرد و عضو کمیسیون آموزش مجلس، حاج بابایی رئیس دو دوره فراکسیون فرهنگیان مجلس و نماینده همدان، حسینیان نماینده تهران در مجلس و یازرلو معاون وزیر آموزش و پرورش به عنوان گزینه های تصدی وزارت آموزش و پرورش یاد کرد. تردید در تدریس رهنورد در دانشگاه تهران مهر- معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص خبر قطع همکاری زهرا رهنورد با دانشگاه تهران گفت: تاکنون گزارشی درباره قطع همکاری رهنورد به معاونت آموزشی فرستاده نشده است. مقیسه بازداشت شد رویداد- محمد رضا مقیسه رئیس کمیته پیگیری امور بازداشت شدگان و آسیب دیدگان حوادث اخیر ساعت 10 صبح روز چهارشنبه در خانه اش بازداشت شد. 2 شنیده درباره انتصابهای جدید قدس- گروه سیاسی: شنیده شده است که یکی از گزینه های جدی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، محمدعلی رامین است. گفته می شود، رامین به زودی به این سمت منصوب می شود. شنیده دیگر اینکه، میرباقری معاون سیمای صدا و سیما بزودی جای خود را به فرد جدیدی می دهد. محجوب: تورم سه رقمی در راه است ایلنا- علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر پیش بینی های دولت مبنی بر تورم 15/7 درصدی ناشی از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را بسیار خوشبینانه ارزیابی کرد و گفت: تا پایان اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها شاهد تورمی سه رقمی خواهیم بود. باجناق ناطق نوری از معاونت وزارت خارجه رفت باشگاه خبرنگاران- شهیدی از مدیران وزارت خارجه که داماد آیة ا... رسولی محلاتی و باجناق علی اکبر ناطق نوری است، از سمت معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه کنار رفت و قشقاوی، سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی جایگزین وی شد. مراسم تودیع و معارفه این دو با حضور منوچهر متکی وزیر خارجه برگزار شد. توصیه احمدی نژاد به خبرنگار سابقه دار جهان - حضور یک خبرنگار ایرانی با پوشش نامناسب و شیوه تعامل وی با هیأت ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور با رسانه ها در نیویورک حاشیه هایی را به همراه داشت. یکی از همراهان رئیس جمهور می گوید: کاملیا انتخابی فرد در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک توانست به عنوان خبرنگار روزنامه اجیپشن گازت با احمدی نژاد مصاحبه کوتاهی انجام دهد. طرح سؤال و مصاحبه وی تعجب حاضران را برانگیخته بود زیرا علاوه بر پوشش نامناسب وی که با لباس زننده و دامن کوتاه در کنفرانس حضور داشت مواضع توهین آمیزش نسبت به رئیس جمهور و دولت نیز از شهرت خاصی برخوردار بود.در این میان، رئیس جمهور در برخورد لحظه ای که با کاملیا انتخابی فرد داشت،به وی توصیه کرد؛ دقت بیشتری در حرفه و رفتار خود داشته باشد. احمدی نژاد گفت: شما دختر جوانی هستید و جویای نام، من نگران هستم. مواظب باشید در مسیری قرار نگیرید که مورد بهره برداری رسانه های غربی و برخی سازمانها قرار بگیرید. چندی پیش، نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست نشریات اصلاح طلب که چند سالی است در کانادا اقامت دارد، درباره کاملیا انتخابی فرد به افشاگریهایی دست زده بود. انتقاد از مصاحبه مشاور رئیس جمهور با رادیو فردا جهان - جمشید پژویان، مشاور اقتصادی دولت نهم و دهم در نقدی سازی یارانه ها و همچنین رئیس شورای رقابت در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 با رادیو فردا در خصوص این شورا گفتگو کرده است.انجام این مصاحبه با اعتراض اصولگرایان روبرو شده است. این در حالی است که پیش از این بسیاری از مقامات دولت اصلاحات پس از مصاحبه با رسانه های ضد انقلاب مانند رادیو فردا با انتقاد و بازخواست شدیدی روبرو می شدند. مصاحبه جدید کلهر درباره فرزندش شبکه ایران- روزنامه تهران امروز، گفتگوی جدیدی را با مهدی کلهر درخصوص پناهندگی فرزندش منتشر کرد.کلهر در بخشی از این مصاحبه گفته است: تابع قانون هستم و اگر نرگس در مصاحبه خود اشاره نمی کرد، من هم جوابی به این مسایل نمی دادم. خودش هم اشاره کرد که سه سال است اختلاف سلیقه داریم اما به معنای دشمنی با یکدیگر نیست. ما انقلاب کردیم که در فضای گفتگو مشکلات خود را حل کنیم. چرا سکوت ؟! خبرنامه دانشجویان ایران- در حالی که شورای حقوق بشر سازمان ملل با 25 رأی موافق و 6 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع، به گزارش گلدستون درباره جنایتهای صهیونیستها در غزه رأی مثبت داد، رسانه های زنجیره ای در داخل و خارج نسبت به این حرکت جهانی علیه رژیم صهیونیستی در سکوتی مشترک به سر می برند.بی بی سی فارسی، رادیو فردا (ارگان سازمان سیا) و رادیو زمانه که با بودجه رسمی دولت هلند علیه ملت ایران فعالیت می کند، در برابر این رخداد سکوت کرده اند.